Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratkaisukeskeinen ja kaikkitetävä ystäväni

Vierailija
13.05.2024 |

Aina neuvomassa ja opastamassa mm. Pukeutumisessa, mikä vaate sopisi ja miten kannattaisi yhdistellä vaikka en kysu neuvoa taikka opastusta. Käyttäytymisessä, kuinka kannattaa sit sanoa kun menemme sinne tai tänne. Myös somen käyttöäni, hänen mielestään pitäisi postata enemmän tekemisiäni "seinälle" eikä stooreihin!

Kyllä-olen sanonut usein esim. Näissä käyttäytymisnevojen tullessa että osaan kyllä käyttäytyä, tervehtiä ja kiittää, mutta en ylidramaattisesti huutaen tai huokaillen "voii eiii, siis KIITOOOSSSS ja hei HUIPPUkreisiä synttäriäääääää"!!

Hän siis näyttelee minulle, kuinka minun pitäisi reagoida esimerkiksi juhlatilanteissa!

Ihana ystävä kaikinpuolin mutta viime aikoina alkanut raastamaan tämä piirre.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa raskaalta! Varmasti päsmäröi kaikkialla

Vierailija
2/8 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota puheeksi, turhaan täällä siitä mesoat. Ellei kaverisi telepaattisesti lue vauvapalstaa ja tunnista itseään. Ihan oikeasti, näistä asioista voi kyllä puhua asianomaisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä piirteet tekevät ystävästäsi niin ihanan, että kaikesta huolimatta pidät häntä ystävänäsi? Kuulostaa viestisi perusteella aika sietämättömältä tuo hänen käytöksensä. Kyse ei ole ratkaisukeskeisyydestä vaan vanhasta kunnon päällepäsmäröinnistä. Jostain syystä hän ei suostu näkemään sinua kanssaan tasavertaisena ihmisenä eikä usko, että hanskaat ihmisenä olemisen ilman hänen neuvojaankin. Luultavasti hän ei näe itseäänkään realistisessa valossa, koska antaahan tuollainen reaktioiden näytteleminen malliksi sinulle hänestä varsin tärähtäneen kuvan :D

Vierailija
4/8 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ystävyyssuhde.

Vierailija
5/8 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ota puheeksi, turhaan täällä siitä mesoat. Ellei kaverisi telepaattisesti lue vauvapalstaa ja tunnista itseään. Ihan oikeasti, näistä asioista voi kyllä puhua asianomaisen kanssa.

Aloittaja mainitsee, että on sanonut asiasta tälle ystävälleen. Ongelma lienee siinä, että "ystävä" ei näe aloittajaa vertaisenaan eikä älyä/halua muuttaa käytöstään.

Vierailija
6/8 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on ottanut puheeksi, turhaan itse mesoat kun et osaa lukea!

Vierailija
7/8 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vietät aikaa tuollaisen ihmisen kanssa? 

Vierailija
8/8 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko autisti? Yrittää mielestään vain auttaa sinua maskaamaan paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi