IL: Tällainen on ennennäkemätön muumiastiasto
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/b1e8231b-1dd0-4337-813a-313…
Moomin Arabia paljasti tänään keskiviikkona, miltä näyttää ensimmäinen kokonainen muumiastiasto Haru.
Astiaston ovat suunnitelleet Naoto Niidome ja Nathalie Lautenbacher.
No tää on kyllä hieno.
Kommentit (72)
https://kotiliesi.fi/koti/sisustus/uusi-muumi-astiasto/
Astiasto vie Muumeja vahvasti kansainvälisille markkinoille, missä kiinnostus Muumeja kohtaan on edelleen nousussa. Tämä on otettu huomioon myös astioiden muodossa. Korvaton kuppi, soijalle sopiva pieni lautanen, syömäpuikkopidikkeet tuovat astiastolle eksoottisen leiman.
Vierailija kirjoitti:
0vatpa somia astioita. Pidän valkeasta pohjasta ja hennosta sinisestä viivasta.
Ei ole erityisen hento viiva omasta mielestäni. Ihan tavallinen. 'Hento' tarkoittaa itselleni sellaista, joka ei näy melkein ollenkaan.
Siis miten niin ei suomalaisille suunnattu? Nuo on sinivalkoisia ja niissä on muumeja, aika suomalaista mun mielestä.
Miten astia ylipäätänsä voi olla suomalaisille suunnattu? Leijonavaakunat lautasiin? Tai suomenliput, tai ehkä lätkän maajoukkueen naamat`?
"Haru-astiasto tulee olemaan pysyvä osa Moomin Arabian mallistoa. Tekijät vihjaavat, että astiastoon on mahdollisesti luvassa lisää osia tulevina vuosina."
Kunpa saataisiin vielä aterimet ja syömäpuikot!!! Varsinkin söpöjä syömäpuikkoja on Suomesta ihan mahdoton löytää, kyllästyttää käyttää tylsiä tavallisia. Muumi-aterimia minulla onkin jo, mutta nekin ovat aikuisen käteen pikkuriikkisen liian lyhyitä, kun ovat virallisesti tarkoitettu kasvavan lapsen "ensiaterimiksi". Mutta ostin silti, kun olivat niin ihania.
Hinnat varmaan melko suolaiset 🤪 Etenkin jos koko perheelle ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin ei suomalaisille suunnattu? Nuo on sinivalkoisia ja niissä on muumeja, aika suomalaista mun mielestä.
Miten astia ylipäätänsä voi olla suomalaisille suunnattu? Leijonavaakunat lautasiin? Tai suomenliput, tai ehkä lätkän maajoukkueen naamat`?
Käypä lukemassa sitä Iittala-ketjua, samat rasistityypit jotka siellä kitisee Iittalan instassa olevan liikaa tummaihoisia ja kehuu Pentikiä löysi tiensä tähän ketjuun. Eivät kai suvaitse japanilaisiakaan.
Teoriassa kivat kuva-aiheet. Mutta jokin tökkii. (Tämä siis henkilökohtainen mielipide- kenenkään ei tarvitse vetää hernettä nenään). Siis yleisvaikutelma jotenkin halvan näköinen.
Johtuu ehkä siitä, että muistuttaa muodoltaan jotain halvempaa muumi-tuotetta, Muurlan emalimuki-sarjaa. Lisäksi jokin häiritsee tuossa sinisensävyssä ja siinä, että kuvitus täyttää intensiivisesti koko pinnan.
Näitä varmasti myydään isoon hintaan niille, joille ei tarvitse kuin sanoa muumi, ja ryntäävät heti kauppaan ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa kivat kuva-aiheet. Mutta jokin tökkii. (Tämä siis henkilökohtainen mielipide- kenenkään ei tarvitse vetää hernettä nenään). Siis yleisvaikutelma jotenkin halvan näköinen.
Johtuu ehkä siitä, että muistuttaa muodoltaan jotain halvempaa muumi-tuotetta, Muurlan emalimuki-sarjaa. Lisäksi jokin häiritsee tuossa sinisensävyssä ja siinä, että kuvitus täyttää intensiivisesti koko pinnan.
Näitä varmasti myydään isoon hintaan niille, joille ei tarvitse kuin sanoa muumi, ja ryntäävät heti kauppaan ostamaan.
Tosiaan! Muurlan emalimukithan noista tuleekin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mukeissa pitää olla korva.
No niitähän löytyy!
Ihan kiva, että tämmöinenkin vaihtoehto...
Kauniita ovat, mutta... korvaton muki. :/
Ainakin minä juon mukeista lähes aina kuumia juomia, joten korvaton muki ei kyllä toimi yhtään.
Ovat hienoja mutta ei rahan arvoisia. En osta, koska ei tehdä Suomessa.
Nättejä. Tykkään. En osta.
Lapsiperheaika on niin lyhyt ettei sitä varten kannata koko astiastoa hankkia. Aikuisperheeseen en ostaisi ellei itse ole fani. Saa nähdä ottaako teini muuttessaan nuo nykyisetkään muumimukinsa ja kulhonsa mukaan :)
Eikö voisi jo keksiä jotain muutakin kuin muumeja? Ei ne nyt niiiiin hauskoja ja ihania ole. Enää. Ja muutenkaan.
Minulla on sitä muumisarjaa, mikä on alkuperäisillä kuvituksilla. Teekannu, mukeja, kulhoja, lautaset missä muumipeikot kalastavat sateessa. Miksihän siihen ei ole tullut uusia osia?
Kun luin otsikon, niin ajattelin että joku mamma kerännyt kaikki muumiaiheiset mukit ja esittelee niitä ylpeänä lehden lukijoille.
Minusta nuo on tosi hienot. (En tosin tiedä, tuleeko minulla olemaan niihin varaa.)
Tuo korvaton teekuppi on kyllä vähän huono idea. Ehkä niitä korvattomia olisi voinut tehdä erikseen Aasian markkinoille, mutta lännessä ei taideta missään juoda teetä tai kahvia korvattomista mukeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan! Muurlan emalimukithan noista tuleekin mieleen.
Mulle tuli heti mieleen Arabian vanhat voipytyt https://vintagestore.fi/products/arabia-voipytty-18cm-1
Yleensä en tykkää kovinkaan paljon muumiastioista mutta nämä olivat yllättävän kivat . Sinivalkoiset ja muumikuvio todella suomalaiset. Voisin jopa ostella jos olisi tilaa kaapeissa.