Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen tyttären jatkuva sotku

Vierailija
15.05.2024 |

Tytär on 23v ja ei saa pidettyä kotiaan siistinä. Tekee vuorotyötä mut se ei oo tietenkään selitys.

Miten voin auttaa parhaiten?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyö varsinkin, kun se on kuormittavaa on iso haaste myös muulle jaksamiselle. Yövuorot erityisesti. 

Teen työvuoroja klo 5-21 välillä. Nämä vuorot haastaa nukkumista. Iltavuoron ralli loppuun asti, vaikeuttaa rauhoittumista ja unille pääsyä. Ei mitenkään ennen puolta yötä.

Sinä arvostelet tyttären kotia 🦅 (haukka) 

Ai, kamala. Saatat olla todella epätoivottu vieras tyttären kodissa. Pauhaamisestasi tulee vaan lisästressiä 🤯

Siis minä olen hänelle sanonut,että hänellä on vain pieni epäjärjestys. Häntä itseä se sotku eniten häiritsee. Minä yritän sanoa että olisi vähän armollinen itselleen. Työmatkat 2h per päivä, tekee kolmea vuoroa.ap

Vierailija
22/34 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran työnantaja, jonka mielestä tietynlaisilla naistyöntekijöillä on sotkuinen asunto. Ilmeisesti hän tiesi kenellä on sotkuinem koti ja kenellä ei. Oli sitten vissiin käynyt ihan paikan päällä katsomassa omilla avaimilla.

Mistä hän avaimet sai? Mitä se hänelle kuuluu minkälaista on kenenkin kotona?

Ai kamala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyö varsinkin, kun se on kuormittavaa on iso haaste myös muulle jaksamiselle. Yövuorot erityisesti. 

Teen työvuoroja klo 5-21 välillä. Nämä vuorot haastaa nukkumista. Iltavuoron ralli loppuun asti, vaikeuttaa rauhoittumista ja unille pääsyä. Ei mitenkään ennen puolta yötä.

Sinä arvostelet tyttären kotia 🦅 (haukka) 

Ai, kamala. Saatat olla todella epätoivottu vieras tyttären kodissa. Pauhaamisestasi tulee vaan lisästressiä 🤯

Siis minä olen hänelle sanonut,että hänellä on vain pieni epäjärjestys. Häntä itseä se sotku eniten häiritsee. Minä yritän sanoa että olisi vähän armollinen itselleen. Työmatkat 2h per päivä, tekee kolmea vuoroa.ap

Minulla oli työmatkat 5 h päivä normaalisti. Jos satoi tai oli lunta niin 6-7 h pahimmillaan.

Vierailija
24/34 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kodin tarvitse aina olla tiptop!? Koti on paikka missä saa levätä eikä tarvitse suorittaa jatkuvasti. 

Ihmiset on myös erilaisia tavat myös siisteyden suhteen 

Viikkosiivous on hyvä tapa ja sen jälkeen kotona vielä viihtyisämpää yleensä. 

Vierailija
25/34 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vitsaa on aikanaan säästetty, kun tytän ei ole oppinut, että myös ikävältä tuntuvat työt pitää hoitaa?

Kun hän oli nuori minä kärsin masennuksesta enkä jaksanut tehdä paljon mitään. Sotkua oli. Ei voimia pitää jöötä. Tottakai se nyt kaduttaa.ap

Jospa tytärkin on masentunut? Tai ihan vain pitää sotkua normaalina, kerran sellaisen keskellä kasvoi.

Tämä. Miksi odotat lapseltasi sellaista, mihin et itsekään pystynyt nuorempana?

Vierailija
26/34 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran itseään häiritsee, niin ilmeisesti on jotenkin ylirasittunut, jos siivoustaidot ovat olemassa. Jos itse jaksat ja se hänelle sopii, voit tarjoutua kaveriksi siivoamaan. Voit myös rohkaista ostamaan vaikka kertapalveluna suursiivouksen, jonka pohjalta on helpompi ylläpitää siisteyttä.

Vierailija
27/34 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on kaiketi töissä julkisella sektorilla tai yrityksessä jonka liikevaihdosta valtaosa tulee julkiselta sektorilta, siis kasvattaa kokonaisveroastetta. Ratkaisu ongelmaan on siirtyä tuottaviin, merkityksellisiin ja elämään sisältöä tuoviin yksityisen sektorin töihin. Samalla tyttären taso parisuhdemarkkinoilla kasvaa.

Vierailija
28/34 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vitsaa on aikanaan säästetty, kun tytän ei ole oppinut, että myös ikävältä tuntuvat työt pitää hoitaa?

Kun hän oli nuori minä kärsin masennuksesta enkä jaksanut tehdä paljon mitään. Sotkua oli. Ei voimia pitää jöötä. Tottakai se nyt kaduttaa.ap

Jospa tytärkin on masentunut? Tai ihan vain pitää sotkua normaalina, kerran sellaisen keskellä kasvoi.

Tämä. Miksi odotat lapseltasi sellaista, mihin et itsekään pystynyt nuorempana?

En todellakaan odota. Yritän sanoa hänelke asiasta. Mutta hän on jotenkin kriittinen itseään kohtaan ja käyttää sanaa "hyödytön". Yritän nyt miettiä miten saisin hänet suhtautumaan asiaan armollisemmin. Ja hänellä siis riskit tiskaamatta,pyykit lattialla jne. Omaan silmään se on vaan normaalia. En ole koskaan kritisoinut häntä asiasta. Ap

Vierailija
29/34 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin äitinä huolissani. Sotkuisen kodin nainen harvoin pääsee hyviin naimisiin. Hui.

Vierailija
30/34 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin äitinä huolissani. Sotkuisen kodin nainen harvoin pääsee hyviin naimisiin. Hui.

Tottakai olen huolissani. Mutta en tiedä mistä lähden tätä purkamaan. Onko hänellä ADHD? Onko masentunut,uupunut...en tiedä.ap

Vierailija
31/34 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat vaan sotkuisia. Siskoni on nelikymppinen ja hänen asuntonsa on läävä, vaikka itsellään aina meikit ja vaatteet kauniisti laitettuna. Ei se minun napaani kaiva, jos hän jättää tiskit tiskaamatta viikoksi ja imuroi ehkä vain kerran kuussa, niin siitä vaan. Kahvittelemme yleensä minun luonani.

Vierailija
32/34 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on töissä koko ajan niin miten voi samaan aikaan hoitaa kotitöitä? Jos vaikka työmatkoihinkin menee monta tuntia per päivä?

Työpäivät on Suomessa yleensä 8h.

Mun tytär on luennoilla 7-8h, töissä 4-8h 4x viikossa ja työmatkoihin menee 2h päivässä. Koti on vimpan päälle ja ehtii tekemään ruuatkin itse. Salilla ja lenkillä käy 2x viikossa. 

Ihan mihin on kotona kasvatettu. Meillä se on ollut työn, kodin viihtyvyyden ja hyvän ruuan arvostus

Ei kodin tarvitse olla viimeisen päälle siisti. Mitä hyötyä siitä olisi. Minullakin on joskus tavarat hieman miten sattuu, mutta omapa on kotini. Siitä pidän huolen, että roskia, pölyä yms. ei ole. Arvostan kotini mukavuutta. 

Vierailija
33/34 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sinua häiritsee jos tytärtä itseään ei?

En minä mene aikuisen tyttäreni kotiin päivittelemään sotkua. Se on hänen kotinsa ja hänen asiansa.

Vierailija
34/34 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sinua häiritsee jos tytärtä itseään ei?

En minä mene aikuisen tyttäreni kotiin päivittelemään sotkua. Se on hänen kotinsa ja hänen asiansa.

Luitko koko ketjun läpi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan