Miksi palestiinalaishuivi ei ole kulttuurista omimista?
Tätä mietin, kun kuitenkin saamelaisrekvisiittaa ei käyttää edes positiivisissa yhteyksissä...
Kommentit (36)
No kun se vasemmistolaisten harrastama omiminen on sitä "parempaa" omimista, eikä siitä saa suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää sun oman elinpiirin ongelma joka koskettaa sua päivittäin? Vai oletko sellainen kermavelliperse kellä on kaikki hyvin ja pitää keksimällä keksiä jotain valittamisen aihetta?
Et vastannut kysymykseen, vaan soperrat jotain ihan aiheeseen kuulumatonta. Niinkuin vihervassareilla on nykyään tapana.
Mitään vierasta kulttuuria ei sovi näkyvästi fanittaa. Kauas on tultu niistä 30-luvun ajoista, kun ihailtiin orienttia. Ei kävis enää mikään Sinuheitten kirjoittelu.
Sanna Ukkolan kolumni päivän IL:ssä oli melko osuva ja olen samoilla linjoilla.
Tätä olen miettinyt, mulla on kiva (palestiinalais) huivi, jota tykkään käyttää. Voiko käyttää, jollei halua leimaantua mihinkään ryhmään?
Mulle se on vaan huivi muiden joukossa.
Ei woket välitä johdonmukaisuudesta, vaan siitä, että saavat pitää itsestään meteliä milloin missäkin yhteydessä ja asemoitua vastaliikkeeksi, tarkoitti tämä sitten mitä hyvänsä.
Siksi, koska sitä ei yleensä pidetä sen takia, että se olisi cool tai sopisi tyyliin, vaan se on tuen osoitus. Toisin kuin taas esimerkiksi jotain saamelaiskuoseja laitetaan vaatteisiin niiden ulkonäön takia, eikä siksi että vaatteiden käyttäjä erityisesti haluaisi osoittaa sympatiaa ja tukea saamelaisten ongelmiin.
Siinä on aika iso ero, pohjimmiltaan, kun pyysähtyy miettimään.
vassarit väittää sitä kuppasta huivia kannanotoksi joka ei voi olla kulttuurillista omimista.
Samalla logiikalla voin siis laittaa intiaanipäähineen päähäni ja sanoa, että se on kannanotto alkuperäiskansojen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
No kun se vasemmistolaisten harrastama omiminen on sitä "parempaa" omimista, eikä siitä saa suuttua.
Näin. Parempaa omimista ja maailmanparantamista.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska sitä ei yleensä pidetä sen takia, että se olisi cool tai sopisi tyyliin, vaan se on tuen osoitus. Toisin kuin taas esimerkiksi jotain saamelaiskuoseja laitetaan vaatteisiin niiden ulkonäön takia, eikä siksi että vaatteiden käyttäjä erityisesti haluaisi osoittaa sympatiaa ja tukea saamelaisten ongelmiin.
Siinä on aika iso ero, pohjimmiltaan, kun pyysähtyy miettimään.
Reunaihmisen kaasuvalottamista. Taas.
Sittenhän huiviin pitäisi laittaa lappunen selvennykseksi: kannan tätä tuen tähden, en omiakseni kulttuuria! ;D
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt, mulla on kiva (palestiinalais) huivi, jota tykkään käyttää. Voiko käyttää, jollei halua leimaantua mihinkään ryhmään?
Mulle se on vaan huivi muiden joukossa.
Tällä hetkellä ainakin osa ihmisistä varmasti mieltää palestiinalaishuivin käytön kannaotoksi, sen verran niitä on vilahdellut uutisissa. Ehkä sitten, jos tilanne rauhoittuu, se on jonkin ajan jälkeen taas pelkkä huivi.
Vierailija kirjoitti:
No kun se vasemmistolaisten harrastama omiminen on sitä "parempaa" omimista, eikä siitä saa suuttua.
Tämä on se porukka joka keksii näitä uusia sääntöjä. Ne on kai lähinnä poliittisia lyömäaseita koska sääntöjä sovelletaan valikoivasti.
Vierailija kirjoitti:
vassarit väittää sitä kuppasta huivia kannanotoksi joka ei voi olla kulttuurillista omimista.
Samalla logiikalla voin siis laittaa intiaanipäähineen päähäni ja sanoa, että se on kannanotto alkuperäiskansojen puolesta.
Toki, mutta olen aika varma, että sitä ei uskottaisi, vaan tekisit vaan itsestäsi pellen.
Neljän tuulen hattu, inkkaripäähine on vapautettu pannasta.
Huivien käyttäminen ylipäätään on venäläisten maatuskamummojen kulttuurin omimista!
Ja koska itänaapurimme on kiellettyjen asioiden listalla, huivia käyttävät ihmiset tulee deletoida, canceloida ja uittaa tervassa. Höyheniä ei saa käyttää uittamisessa, koska se omiin intiaani kulttuuria.
T. Äänestän Li andersonia
Vierailija kirjoitti:
Ei woket välitä johdonmukaisuudesta, vaan siitä, että saavat pitää itsestään meteliä milloin missäkin yhteydessä ja asemoitua vastaliikkeeksi, tarkoitti tämä sitten mitä hyvänsä.
Onko sellainen woke kanssasi huoneessa nytkin, vai käykö vain silloin kun hoitajat ei ole paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska sitä ei yleensä pidetä sen takia, että se olisi cool tai sopisi tyyliin, vaan se on tuen osoitus. Toisin kuin taas esimerkiksi jotain saamelaiskuoseja laitetaan vaatteisiin niiden ulkonäön takia, eikä siksi että vaatteiden käyttäjä erityisesti haluaisi osoittaa sympatiaa ja tukea saamelaisten ongelmiin.
Siinä on aika iso ero, pohjimmiltaan, kun pyysähtyy miettimään.
Nyt siis kirjoittamasi sisältää OLETTAMAN, jonka mukaan saamelaiskuosin pitäjä EI esimerkiksi halua nimenomaan tukea heitä, vaan riistää heiltä omaa kulttuuriaan.
Et voi oikeasti tietää miksi joku pitää mitäkin kuosia tai vaatetta, joten lopeta se olettaminen.
Onko tää sun oman elinpiirin ongelma joka koskettaa sua päivittäin? Vai oletko sellainen kermavelliperse kellä on kaikki hyvin ja pitää keksimällä keksiä jotain valittamisen aihetta?