Hei te, joilla ulosotto vie palkasta! Paljon teille jää käteen ulosoton jälkeen? Itsellä valitettavasti tulossa.
Stressaan paljon asiaa. Niin paljon epäonnea ollut tässä taloudellisesti ja ylipäätään oli vaikea elämänvaihe yhteen väliin.
Nyt sitten täytyy vain hyväksyä, että siivu viedään palkasta ja oikeastaan se on ihan hyvä siinä mielessä, että selkiintyy sitten kaikki perittävät sinne. Ehkä joskus olen sitten vapaa sen suhteen.
Velka on noin 40 000€v eli maksamista piisaa ja kyllä, muistan korotkin mukaan.
Palkka on noin 2500€/kk bruttona.
Paljon teillä muilla joilla on ruljanssi päällä, niin jää käteen kuukaudessa?
Kommentit (32)
Nettopalkasta viedään 1/3. Suojaosuus on joku 980€, en nyt muista tarkkaa summaa. Jos alaikäisiä huollettavia, niin huomioidaan suojaosuudesssa. Suojaosuus ei tarkoita sitä, että vain sen verran jää käteen.
Mulla jää käteen n.1300€ kun nettopalkka on n. 2010€. Asun yksin.
Täällä laskuri
Vierailija kirjoitti:
Ulosotto varastaa palkasta 1/3, multa ne varasti viimeksi lisät.
Ei se mitään varastamista ole vaan sulta otetaan se mitä sä olet aiemmin itse varastanut jättämällä laskut maksamatta.
T: Itsekin ulosotossa
Kuulemma niinkin voi tehdä, että ulosotto vie käytännössä koko palkan ja elelee sitten toimeentulotuella. Velka lyhenee huomattavasti nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma niinkin voi tehdä, että ulosotto vie käytännössä koko palkan ja elelee sitten toimeentulotuella. Velka lyhenee huomattavasti nopeammin.
No ei todellakaan voi tehdä noin.
Vierailija kirjoitti:
1300e. Vuokra 1300e. Toimeentulotuella.
Heh heh! Valitettavasti moni uskoo tuon.
Ulosotto on hyvä tapa hoitaa asiat kuntoon, jos olet vakituisessa työsuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee maksusopimusta ja olet päästänyt ulosottoon saakka?
Voi luoja. Jos maksuja on moneen eri paikkaan, niin on melkoisen mahdotonta saada maksettua jokaiseen maksusopimuksella. Ei vain tulot riitä. Siksi kaikki ulosottoon vain mitä ei pysty maksamaan ja sitten maksaa vain yhteen paikkaan kun palkasta ulosmitataaan. Joo, kuluja ja korkoja tulee, mutta parempi noin, että maksaa vain yhteen paikkaan.
Maksaa asumisen, ruoan, puhelimet yms. välttämättömät kulut ja muun antaa mennä ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni vastaavasta palkasta 600e/kk ulosottoon. Käteen jäi n. 1300e.,
Varoitan siitä, että tuo kestää ihan helvetin kauan maksaa takaisin, paljon kauemmin mitä yrität laskea päässäsi noilla maksuerillä. Noin iso summa kerää korkoja ja ulosottomaksuja ihan hervottomasti. Mulla meni alunperin 15 t ulosottoon, ja maksoin lähes 25 t, että sain sen pois. Meni melkein kolme vuotta tuossa.
Tsemppiä, kyllä selviät tästä!
Ulosoton valtava ongelma on, että velkaan lisätään jatkuvasti korkoja ja muita kuluja. Loppujen lopuksi sinne joutuu maksamaan huomattavan paljon enemmän kuin mitä alkuperäinen velka oli.
Ulosotto on todella rahakas bisnes ja siksi ihmisten velkaantumiselle ei oikeasti yritetä tai edes haluta tehdä mitään. Keinoja siihen olisi.
Mulla oli ulosotossa 46000 euroa. Tein ulosoton kanssa sopimuksen että maksan itse 1/3 nettopalkasta. Laitoin joka kuukausi s-postilla liitteen palkastani. Tein hullun lailla hommia monta vuotta ja laitoin kaiken liikenevän lyhennyksiin. 6 vuotta meni ja nyt kolme vuotta puhtaat luottotiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni vastaavasta palkasta 600e/kk ulosottoon. Käteen jäi n. 1300e.,
Varoitan siitä, että tuo kestää ihan helvetin kauan maksaa takaisin, paljon kauemmin mitä yrität laskea päässäsi noilla maksuerillä. Noin iso summa kerää korkoja ja ulosottomaksuja ihan hervottomasti. Mulla meni alunperin 15 t ulosottoon, ja maksoin lähes 25 t, että sain sen pois. Meni melkein kolme vuotta tuossa.
Tsemppiä, kyllä selviät tästä!
Ulosoton valtava ongelma on, että velkaan lisätään jatkuvasti korkoja ja muita kuluja. Loppujen lopuksi sinne joutuu maksamaan huomattavan paljon enemmän kuin mitä alkuperäinen velka oli.
Ulosotto on todella rahakas bisnes ja siksi ihmisten velkaantumiselle ei oikeasti yritetä tai edes haluta tehdä mitään. Keinoja siihen olisi.
Ei lisätä muuta kuin aivan ulosoton määrätyt maksut. Velkaantumiselle oikeasti tekee joka päivä töitä melkoinen joukko talous- ja velkaneuvojia. Vilkaisepa tilastoja, kuinka monta yksityishenkilön velkajärjestelyä on myönnetty käräjäoikeuksissa viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Itse voi kyllä maksaa vaikka koko palkan, mutta toimeentulotuessa huomioidaan pakollisena menona vain maksukiellon perusteella suojaosuuden ylittävä ulosmittaus.
Jos olet matalapalkka alalla kuten minä niin helvetin kauan kestää maksaa. Pelkästään korkojen maksussa menee mummo ikään asti ja sitten ehkä todellinen velanmaksu alkaa vasta siitä kun varkaille maksaa korot.