Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oiva isännöinti on VAIVA isännöinti

Vierailija
13.05.2024 |

Käsittämättömän surkeaa palvelua kyseisessä yhtiössä. Isännöintimme oli ennen OP-isännöinnillä, mutta vaihtui kaupan myötä Oiva isännöintiin ja vastaava isännöitsijä vaihtui. Samalla alkoi taloyhtiön talous ja asiat mennä päin prinkkalaa. Kiinteistöveroja ei maksettu, ei kaukolämpölaskuja, isännöitsijä ei kilpailuttanut kattourakkaa ja tilinpäätös on edelleen tekemättä. Vastikkeita ei ole peritty oikein ja hallitus ei saanut yli kahteen kuukauteen yhteyttä isännöitsijään, kun puhelut menevät vain asiakaspalveluun, jossa ei vastata. Laskuja ei saa maksettua, kun ne menevät yhtiön omaan sähköiseen järjestelmään. 

Välttäkää viimeiseen asti Oivaa! 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun oivan asunnossa joka oli op kiinteistö ennen. 10 vuotta tässä asunut. Ihan hyvin on asiat hoituneet mutta minä olin maksanut vuokra ennakkoa noin 8 kk edestä ja oivalle se ei enää sopinut joten palauttivat 8 kk vuokran tililleni. Olin siis säästänyt rahaa pahan päivän varalle op kiinteistön tilillä mutta oiva kiinteistölle se ei enää sopinut joten palauttivat vuokrat. Joudun nyt kotona säästää käteistä. Olen siis työtön, tiililläni ei voi olla säästöjä kelan takia.

Olisiko ihan lakisääteinen juttu?

Vierailija
22/25 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä vuokralaiskokemus Oiva Isännöinnistä Oulun Karjasillalta. Ketään ei saanut kiinni, kun oli kysyttävää tai vuokrasopimusta tehdessä edes. Lisäksi ne alkutarkastukset; kaikki, mitä sovittiin (että rempataan ennenkuin muutan kohteeseen, enkä ole todellakaan pikkutarkka, asunnosas haisi, se oli 50-luvulta eikä sitä oltu rempattu koskaan), unohdettiin. Eli ei tehnyt lupaamiaan muutoksia, vaikka suullinen vuokrasopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen. Siinä alkutarkastuksessa sanoin, että jos teet nämä jutut ilmaiseksi, muutan sinä ja sinä päivänä ja takuurahat ovat tililläsi huomenna. Tein kaiken niinkuin sanoin, Oiva ei tehnyt osuuttaan.

Lisäksi, kun muutin, lähettivät asuntooni ahdistelijan. Kyllä. Muuttoiltana. Joku humalainen ikäiseni mies, noin 55, ahdisteli ja kommentoi ulkonäköäni ja halusi "jatkaa iltaa" ja "tilata jotain Woltista" korjattuaan jonkun prkeleen hanan, että olisin saanut edes vettä aamukahviin.

Ahdistelu jatkui. Yritin soittaa ahdistelevasta huoltomiehestä, joka oli siinä vaiheessa jo kommentoinut rintojani, persettäni, ja kosinutkin muistaakseni, ja joka otti rahaa sivusta (kaljarahoja?) esim. kun toi keittiön tiskialtaaseen tapin, joka siitä puuttui. Sitä ennen, 2 kk, jouduin tiskaamaan juoksevan veden alla. Ja kun se tappi tuotiin, huoltomies ojentaa laskua minulle, joka minun pitäisi "käteisellä hoitaa".

Näitä "käteisellä hoitoja" olisi ollut enemmänkin, vaan panin topin ja aloin etsiä uutta asuntoa. Viimeisen vuoden ajan yritin vain selvittää, kuka on vuokraisäntäni, edes sitä en enää tiennyt kun kaikki oli niin ahdistavaa ja epäselvää eikä kukaan ikinä vastannut puhelimeen. Oli vaihtuvien huoltomiesten ja vastaamattomien puhelimien ongelma kun yritin Kelan kautta saada asioitani selvitettyä. Lopulta tähän oululaiseen huoneistoon otti kantaa joku äijänkäppyrä Helsingistä, ja lähetti minulle vuotta myöhemmin paperin, jota olisin tarvinnut jo vuotta aiemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta yritetään laskuttaa maksamatonta vastiketta vaikka olen itse verkkotiliotteista 3,5 vuoden ajalta etsinyt joka ikisen suorituksen vastikkeen maksusta ja toimittanut heille tiliotteista kuvakaappaukset. He silti väittävät että olisi yhden kuun vastike maksamatta. Toimittivat minulle jopa taulukon 12/24-7/25 ajalta, jossa heidän mukaan helmikuu puuttui. Heidän taulukosta kuitenkin uupui 31.12.24 maksettu vastike jonka takia saldo on yhden vastikkeen miinuksella, minun verkkotiliotteesta suoritus löytyy ja tästä olen heille kuvakaappauksen toimittanut mutta silti väittävät vastaan. En tiedä mille alan heidän kanssa, kun meinaa järki lähteä. Hitaasti vastaavat sähköposteihin, isännöitsijä ei vastaa viesteihin tai sähköposteihin. 

Kuluttajariitalautakunta? Ja joku päivälehti juttupyyntö/somekanavat... Onhan tuo jo sikamaista asia hoitoa. Toivottavasti löydät oikeutta itsellesi. Korvaus on myös vaivan kokemisesta sinullevpaikallaan.  

Vierailija
24/25 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin Oiva Isännöinniltä tulee laskua joka nippauksesta vaikka toisin olisi sovittu. Todella ala-arvoista toimintaa, pelkkää rahastusta!

Vierailija
25/25 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella et saa millään kiinni kiinteistön isännöitsijää. Sovitut hommat pettävät. Jossain helsingissä puhelimeen vastaavat yleisaspat ovat ihan pihalla asuintalostasti, eivätkä kerro edes omatoimisesti olevansa yleisaspa kun soitat "kiinteistösihteerin tai isännöitsijän numeroon". Harhaanjohtavaa viestintää ja menoa ja kaikesta näkee että raha on ainut asia mitä tuo firma näkee työssään arvona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän