vuokranantaja ei suostunut ja ei vieläkään suostu siivoamaan vuokraamaansa asuntoa
Minulle kävi niin että vuokrasin yksityiseltä asunnon tässä kuussa ja sovimme asunnon olevan siisti ja vanhan vuokralaisen tavarat olisi viety. Näin ei kumminkaan käynyt ja asunto on vieläkin siivoamatta vanhan vuokralaisen jäljiltä ja muutamat korjaukset tekemättä mitä vuokranantaja lupasi. Toukokuun vuokra ja takuuvuokra on maksettu sovitusti, mutta on jo 14.5 eikä siltikään asuntoa ole siivottu.
Vuokranantaja useiden pyyntöjen jälkeen tilasi viemään osan vanhoja vuokralaisen tavaroita pois ja tilaamaan siivouksen , mutta silti jouduin itse viemään osan tavaroista roskiin ja siivoaminen tilattiin vain maksimissaan 2 tunniksi mikä ei riittänyt millään sillä asunnon kunto oli niin hirveä. Jopa ammatilaissiivoja totesi ettei asunto ollut luovutuskunnossa ennen siivousta. Asunnosta on vielä yli puolet siivoamatta ja vuokranantaja ei suostu siivoaamaan asuntoa loppuun ja itse en halua ruveta siivoamaan, koska en halua joutua maksumieheksi. Uusista siivouspyynnöistä huolimatta, vuokranantaja ei keskustele enää asiallisesti ja haukkuu minua psykoottiseksi, neuroottiseksi siivoamiseen ja että todellisuuden tajuni on hukassa VAIKKA minulla on selkeät kuvat epäsiisteydestä (esim. keittiö lasinsiruja täynä).
Miten kannattaisi edetä tässä kun olen vain ehtinyt olla viikon vuokralla ja vuokranantaja ei osaa keskustella asiallisesti, yrittää loukata ja hoida velvollisuuksia jotka lakipykäläkin vaatii asuntoa luovuttaessa uudelle vuokralaiselle?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen laki pitäisi säätää, että vuokrattava asunto pitää olla perussiisti ja entisen/entisten asukkaiden asumisen jäljet pitää myös olla pääosin korjattu. Vuokranantajat ovat alkaneet pihistellä remonteissa ja käyttävät hyväkseen nyt mm. niiden ihmisten ahdinkoa, joiden on pakko muuttaa halvempaan asuntoon asumistuen pienemisen takia.
sellainen laki pitäisi säätää, että työnvälttelijäloispummeille sossu ei maksaisi muuta kuin jonkun homeisen, likaisen ja rikkinäisen asunnon (tai mieluummin teltan). jos haluaisi paremman asunnon, niin sellaisen voisi maksaa itse työstään tienatuilla rahoilla
Vaikka sä haluat asua teltassa, niin kaikki muut työttömät eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että otat yhteyttä ylempään tahoon, jos kämppää ei siivota ja korjata.
Tätä meinasinkin seuraavaksi varmaa kokeilla kun ei suostu asiallisesti keskustelemaan ja puolet kuusta jo mennyt ilman tulosta.
Valitettavasti yksityisten vuokranantajien kohdalla asia menee niin, että vuokranantaja päättää missä kunnossa asunto kelpaa hänelle. Asukas ei voi sille mitään. Tarkoitan sitä, että jos vuokranantajalle kelpaa siivoton asunto, niin sitten se kelpaa vaikka uudelle asukkaalle se ei kelpaisikaan. On sitten olemassa toinenkin äärilaita eli sellaiset, jotka haluavat asunnon olevan suurin piirtein uudenveroisessa kunnossa. Molempien tyyppien kanssa tulee aina vain ongelmia.
Asia on toisin jos vuokrasopimukseen on sovittu, että asunto luovutetaan siivottuna. Jos asunto on kyseisessä tapauksessa jätetty epäsiistiksi, niin sitten asian voi viedä eteenpäin. Aina pitää kuitenkin muistaa se, että jokaiselle ihmiselle siisteys merkitsee hiukan eri asioita.
Annankin erittäin hyvän vinkin: PYSYKÄÄ EROSSA YKSITYISISTÄ VUOKRANANTAJISTA! Yritysten kanssa ei tule niin paljoa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen laki pitäisi säätää, että vuokrattava asunto pitää olla perussiisti ja entisen/entisten asukkaiden asumisen jäljet pitää myös olla pääosin korjattu. Vuokranantajat ovat alkaneet pihistellä remonteissa ja käyttävät hyväkseen nyt mm. niiden ihmisten ahdinkoa, joiden on pakko muuttaa halvempaan asuntoon asumistuen pienemisen takia.
mene pummi töihin
En ole mikään pummi enkä ole koskaan elämäni aikana saanut mitään tukia en edes asumistukea vaan olen tienannut rahani työllä ja maksanut vuokrani omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sellainen laki pitäisi säätää, että työnvälttelijäloispummeille sossu ei maksaisi muuta kuin jonkun homeisen, likaisen ja rikkinäisen asunnon (tai mieluummin teltan). jos haluaisi paremman asunnon, niin sellaisen voisi maksaa itse työstään tienatuilla rahoilla
Et taida olla ihan kunnossa.
En vuokraa koskaan yksityiseltä vaan aina joltain yritykseltä. Saa varmasti asiat hoidettua helpommin. Yksityisissä on niin paljon kaikenlaista "yrittäjää" ettei vaan jaksa vääntää niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mene pummi töihin
En ole mikään pummi enkä ole koskaan elämäni aikana saanut mitään tukia en edes asumistukea vaan olen tienannut rahani työllä ja maksanut vuokrani omasta pussista.
Jopas menit paniikkiin. Rauhoitu vähän ja ota taas kulaus kiljua.
Anna sille va:lle muutaman päivän aikaa joko hoitaa homma tai purat sopimuksen ja vaadit korvauksia sopimusrikosta (ei voi asua, joudut hankkimaan kiireellä uuden). Ei se oikeuteen kuitenkaan lähde...
Vierailija kirjoitti:
Anna sille va:lle muutaman päivän aikaa joko hoitaa homma tai purat sopimuksen ja vaadit korvauksia sopimusrikosta (ei voi asua, joudut hankkimaan kiireellä uuden). Ei se oikeuteen kuitenkaan lähde...
Pelkkä siivottomuus ei riitä asuinkelvottomuuden syyksi. Asunnossa pitää olla jotain todella pahasti vialla ennen kuin asunto katsotaan "laillisesti" asuinkelvottomaksi.
Uskomaton mulkku. Jatkossa nähtävästi pitää tehdä niin, että allekirjoittaa vuokrasopimuksen vasta, kun kämppä on todellakin siivottu. Nythän sopimus ei auttanut mitään, kun vuokranantaja pyyhki sillä persettä.