Ammattini vuoksi tietojenluovutuskielto
Minulla on ammattini vuoksi voimassa digi-ja väestöviraston tietojenluovustuskiellot. Minulla on myös yritysasiakasrekisterikielto voimassa eli yritykset eivät saa automaattisesti osoitetietojani. Olen kuitenkin muuttanut ja haluaisin päivittää tietoni yrityksille. Hakevatko yritykset päivittäin asiakastiedot eli jos poistan kiellon vuorokaudeksi niin riittääkö se tietojeni päivitykseen yrityksille? Laitan kiellon sen jälkeen takaisin päälle. Minne postini menevät jos yritykset eivät saa tietojani? Vai lähettävätkö edes?
Kommentit (8)
No en saa paperipostia juuria ollenkaan vaan kaikki tulee sähköisenä mutta kuitenkin. En haluasi että postia menisi vanhaan osoitteeseeni
Vierailija kirjoitti:
No en saa paperipostia juuria ollenkaan vaan kaikki tulee sähköisenä mutta kuitenkin. En haluasi että postia menisi vanhaan osoitteeseeni
Postilla maksaa muutaman kympin vuodeksi postin jälleenlähetys vanhasta uuteen osoitteeseen. Ilmoitat sitten niihin yrityksiin mihim haluat niin uuden osoitteesi, ja mistä et enää halua postia niin ilmoitat sinne. Jos on turvakielto tai luovotuskielto, niin itse joudut ilmoittamaan joka paikkaan uuden osoitteen. Automaattisesti sen saavat vain viranomaistahot kuten poliisi, verottaja ja trafi.
Minulla on myös tietojenluovutuskielto ja aina muuttaessa itse ilmoittelen tarpeellisille tahoille uuden osoitteen.
en usko,että sinulla on ns turvakielto, jokin muu mainoskielto- turvakieltohenkilöt voivat määrittää ns yhteysosoiteen jos paperpostia.muttasekin ongelma sitten,siellä kohde tietää sen. eli jos yhtä tiukka kuin ollut minulla,edes äitini ei tiedä osoitettani.puh ja muut usein esim työnantajan nimissä, työpaikkakin suojattu. poliisina toki vaikeampaa jos julkisesti työskentelee, näkee mihin se poliisiauto kaartaa. turvakieltoa ei voi poista-päälle poistan päälle. se anotaan jonkun vuoden sisällä uudestaan, silä ei leikitä seuhdota. tietäisit jos turvakielto myönnetty. silloin ei osallisuta kilpailuihin, ei lehtitilauksia,ellet nyt käytä yhteysosoitetta. sulla muut intressit nyt,,oisko niin haluut saada jonkun turvakieltohenkilön tiedot. muistettavaa asunnon vuokrauksessa, vain hän joka on sopijaosapuolena saa henkilötietosi. hän ei saa kertoa turvakieltoasi tai henkilötietojasi edes perheenjäsenilleen,ei kellekään. tätä ei moni vuokraaja suostu tajuamaan ja ei sitten suutuspäissään nokkiinsa ottaneena edes vuokraa ,jos yksityinen. varsinkin. eivät edes sisäistä koko sanaa. luulevat sen sisältävän ongelmia,,jotain outoa tai salaista kun ei saa vaimollekaan kertoa ja sopimus pidettävä lukittuna. mitä turvataan,,onko tappajia ovella jne. no jotain voi mennä kalloon jos näyttää poliisimerkin, että -siks- tai sosiaalipuolen työntekijänä toimit-voi ehkä tajuta mikä on turvakielto.mutta siitä suututaan kun ei -akalle saapi kertoa- se on sun vasuulla jos sanoo, ei takuulla vuokraa,,ottaa hlpompia vuokralaisia ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postilla maksaa muutaman kympin vuodeksi postin jälleenlähetys vanhasta uuteen osoitteeseen. Ilmoitat sitten niihin yrityksiin mihim haluat niin uuden osoitteesi, ja mistä et enää halua postia niin ilmoitat sinne. Jos on turvakielto tai luovotuskielto, niin itse joudut ilmoittamaan joka paikkaan uuden osoitteen. Automaattisesti sen saavat vain viranomaistahot kuten poliisi, verottaja ja trafi.
puhutaanko nyt turvakiellosta vai ns. tavallinen salainen osoite joka ei näy mainostajilla sekään. sitä tuskin ammatillisesti moni ilmoittaa. se on oma ilmoitus,mutta turvakielto haetaan. tuolla mainosjutuilla miksi olisi mitään tekemistä ammatin kanssa..sekoittaako ap nämä keskenään,,kun omat muut tarkoitusperät saada jonkun henkilön tietoja,miten hommat pelittää
Vierailija kirjoitti:
ei kai osoitetta mene vanhaan asuntoon, ainahan osoitemuutos tehdään muutoissa,pankit, uusitaan kotivakuutus, sähkösopimus,lehtitilaukset,,postilla lista muistin tueksi,,puh netti,, mitä pitää muistaa kun muutat,, itse pitää ilmoittaa,,jos et halua turvakielto tms syistä, paperia,,ota e-lasku käyttöön, tämä toimii julkisen puolen terveydenhoidossa,,kun ei ole mihin lähettää paperia,niin e lasku,,mutta ajanvaraus tieto tulee turvakielto-osoitteeseen, silloin tk, sairaalassa tietty henkilö saa laittaa kirjeen vain jolla oikeudet käsitellä turvakieltohenkilöiden tietoja,siis osoitteita. ajanvaraaja hoitaja esim laittaa nimesi kuoreen ja se toimitetaan muualle missä sille haetaan osoite. kelalla on ollut ainakin ennen omat työntekijät jotka saavat ainoastaan käsitellä turvakieltohenkilöiden asioita, samoin verohallinolla. poliisilla ei heti näy osoite,,erillisen haun takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muutossa x määrä imaista lähettää uuteen,sen jälkeen maksulista,oletetaan että siinä ajassa olet itse jo ilmoitellut mm kotivakuutus, uusi sähkö,asuminen, vakuutuksetmnetti ,puh lehdet heille olet itse ilmoittanut. tuo ilmainen jälleenlähetys turvaa vielä muutossa. sen jälkeen maksat x summaa, joko 1kk, puoli vuotta jne. myös muulloinkin kuin vain muutossa,voit edelleenlähetyspyynnön tehdä,esim oleilet tilapäisesti toisella paikkakunnalla, postilaatikkoosi kohdentuu ilkivaltaa, mökille,, se maksaa suht paljon,,no mikä on paljon, silloin mitään ei tule kotiin postina, vaan ohjautuu kakkospaikkaan.
Miksi haluat joltain random yrityksiltä paperipostia? Eikö kaikki nykyään kulje sähköpostilistoja pitkin