Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaavilla (4kk) tulee aina vihreää kakkaa ja itkuisuutta kun syö perunaa. mistä voisi johtua

Vierailija
07.09.2008 |

Voisiko uusissa perunoissa olla jokin, joka ei sopisi.. Vai olisiko kypsymätöntä suolistoa. tms. Nyt kaivattaisiin apuja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatka pelkällä maidolla tai vaihda kiinteä vaikka banaaniin

Vierailija
2/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös perunalle voi olla allerginen, vihreä kakka viittaisi siihen. Lisäksi alle vuoden ikäiselle ei saisi syöttää uusia perunoita liian nitriitin takia. OIetko tehnyt itse soseen vai kokeillu kaupan purkkiruokia. Kokeile ensin kaupan tavaralla ja jos vielä itkee ja kakka on vihreää, suosittelisin jättämään koko perunan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen peruna on muutenkin tosi huono aloitusruoka. Syy, miksi Suomessa annetaan ekaksi perunaa on perinne, samoin kuin Kiinassa annetaan riisiä ja Italiassa pastaa.

Anna pienokaiselle jotain muuta, kokeile perunaa esim. 7kk iässä.

Vierailija
4/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perunaa, se tukkii helposti suolen ja aiheuttaa vatsamöyryä. Eikä se veteen tehty perunasose nyt niin kovin kaksisen makuistakaan ole.

Kokeile vaikka porkkanaa, kesäkurpitsaa tai vaikka bataattia.

Kantsii tosin pitää ihan kunnon tauko ennen kuin annat jotain muuta kuin maitoa.

Vierailija
5/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perunaa, se tukkii helposti suolen ja aiheuttaa vatsamöyryä. Eikä se veteen tehty perunasose nyt niin kovin kaksisen makuistakaan ole.

Kokeile vaikka porkkanaa, kesäkurpitsaa tai vaikka bataattia.

Kantsii tosin pitää ihan kunnon tauko ennen kuin annat jotain muuta kuin maitoa.

Vierailija
6/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusista perunoista, eikä niitä saa eds antaa noin pienelle. peruna on tosi huono aloitusruoka. miettikää, kun ensin saa vain äidinmaitoa ja sitten aletaan työntää perunaa. Kahden ensimmäisen lapsen kohdalla aloitin perunalla ja vauva kärsi. sen jälkeen annoin piutpaut neuvolan perunaneuvoille ja aloitin maissivellillä, joka ei todellakaan ole niin ärtsy, muitakin vellejä lisäsin pikkuhiljaa, yhdellä aloitin kiinteän persikalla, ja nyt kaikki kolme syövät hyvin perunaa, vaikka sitä ei vauvana ensimmäisenä tuputettukaan. syy neuvolan perunaneuvolle, on ilmeisesti vain se, että jos vauva aloittaa makealla ei peruna enää kelpaa. kokemuksesta tiedän, että kelpaa. laittaa vaikka sitäpersikkaa aina vähän perunan sekaan ja vähentää hiljalleen. tästä lähin peruna ei todellakaan ole ensimmäisten joukossa ruokavaliossa, jos vielä lapsia siunaantuu. ja se vihreä kakka on ilmavaivakakkaa. ainakin meidän lapsilla on kakka ollut ilamvaivojen aikana vihreää. heillä ei allergioita ole.

Vierailija
7/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tehnyt aina kaikki soseet veteen ja hyvin on mennyt kaupaksi. Imetys kuitenkin jatkunut vielä siihen asti kun olen alkanut antamaan tavallista maitoa, niin en mä nyt ole nähnyt mitään syytä ostaa korviketta.'

Se joka teki perunasoseenkin veteen, tosin yleensä jonkun toisen vihanneksen kanssa.

Vierailija
8/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kaikkein pienimpiä ei saa antaa. Kaikki kaupoissa myytävä peruna on tämän kesän perunaa.

Kuinka pitkään olet antanut perunaa? Alussa vauvan vatsa voikin reagoida tuolla tavalla. Onhan se iso muutos elimistölle saada yhtäkkiä kiinteää ruoka. Kokeile antaa vauvalle jotain muuta sosetta, jos tuntuu ettei vaivat ole vähentyneet. Ja kannattaa huomenna soittaa neuvolan ja jutella sinne näistä ruoka asioista.

Vierailija
9/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittanut kiinteät noin aikaisin? Palatkaa pelkkään imetykseen /korvikkeeseen ja yritä 1-2kk kuluttua kiinteitä uudestaan, mutta älä anna perunaa. Maissi voisi sopia. Ja muistathan aloittaa maistattamisen varovasti; 1 tlk/pvä ja yksi uusi maku/vko -tahtia. Silloin on helpompi löytää ne, jotka ei sovi ja mahdolliset allergiset reaktiot ei pääse pahoiksi.

Jos oireet jatkuu niin sitten erikoiskorvikkeelle

Vierailija
10/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tehnyt aina kaikki soseet veteen ja hyvin on mennyt kaupaksi. Imetys kuitenkin jatkunut vielä siihen asti kun olen alkanut antamaan tavallista maitoa, niin en mä nyt ole nähnyt mitään syytä ostaa korviketta.'

Se joka teki perunasoseenkin veteen, tosin yleensä jonkun toisen vihanneksen kanssa.

Vierailija
11/11 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei lähde enää herumaan pumpulle kovin helposti. Olen aika helposti pystynyt pumppaamaan jonnekin neljännelle kuukaudelle, mutta sen herumaan lähtö kestää kauan. Mistä lie johtuu sekin.

Mutta koska ruoka kelvannut hyvin veteen tehtynä ja olen tosiaan imettänyt, niin en ole nähnyt mitään syytä sitten yrittää pumpata. Ainoastaan toi peruna on aika pahaa (ainakin äidistä) veteen tehtynä. Ja on se pakkasesta sulatettuna pahaa maitoonkin tehtynä, en itse pakasta perunaa ikinä tavallisissa ruoissakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä