Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te puhutte, että lapset tunkevat kanssanne vessaan?

Vierailija
15.05.2024 |

Miten voi olla? Olen itse syntynyt 85, enkä tuolloin lapsena kyllä koskaan mennyt äidin perässä vessaan. En ole koskaan nähnyt äitiäni pöntöllä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole ihan pienistä, taaperoista. Et varmaan muista menitkö perässä vessaan kun olit 2 v. 

Vierailija
2/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on taaperoista. Ei aikuinen muista mitä on 9-kuisena tai edes parivuotiaana tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin isoveljeni kanssa lapsena monesti vessaan. 

Vierailija
4/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä olen seurannut, ovat yleensä äitejä jotka eivät jaa hoitovastuuta tasaveroisesti isän kanssa. 

Vierailija
5/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä olen seurannut, ovat yleensä äitejä jotka eivät jaa hoitovastuuta tasaveroisesti isän kanssa. 

Ja sinusta on siis normaalia, että SINÄ SIVULLINEN SEURAAT ÄITEJÄ VESSAAN? Muutenhan et voi tätä tietää.

Vierailija
6/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroahdistus on? Eroahdistus on kehitysvaihe, jonka lähes kaikki lapset käyvät läpi. Joskus noin 6 kuukauden ja 3 vuoden iän välillä lapsesi onpa hän ollut miten rauhallinen ja tyytyväinen tähän asti saattaa äkkiä muuttua takertuvaksi ja levottomaksi vieraiden lähellä tai kun hänet jätetään yksin.

Lähde: MLL

Vierailija
7/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinusta on siis normaalia, että SINÄ SIVULLINEN SEURAAT ÄITEJÄ VESSAAN? Muutenhan et voi tätä tietää.

Ööö? Kaipa minä ihan näen kun menevät vessaan, ei minun tarvitse siellä vessassa olla. 

Vierailija
8/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi teki tuota vain ehkä vuoden ajan. Kissa sen sijaan on ollut jo 10 vuotta vessaseurana.

Vierailija
9/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee niin.

Ai saatana nyt kyllä taitaa perse revetä ja pieraisen raikuvasti!

Vierailija
10/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö? Kaipa minä ihan näen kun menevät vessaan, ei minun tarvitse siellä vessassa olla. 

ÖÖÖÖ. Kuka ihminen kyttää toisen vessareissuja tuolla lailla? Olet sairas.

Vierailija
11/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miltä sitten tuntuu, kun ulostaessa joku tuijottaa? En kyllä pystyisi tarpeitani tekemään, jos yksikään silmäpari olisi katsomassa, tökkimässä, leikkimässä, istumassa sylissä, puhumassa siinä kakkausprosessistani tms.

Vierailija
12/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin -83 ja kuulemma ihan pienenä taaperona seurasin äitiä ja isää aina vessaan kuin hai laivaa, itse en tuosta muista yhtään mitään

Vierailija
13/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miltä sitten tuntuu, kun ulostaessa joku tuijottaa? En kyllä pystyisi tarpeitani tekemään, jos yksikään silmäpari olisi katsomassa, tökkimässä, leikkimässä, istumassa sylissä, puhumassa siinä kakkausprosessistani tms.

Joo, kuvittelepa: Äiti kakkaksä? Äiti tuleeko sulta nyt kakka? Äiti mä kuulen kun sun kakka tulee.

Siis apua.

Vierailija
14/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten noin niinkuin muuten koit ero-ahdistusaikasi taaperoikäisenä?

Vierailija
15/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele miltä tuntuu, kun mahataudissa tulee molemmista päistä ja yrjöät sanko sylissä pöntöllä, kun 2v, joka ei ihan ehtinyt nukahtaa ennen kuin oli pakko rynnätä vessaan, tulee iloisena hymyillen ovelle katsomaan, että mihinkäs lähdit kesken kaiken. Yritä siinä sitten rykäisyjen välistä selittää lapselle, että äiti on kipeä. Sattui minulle viikonloppuna, kun lapset toi päiväkodista äitienpäivälahjaksi mahataudin.

Joo, ei mikään mukava kokemus. Pahempi olis ollut vain, jos se 2v olis ollut samaan aikaan sairas. Edellisenä yönä oli 3v isosisarus, joka ei sentään enää tule perään vessassa, mutta tuli hänkin pienempänä aina äitin perässä. 2v taapero tulee edelleen aika usein, ja jos ei tule, niin kun on 2- ja 3-vuotiaiden YH-mamma, niin se ovi on vähän pakko pitää auki tai raollaan pidemmällä toimituksella, että tietää mitä lapset puuhaa. Ei kauhean mukava yhdistelmä tälleen IBS-ongelmaisen kanssa, mutta minkäs teet.

Luonnollisesti, jos on vieraita, ovi pysyy kiinni. Paitsi että lukko on mukavasti vähän rikki, että jos tarpeeksi kovaa rojauttaa kahvan alas, niin aukeaa, vaikka olis lukossakin. Kätevää kun se 3v lukitsee itsensä vessaan pahantekoon. Ei niin kätevää, kun se 2v avaa oven sen kerran, kun laitoit sen kiinni.

Vierailija
16/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityspsykologian opiskelu kannattaa, niin ei tarvitse ihmetellä täysin tavanomaisia asioita.

Vierailija
17/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se äippä niin korvaamaton ole, etteikö se kohdunhedelmä pystyisi kahta minuuttia olemaan oven toisella puolella. Lähinnähän tässä on ongelmana se, että äippylit kokevat olevansa niin korvaamattomia, että se pentu menee rikki jos on sekunninkaan yksin. 

Eipä silti; jokainen mamma tekee arjestaan just niin vaikeaa kun pystyy. Se on toisaalta sitten vähän turha täällä naukua, miten "lapsi on koko ajan kaulassa roikkumassa". Itse siihen kasvatatte! Ja sitten vielä semmonen ajatuksenpoikainen että miten nämä samat mammut pystyvät päivystämään ja kirjoittelemaan tällä palstalla, jos kerta muksut koko ajan iholla? 

Ette varmaan sitten suihkussakaan voi käydä tai jutella puhelimessa kavereiden kanssa. Sucks to be you....

Vierailija
18/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa siihen aikaan 28v miehen äiti meni ovi auki istumaan. Vieraankin aikana. Ehkä vieraan olisi ollut hyvä välttää käyntiä siellä.

Vierailija
19/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroahdistus on? Eroahdistus on kehitysvaihe, jonka lähes kaikki lapset käyvät läpi. Joskus noin 6 kuukauden ja 3 vuoden iän välillä lapsesi onpa hän ollut miten rauhallinen ja tyytyväinen tähän asti saattaa äkkiä muuttua takertuvaksi ja levottomaksi vieraiden lähellä tai kun hänet jätetään yksin.

Lähde: MLL

Tuossa vaiheessa lapselle ei pidä antaa yhtään lisää huomiota, vaan mennä ihan samoin kuin ennenkin. Niin se menee ohi nopeammin

Vierailija
20/20 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei se äippä niin korvaamaton ole, etteikö se kohdunhedelmä pystyisi kahta minuuttia olemaan oven toisella puolella. Lähinnähän tässä on ongelmana se, että äippylit kokevat olevansa niin korvaamattomia, että se pentu menee rikki jos on sekunninkaan yksin. 

Eipä silti; jokainen mamma tekee arjestaan just niin vaikeaa kun pystyy. Se on toisaalta sitten vähän turha täällä naukua, miten "lapsi on koko ajan kaulassa roikkumassa". Itse siihen kasvatatte! Ja sitten vielä semmonen ajatuksenpoikainen että miten nämä samat mammut pystyvät päivystämään ja kirjoittelemaan tällä palstalla, jos kerta muksut koko ajan iholla? 

Ette varmaan sitten suihkussakaan voi käydä tai jutella puhelimessa kavereiden kanssa. Sucks to be you....

Se kaksi minuuttiakin on pitkä aika, kun lapsi hakkaa oveen ja itkee hysteerisenä. Sitten lapsi ei tajua siirtyä syrjään vaan nojaa koko painollaan oveen, joten vessasta ei meinaa päästä pois. Pitää valita pienempi paha, joko lapsi mukaan vessaan tai kuunnella itkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan