Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutisissa juttu siitä kuinka keski-ikäiset lapset joutuvat auttamaan vanhempiaan mutta entä jos vanhemmat ovat muuttaneet kauas pois?

Vierailija
14.05.2024 |

Isäni muutti jo silloin kun olin lapsi emmekä ole sen koommin olleet tekemisissä, myös äiti lähti kun olin parikymppinen. Molemmat siis asuvat nykyään yli 500 km päässä ihan omasta tahdostaan. Ovat eronneet siis jo 80-luvulla.

Itse asun edelleen synnyinpaikkakunnallani eikä minulla ole tuonne suuntaan mitään kotiseuturakkautta, käynyt joskus lapsena mummolassa kesällä viikon kerrallaan, ei edes joka kesä.

Olenko velvollinen hoitamaan jompaa kumpaa vanhempaani? Miksi? Miten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi auttaa, ei oo sun huolia! 

Vierailija
2/6 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä maassa mitään velvotteita ole. Ei kenelläkään mihinkään suuntaan. Vain verot on pakko maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat muutti kuuskymppisinä hornan tuuttiin 7 tunnin ajomatkan taa.

Homeinen vanha talo, ei julkiata liikennettä.

Nyt kitisevät apua vaikka yritimme estää tuon.

Vierailija
4/6 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lehtijuttu?

Vierailija
5/6 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole kukaan velvollinen hoitamaan vanhempiaan.

Lain mukaan lapsilla on oltava huoltaja, ei vanhemmilla. Useammin se on niin päin, että lapset ovat muuttaneet pois ja perustaneet omat perheet, ja vanhemmat jääneet aikaisemmille asuinsijoilleen.

Vierailija
6/6 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun toisella mantereella yli 15 000 km päässä vanhemmistani. Tällä hetkellä pärjäävät vielä hyvin itsekseen, mutta kyllähän tuo huolestuttaa kun en itse voi heitä helposti auttaa tarvittaessa vaikka haluaisinkin ja heillä ei oikein ole ketään muitakaan auttamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi