Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Onko muu sukupuolinen sama kuin trans sukupuolinen?

Vierailija
12.05.2024 |

Kyselee vanha ja tyhmĂ€ naisihminen 😂

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TĂ€ysin samaa mieltĂ€ 

Vierailija
42/49 |
12.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TodennÀköisesti kyseessÀ homoseksuaali. NykyÀÀn trendikkÀÀmpÀÀ olla muunsukupuolinen jos haluaa olla femiininen mies ja leikitellÀ esim vaatteilla ja meikillÀ, mitÀ perinteinen kulttuurinen mies ei tee. Naisilla liittyy myös siihen, ettÀ ei koe stereotyyppistÀ naiseuden ilmaisua kuten klassisen kauneiden tavoittelu omakseen, tai vaan ahdistaa yhteiskunnan normit naisille.

Ilmoittautumalla ei-binÀÀriksi, olettaa ettÀ saa vapaammin olla mitÀ on. YleensÀ nÀmÀ ei ole kiinnostuneita leikkelemÀÀn osia itsestÀÀn irti, mutta ei-binÀÀriselle naiselle isot rinnat yms naisellinen fyysinen ulkomuoto olisi kauhistus.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muunsukupuolisuus on nĂ€itĂ€ nykyajan korvien vĂ€lissĂ€ olevia juttuja, joita en edes jaksa yrittÀÀ ymmĂ€rtÀÀ. NĂ€mĂ€ ihmiset vielĂ€ hakkuvat muita cis-naisiksi tai cis-miehiksi. Ihan kuin olemalla vain ihminen ja liikaa miettimĂ€ttĂ€ sitĂ€, miltĂ€ oma sukupuoli tuntuu syyllistyisi jonkinlaiseen takapajuisuuteen ja tiedostamattomuuteen.

Minusta muunsukupuolisuudessa on kyse vain siitÀ, ettÀ on omien korvien vÀlissÀ mÀÀritelty miehen ja naisen roolit niin ahtaiksi, ettei itse mahduta kumpaankaan ja sitten julistaudutaan muunsukupuolisiksi. VÀhÀn niin kuin tuo Sveitsin euroviisuedustaja. Onko siinÀ kyse mistÀÀn muusta kuin siitÀ, ettÀ tykkÀÀ poimia omaan tyyliinsÀ elementtejÀ molempien sukupuolien tyyleistÀ? Miksei voi vaan olla mies, jolla on erikoisempi tapa pukeutua ja meikata? Miksi pitÀÀ julistautua, ettÀ en oo mies, mutta en nainenkaan?

Ei haittaisi muuten, mutta kun nÀmÀ sekoittavat nuorten pÀÀt ja vaativat, et

Jokainen ihminen on yksilö. Toista samanlaista ei ole. Mutta sukupuolia on kaksi ja niiden sosiaalinen olemus on mÀÀritelty turhan ahtaaksi. SiitÀ on kyse, kaikki eivÀt ole samasta muotista valettuja.

Vierailija
44/49 |
12.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuin kaksi sukupuolta, mies ja nainen.

TĂ€ysin samaa mieltĂ€ 

Vierailija
45/49 |
12.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muunsukupuolisuus on nĂ€itĂ€ nykyajan korvien vĂ€lissĂ€ olevia juttuja, joita en edes jaksa yrittÀÀ ymmĂ€rtÀÀ. NĂ€mĂ€ ihmiset vielĂ€ hakkuvat muita cis-naisiksi tai cis-miehiksi. Ihan kuin olemalla vain ihminen ja liikaa miettimĂ€ttĂ€ sitĂ€, miltĂ€ oma sukupuoli tuntuu syyllistyisi jonkinlaiseen takapajuisuuteen ja tiedostamattomuuteen.

Minusta muunsukupuolisuudessa on kyse vain siitÀ, ettÀ on omien korvien vÀlissÀ mÀÀritelty miehen ja naisen roolit niin ahtaiksi, ettei itse mahduta kumpaankaan ja sitten julistaudutaan muunsukupuolisiksi. VÀhÀn niin kuin tuo Sveitsin euroviisuedustaja. Onko siinÀ kyse mistÀÀn muusta kuin siitÀ, ettÀ tykkÀÀ poimia omaan tyyliinsÀ elementtejÀ molempien sukupuolien tyyleistÀ? Miksei voi vaan olla mies, jolla on erikoisempi tapa pukeutua ja meikata? Miksi pitÀÀ julistautua, ettÀ en oo mies, mutta en nainenkaan?

Ei haittaisi muuten, mutta kun nÀmÀ sekoittavat nuorten pÀÀt ja vaativat, et

Sama.

Silti annoin Sveitsille ÀÀnen. Koska oli niin lahjakas laulaja.

Ja katsoin nÀitÀ "euroviisuhomoja" (siis siinÀ ei ole mitÀÀn vikaa, en vaan keksi parempaa termiÀ) ,jotka yrittivÀt olla niin korrekteja.. unohtivat aina sen they pronominin kÀytön sÀÀnnöllisin vÀliajoin.

Kuulemma brittiselostajakin oli kÀyttÀnyt vÀÀriÀ pronomineja ja jotkut loukkaantuneet. Ainakin puolestaloukkaantuneet.

Vierailija
46/49 |
12.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kÀsittÀmÀtöntÀ minkÀlaista vihaa tÀmÀ aihe herÀttÀÀ. Antaa ihmisten olla mitÀ ovat. Miten se nÀiden öyhöttÀjien omaa elÀmÀÀ hÀiritsee?

No vaikka siten, ettĂ€ jos kutsut mieheltĂ€ nĂ€yttĂ€vÀÀ ihmistĂ€ mieheksi, mutta hĂ€n ei ollutkaan identiteetiltÀÀn mies, niin hulluimmassa tapauksessa joku voisi syyttÀÀ sinua vihapuheesta. 

TiedĂ€n Suomesta erÀÀn tapauksen, missĂ€ työpaikalla yksi vaihtoi nimensĂ€ ja kertoi identifioituvansa vastedes muunsukupuoliseksi. Se oli kaikille ihan ok, mutta sitten erĂ€s vanhempi työntekijĂ€ kutsui tĂ€tĂ€ muutaman kerran muistamattomuuttaan entisellĂ€ nimellĂ€, niin kyllĂ€ siitĂ€ tuli suukopua. 

Vierailija
47/49 |
12.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hĂ€mmentÀÀ se, ettĂ€ jotkut oikeasti vaivaavat pÀÀtÀÀn muiden ihmisten sukupuoli- identiteetistĂ€,mitĂ€ sillĂ€ on merkitystĂ€, tai miten se vaikuttaa jonkun ulkopuolisen ihmisen elĂ€mÀÀn? 

No esim. naisten pukuhuoneisiin ja WC-tiloihin on vapaa pÀÀsy vaikka olisit  karvainen uros ulkonÀöltĂ€si. SisĂ€isesti kun voit olla lady.

Suvaitaan ja kumarretaan.

Vierailija
48/49 |
12.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kÀsittÀmÀtöntÀ minkÀlaista vihaa tÀmÀ aihe herÀttÀÀ. Antaa ihmisten olla mitÀ ovat. Miten se nÀiden öyhöttÀjien omaa elÀmÀÀ hÀiritsee?

Woke on uskonto, jota pakkotuputetaan tavallisille ihmisille.

YhtÀ lailla vituttaa, jos minulle ateistina joku tulee tuputtamaan kristinuskoa, islamia, tms. Tai lihansyöjÀlle veganismia.

PitÀkÀÀ paskanne omana tietonanne, tehkÀÀ kotonanne mitÀ haluatte, kutsukaa toisianne millÀ sanoilla huvittaa, mutta jÀttÀkÀÀ minut ja muu normaali yhteiskunta rauhaan! Te ette ole sen tÀrkeÀmpiÀ kuin muutkaan, eikÀ teille anneta mitÀÀn erityisoikeuksia tai erikoiskohtelua!

Vierailija
49/49 |
20.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kysymys vaikuttaa kiinnostavan enimmÀkseen heitÀ, joilla ei nÀytÀ olevan asiaan kosketuspintaa, mutta suuri kiinnostus aihetta kohtaan, koska ottavat kantaa. Lyhyesti voisi sanoa, ettÀ kattokÀsite on transihminen ja sen alle lukeutuvat transsukupuoliset ja muunsukupuoliset. Transsukupuolinen on yksinkertaistettuna henkilö, joka ei koe fyysisen sukupuolensa korreloivan sisÀisen kanssa, vaan esim. naisen kehoon syntynyt kokee olevansa mies ja pÀin vastoin. Muunsukupuolinen sen sijaan voi kokea olevansa jotakin naisen ja miehen vÀlissÀ tai ei oikein kumpaakaan. NÀmÀ kÀsitteet ja kokemukset varioivat, sillÀ kaikkihan me koemme asiat yksilöllisesti, samoin kuin ymmÀrrÀmme kÀsitteet omalla tavallamme. Transsukupuolisilla voi olla tarve korjata omaa kehoaan, muunsukupuolisilla tarve ei ole useinkaan yhtÀ suuri. Osa kumpaankin ryhmÀÀn kuuluvista korjaa ja osa ei.

Jos tutustuu johonkuhun ed. mainittuihin ryhmiin kuuluvaan ja haluaa tietÀÀ, mitÀ asia ko. henkilölle tarkoittaa, kannattaa kysyÀ suoraan, ettÀ mitÀ tÀmÀ hÀnelle tarkoittaa ja miten se ilmenee tai vaikuttaa hÀnen elÀmÀssÀÀn. MikÀli sellaiselle tiedolle on syystÀ tai toisesta tarvetta.

Itse olen transmies ja aiemmin ketjussa esitetty "vÀite" siitÀ, miten voi tietÀÀ olevansa jotakin muuta kuin mitÀ keho osoittaa, on ihan mielenkiintoinen. SitÀ on varmasti vaikea hahmottaa, jos ei koe itse mitÀÀn ristiriitaa aivojensa ja kehonsa vÀlillÀ. Itse esimerkiksi koen vahvaa erilaisuutta suhteessa naisiin. YmmÀrrÀn naisten ajatusmaailmaa ja viihdyn naisten seurassa, mutta minulla on selkeÀ kokemus siitÀ, etten ole nainen ja kehoni ei vastaa sitÀ, minkÀ koen oikeaksi. Se ei johdu mistÀÀn yksittÀisestÀ tekijÀstÀ, vaan on laaja-aikaisempi kokemus.

Suhteissa olen ollut pÀÀasiassa heteronaisten kanssa ja he ovat kertoneet nĂ€kevĂ€nsĂ€ ja kokevansa minun olevan mies, siitĂ€ huolimatta etten ole tehnyt mitÀÀn korjauksia enkĂ€ ottanut mitÀÀn hoitoja. Naiset ovat kertoneet, ettĂ€ tĂ€llainen tunne ja kokemus syntyy siitĂ€, ettĂ€ olen maskuliininen niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Se ilmenee heidĂ€n mukaansa kaikessa, osittain kehossa, fysiikassa, olemuksessa, eleissĂ€, dominoivuudessa, vahvoissa otteissa, luonteenlujuudessa, seksissĂ€ ja niin edespĂ€in. Naiset ovat poikkeuksetta sanoneet, etteivĂ€t ole koskaan kokeneet itseÀÀn yhtĂ€ naisiksi eivĂ€tkĂ€ naisellisiksi aikaisempien miesystĂ€viensĂ€ kanssa, vaikka nĂ€illĂ€ on ollut miehen keho. He ovat pohtineet, ettĂ€ yksi ruumiinosa eli penis ei nĂ€in ollen yksinomaan miestĂ€ mieheksi tee, vaan mieheys on kokonaisvaltaisempi asia. MyöskÀÀn sen puute ei ole tehnyt heidĂ€n silmissÀÀn minusta naista. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi neljÀ kolme