Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelassa kaaos päällä - monet ovat saaneet huhtikuun vaihteessa käsittämättömiä päätöksiä hakemuksilleen.

Vierailija
14.05.2024 |

Ihmiset ovat tuohtuneet. Todella kovia päätöksiä kelan hakemuksille, monet hylättyjä kehnoin perusteluin. 

Netissä ihmiset keskustelevat miten kohtuuttomaksi meno mennyt ja mistään ei saa tukia ja aikaisemmin hyväksyvät päätökset ovat nyt evättyjä. Ihmisiltä menee kohta katto pään päältä eikä edes ruokajonossa riitä kaikille. 

Mitä täällä tapahtuu!? Suomessa ei kannata sairastua tai köyhtyä kenenkään. 

Kommentit (420)

Vierailija
341/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. "

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Olisiko sinusta oikein jos toimeentulotuesta maksettaisiin lainat. Onneksi ei makseta ja onneksi myös asumistuki muuttuu niin ettei yhtiö lainaa makseta veronmaksajien rahoista.

Ei se ymmärrä itsekään, mitä spämmää. Ensin se jankuttaa tätä, sitten jankkaa omakotitalon siivouksesta ja eläkeläisistä. Omakotitalot on sille pakkomielle, ja ehtymätön kateuden ja katkeruuden kohde. Omakotitaloon ei saa asumistukea ja lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa ja kesämökkiä ei saa omistaa ja jaapati jaa. Ihan uskomaton sekopää. 

Sääli, oman elämänsähän se tuolla tavoin pilaa. Katkeruutta, jankutusta, mt-ongelmia... Ei

Ei vaan hän osoittaa kansalaisaktivismia,  tuomalla faktoja esiin, että ihmiset tietäisivät mitä tässä maassa tapahtuu. Kertaus on opintojen äiti, että sille tyhmimmällekin ne menee jakeluun, niinkuin sinulle. Hän on siis siinä hyvin onnistunut, koska sinullekin ne ovat nyt jääneet päähän, ehkäpä muistat ne sitten, kun saat kenkää ja tilallesi tulee ilmainen työkokeilija.

-eri

Vierailija
342/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tehy hallitusohjelmasta : Työntekijöiden oikeuksiin rajuja heikennyksiä"

https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hallitusohjelmasta-tyontekijoiden-o…

"Raskaussyrjintä tulee lisääntymään" 

Syntyvyys nousuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatietojen tuottajana ärsyttää, että Kela kyselee palkkatietojen perään liian nopeasti. Meillä poissaolojen palkkatiedot siirtyvät Kelalle Tulorekisterin kautta joka kuukauden 20. pv, niin Kela ei malta odottaa niitä, vaan vaatii ilmoittamaan aiemmin, vaikka 2 kk hakuaika ei ole lähelläkään umpeutumista. Kyseessä siis palkalliset saikut/kuntoutustuet yms niin kiire niillä ei olisi.

Tätä mäkin ihmettelen, että pyydetään ilmoittamaan ne tiettyyn päivään mennessä, vaikka siihen 2 kk on aikaa reilusti ja sairausloma on palkallista. Vastaavasti tekevät päätöksiä kysymättä mitään ja maksavat työntekijöille vaikka ne on saaneet palkkaa siitä poissaolosta.

Vierailija
344/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta evättiin vammaistuki. Ennen sain sitä. 

Olet parantunut. Töihin.

Ironisesti vointini on nyt paljon huonompi kuin mitä se oli silloin kun vielä sain vammaistukea. Mut Kela tietää varmaan paremmin kuin minä itse. 

Meillä myös lapsen vammaistuki lopetettiin jotenka ei ole voinut enää käydä koulua kun vammaistuella ostettiin lääkkeet jotta pystyi siellä käymään. Nyt jää luokalle. Valituslautakunnalla kestää valitukseen vastaaminen ainakin yli puoli vuotta. Saa nähdä tuleeko vuosi täyteen.

Anna SE lapsesi huostaan sillä et selkeästi ole tähänkään päivään mennessä kyennyt hänestä huolta pitämään vaan olet sysännyt vastuun muil

Miten KUKAAN voi olla näin törkeä? Täysi epä-ihminen joka tällaisia kirjoittaa,lapsesta,jolta evätään koulunkäynti valion mielivaltaisten päätösten vuoksi?!? Häpeä!!! Voimia äidille ja lapselle.

Vierailija
345/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työni puolesta nähnyt 20 vuotta miten tukien avulla eletään jo useammassa sukupolvessa yhteiskunnan siivellä, jos lapsi vielä lastensuojelun asiakas niin koko elämä on maksettu ja aikuiset makaavat sohvalla tekemässä koko elämänsä. Tatskoihin, ripsiin ja tekokuituinen riittää rahat. Sanoin päihteisiin. Ihan oikein, että tällainen loppuu. Mikä oikeus tietyllä osaa ihmisistä  on elättää itsensä toisten kustannuksella? 

Jaa entäs se, että voi käyttää ilmaista työkokeilu työvoimaa yrityksessä https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset

Vierailija
346/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se on ok, jos teidät irtisanotaan, että hyllytätte tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella. 

Vissiin on, kun muutkin niin voi laittaa tekemään. 

Vierailija
347/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työni puolesta nähnyt 20 vuotta miten tukien avulla eletään jo useammassa sukupolvessa yhteiskunnan siivellä, jos lapsi vielä lastensuojelun asiakas niin koko elämä on maksettu ja aikuiset makaavat sohvalla tekemässä koko elämänsä. Tatskoihin, ripsiin ja tekokuituinen riittää rahat. Sanoin päihteisiin. Ihan oikein, että tällainen loppuu. Mikä oikeus tietyllä osaa ihmisistä  on elättää itsensä toisten kustannuksella? 

Lähedeppä etsimään toista työpaikkaa tai eläkkeelle koska et todellakaan alalle sovi. Montakohan laitonta huostaanottoa ja perheiden piinaamista on vastuullasi? Teet stereotypioita siihen tahtiin,että esimiehiäsi ja korkeakoulutettuja sinua älykkäämpiä ihmisiä hirvittää. Julkisuuteen vain kaltaistesi törkeät ihmisoikeusrikokset!

Vierailija
348/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus lisäsi palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle."

https://www.valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-he…

Vierailija
349/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähedeppä etsimään toista työpaikkaa tai eläkkeelle koska et todellakaan alalle sovi. Montakohan laitonta huostaanottoa ja perheiden piinaamista on vastuullasi? Teet stereotypioita siihen tahtiin,että esimiehiäsi ja korkeakoulutettuja sinua älykkäämpiä ihmisiä hirvittää. Julkisuuteen vain kaltaistesi törkeät ihmisoikeusrikokset!

Siellä kolahti niin, että kaikuu. 😂

Ohis 

Vierailija
350/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvä jos teille on ok, että teidät voidaan irtisanoa helposti ja laittaa palkkatuella töihin, josta ei kerry ansiosidonnaista ja olette tyytyväisiä, että ette saa omistusasuntoon asumistukea. Teille riittää työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Ei hän tässä sitten mitään väärää ole hallituksen päätöksissä. 

Vierailija
351/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa olla kateellinen ihmisille, jotka mahdollistavat sen, että sinulla on katto pään päällä, lisäksi saat palkkasi muiden verorahoista ja kehtaat moittia toisia veronmaksajien rahoilla elämisestä! ! Ilman vero ja tukijärjestelmäämme sinulla ei olisi asiakkaita eikä tosiaan sitä palkkaasikaan!

Vierailija
352/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, hyvä jos teille on ok, että teidät voidaan irtisanoa helposti ja laittaa palkkatuella töihin, josta ei kerry ansiosidonnaista ja olette tyytyväisiä, että ette saa omistusasuntoon asumistukea. Teille riittää työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Minä itse asun vuokralla, en ole siis itse menettämässä mitään omistusasuntoa. 

Ja turhaan teitä puolustan, kun muutatte mielellänne omistusasunnosta vuokralle. 

Kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan eikä toimeentulotukea saa pitkään aikaan. 

Vierailija
353/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus lisäsi palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle."

https://www.valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-he…

pitäähän pienpersuyrittäjille tukia antaa

t. vit tumaine purija ämm ä

Vierailija
354/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse asun vuokralla, en ole siis itse menettämässä mitään omistusasuntoa. 

Ja turhaan teitä puolustan, kun muutatte mielellänne omistusasunnosta vuokralle. 

Kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan eikä toimeentulotukea saa pitkään aikaan. 

Kun haette toimeentulotukea niin kela pyytää teiltä 2 kuukauden tiliotteet, että olette sitten asuntorahat käyttäneet. 

Vierailija
355/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI Kelassa on vielä vähän hukassa, mutta kyllä se oppii hylkäyksissä. Harvaa hakemusta enää ihminen tekee mikä on harmi

Vierailija
356/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilta on amputoitu toinen jalka, aina silloin tällöin verottaja kuitenkin tarkistaa, että eihän jalka ole kasvanut takaisin. Siis ennen kuin jatkavat jotain verovähennystä tms. Kela luonnollisestikaan ei voi automaattisesti jatkaa vammaistukea, koska vammahan voi parantua.

Tuo tarina on about 20 vuotta vanha. Ei liity mitenkään tähän aikaan.

Vierailija
357/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todella kovia päätöksiä kelan hakemuksille, monet hylättyjä kehnoin perusteluin."

Kela noudattaa lakia ja ohjeita. Ei ne omasta päästä keksi asioita. Tukien vähentäminen on aivan oikein, meillä on liikaa kotiin elätettäviä syöttöporsaita.

Porsaita todellakin, sillä Sanni Grahn-Laasonen aikoo pistää mahojen naisten porsimishormonihoidot kaiken kansan maksettaviksi. Siinä teille sitten maksamista, 2,7 milliä joka vuosi. 😆

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010416205.html

Aika moni ottaa mieluummin nuo nykyisten asukkaiden mukulat kuin uusia tulokkaita kuumista maista.

Vierailija
358/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet parantunut. Töihin.

Ironisesti vointini on nyt paljon huonompi kuin mitä se oli silloin kun vielä sain vammaistukea. Mut Kela tietää varmaan paremmin kuin minä itse. 

Kyllä tuet pitää maksaa kokemuspohjaisesti, ihan juuri niin paljon itse kullekin kuin itse kukin sattuu haluamaan ja kokemaan tarpelliseksi. Uli uli ja vali vali.

Vierailija
359/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä haittaa, jos teidän 20- vuotias lapsi ottaa asuntovelkaa ja se voidaan irtisanoa tosta vaan ja ansiosidonnaiset on leikattu?

Kyllä minä ainakin ajattelen myös nykyajan nuoria ja mikä on heidän tulevaisuus. 

Ja haukutte täällä palstalla ihmisiä jotka tekee sijaisuuksia eikä saa jatkaa. 

Vierailija
360/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä haittaa, jos teidän 20- vuotias lapsi ottaa asuntovelkaa ja se voidaan irtisanoa tosta vaan ja ansiosidonnaiset on leikattu?

Kyllä minä ainakin ajattelen myös nykyajan nuoria ja mikä on heidän tulevaisuus. 

Ja haukutte täällä palstalla ihmisiä jotka tekee sijaisuuksia eikä saa jatkaa. 

Työnantaja se on se, joka ne työntekijät pois pistää ja rangaistukseksi leikataan sitten vielä tuet. 

Olette tyytyväisiä, kun teidät voi kohta irtisanoa helposti ja rangaistukseksi siitä teidän tukenne leikataan. 

Kertaakaan itse en ole lähtenyt mistään työpaikasta vaan määräaikainen työsopimus on päättynyt ja hyvät arvostelut työtodistuksissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän