Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin jatkuva meteli rasittaa

Vierailija
14.05.2024 |

Avaudun: asun tiiviillä omakotialueella, naapurissa on tosi äänekäs pikkulapsiperhe, jonka jatkuva meteli rasittaa. En saa oleskeltua omalla pihalla ilman kuulokkeita, tai muuten joudun keskelle sitä jatkuvaa mekkalaa: "Leevi! Ei sinne! Jonne! JONNE! VAROVAISESTI! Nyt TULE TÄNNE, kaivetaan tähän kolot siemenille."

Ongelman tästä tekee se, että meno ei ole mitään vihaista riitelyä tai alkoholin käyttöä, sellaista olisikin helppo inhota. Pojat vain ovat (karjuvia ja kiljuvia) poikia ja vanhemmillakin on tosi läpitunkevat, ilmaa halkovat äänet. Mutta kun se meteli on jatkuvaa! Sellainen alentaa ihan tutkitusti viihtyvyyttä, ja alan olla ihan loppu. Eikä näillä vanhemmilla ole selvästikään mitään tajua siitä, miten koko naapurusto raikaa kun "ota Jonne vielä kaksi lusikallista, jee WUHUU nyt potkitaan palloa, hienosti Leevi kävit pissalla kukkapenkissä, ei saa avata hanaa itse, SEIS EI SAA MENNÄ PORTISTA TIELLE!" On vähän kiusallistakin kuulla kaikki aivan liian kantavalla äänellä käydyt keskustelut.

Mikä neuvoksi? En jaksaisi alkaa käyttämään vastamelukuulokkeita, käytän niitä avokonttorityyppisessä työssänikin aniharvoin. Enkä tahdo, että kuulokkeiden takia meidänkin pihalla joutuu karjumaan jos tahtoo sanoa toiselle jotain. Joku mielentyyneysmantra?

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme kerrostaloalueella, jossa isotkin lapset vielä leikkivät porukalla pihapelejä. En todellakaan aio kieltää lapsia leikkimästä ja ulkoilemasta. Jos 10 lasta pelaa ja leikkii niin kyllähän siitä ääntä tulee. Ihan turha väittää ettei muka ennen lähtenyt lapsista ääntä. Kyllä lähti, sitä ei vain itse huomannut kun elää sitä lapsiperhearkea koko ajan.

Vierailija
182/183 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman isännöitsijän kanssa harrastetun väännön jälkeen tullut siihen tulokseen että helpointa( ja tottakai tuntuu epäreilulta sekä käsittämättömältä että näin on mutta käytännössä näin se menee) on muuttaa itse pois. Mulla vissiin talvella uusi muutto taas edessä, kesällä en voi muuttaa koska töitteni takia en ehdi käydä arkisin asuntonäytöissä. Nyt on kolmas melukämppää peräkkäin. Ensimmäisen seinänaapurissa oli alivuokralaisfirma johon vissiin muutti väliaikaismajoitukseen henkilöitä jotka eivät enää saaneet asuntoa muualta tai sitten raksaukot ympärimaailmaa( joiden firmat maksoivat kaiketi bilekämpät töiden lomassa... joka tapauksessa, ympärivuorokautista melua, niin asunnossa kuin myös rapussa. Isännöitsijältä ei löytynyt selkärankaa puuttua asiaan ja koitti vaan pyörittää/ vältellä. Seuraavassa taloyhtiössä asunto oli samassa rapussa missä oli myös tukiasuntoja sekä myös henkilöitä jotka melusta( sekä käytävän hajusta päätellen) kiskoivat runsaasti päihteitä. Tästä ei tietenkään mainittu vuokra ilmoituksessa. Isännöitsijä sekä vissiin myös taloyhtiön hallitus kieltäytyivät laittamasta ensin edes järjestyssääntöjä rapun ilmoitustaululle. Kunnes totesin että erittäin vastuutonta että järjestyssäännöt puuttuu taloyhtiöstä, jossa tarjotaan myös tukiasuntoja ja että asiasta saisi hyvän lehtilööpin- muutin pois tuota seuraavana viikkona mutta järjestyssääntölappu ilmestyi muutaman päivän sisällä. Koitin valita tämänhetkisen asuntoni huolella ja tarkkaan. Kävin sukulaiseni kanssa tutustumassa asuntoon hyvissä ajoin, kiertelimme rapussa myös vähän ja totesimme että rauhallista oli. Rakennus myös todella uusi. Aluksi olikin hiljaista kunnes( tämä alkaa tuntua jo kiroukselta) naapurin yksiöön muutti pariskunta joka tekee kirjaimellisesti kaiken kolistelemalla ja paiskomalla sekä puhuvat huutamalla. Asunnossa myös alle kouluikäinen lapsi joka vetää raivareita about joka päivä ja tekee myös kaiken kolistelemalla. Minun pitäisi voida tehdä työn ulkopuolella perehtymiset seuraaviin projekteihin, kursseja ym- joudun tekemään ne nyt ulkona lähimetsässä puhelimella mikäli siellä ei ole juuri sillä hetkellä jotain esim koiraseuraa piknikillä. Joudun myös heräämään ennen kuutta joka aamu. Olen tullut tulokseen että jos naapurini saa kolistella mielin määrin jokapäivä niin mulla ja kavereillani on silloin myös oikeus hoitaa esim petipuuhat myös päivällä vähän äänekkäämmin. Tämähän lienee myös parempi kun esim yöllä jolloin on hiljaisuus- ja jos tuo naapurin rakennustyömaata ja eläintarhaa muistuttava kolina lasketaan normaaleiksi ääniksi niin silloin seksuaalisuuden kokeminen ja toteuttaminen päivällä pitää mennä myös. Jos saisin itse valituksen niin kysyisin että pitäisikö mun ja partnerini olla suukapula suussa hiljaa kädet ristissä jotta naapuri saisi harrastaa paiskomistaan ja huutamistaan( normaaleja elämisen ääniä?) Olen myös huomannut että muutaman voihkaisun jälkeen naapurin kolinaorkesteri hiljenee edes hetkeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne naapurit on oikeesti huono käytöksisiä. Ei tuo ole mitään luonnollista elämää. Jotkut vaan on tuollaisia. Itse muuttaisin ehkä muualle, 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi