Hallituksen toimet tappavat bussilinjoja: "suosittuja linjoja joudutaan lakkauttamaan tai karsimaan"
Henkilöautoilua suosiva kumipyörähallitus kasvattaa liikenneköyhyyttä ja kuntien kustannuksia: https://www.ku.fi/artikkeli/5009936-hallituksen-toimet-tappavat-bussili…
Kommentit (9)
Punaloiset voi mennä töihin ja hankkia auton. Nuo bussilinjat ei siis kannata ilman miljoonien tukia.
Ihan oikein. Jos ei ole rahaa, niin miksi asua keskellä metsää, missä kaikkien julkisten palvelujen tuottaminen maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin kaupungissa. Yksi maalainen maksaa veronmaksajille yhtä paljon kuin pari kaupunkilaista ehtii maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ennenkään ollut kannattavaa ajaa tyhjällä bussilla vuoroja
Asiakkaat on silloin uloshinnoiteltuja. Eräs tuttu meni omalla autollaan kun dynaamisesti hinnoitteltu bussilippu olisi maksanut Jyväskylästä Helsinkiin noin 90 euroa.
Hihii. Sittenpä en töihin mene, jos täältä vuoroja lopetetaan. Ei ole varaa autoon, ei vaikka kävisin töissä, koska palkan jälkeen pitää jäädä muutakin käteen kuin auton kustannukset. En voi muuttaa lähemmäs työpaikkoja, koska asuminen on kalliimpaa. Imekää sitä!
Vierailija kirjoitti:
Punaloiset voi mennä töihin ja hankkia auton. Nuo bussilinjat ei siis kannata ilman miljoonien tukia.
Ely-keskuksella on omiakin linjoja, Ely-keskuksen tukemat linjat, lienevät eri asia kuin ihan siis normi liiketaloudellisin periaattein toimivat linjat.
Ja näitä Ely-keskuksen linjoja on juuri sellaisilla syrjäseuduilla, joihin normiliikennettä ei ole.
Vai koskeeko tuo karsinta sitten mukamas kaikkia maaseudun bussilinjoja?
Toki hallitus on tehnyt sen päätöksen, että lippuhintoihin tulee korkeampi alv, jolloin hinnat nousevat, ja saattaapi se sitten ajaa ihmisiä omien autojen käyttöön...
Näitä linjoja on kyllä karsittu jo muutenkin ihan älyttömällä tavalla. Mutta syynähän lienee se, että ihmiset ajavat omilla autoillaan... Kaikillahan se auto nykyään on, ja alaikäisillä mopoautot.
Missä on jotain bussilinjoja? Ei tuollaisia ole maalla ollut aikoihin, miksi olisi kaupunkien liepeilläkään? Kaiken lisäksi edellisen hallituksen sähköbussivaatimukset aiheuttaa edelleen ongelmia: bussi kulkee sähköllä, lämmitykseen tarvitaan dieselmoottoria.
"Furuholm viittaa Turun Sanomien tänään tiistaina uutisoimaan Varsinais-Suomen ELY-keskuksen päätökseen karsia Varsinais-Suomen ja Satakunnan joukkoliikenneyhteyksiä. Hänen mukaansa päätöksen taustalla ovat hallituksen miljoonaluokan leikkaukset joukkoliikennemäärärahoihin."