Jos kärsisit lapsettomuudesta ja olisit 99% varma, että tuttavasi on raskaana
vihjailisitko hänelle ' tietäväsi' ?
Siis jos tuo tuttava ei uskalla kertoa omasta raskaudestaan sinulle?
Kommentit (4)
hän sairastui sen takia masennukseen, tai se puhkesi uudelleen tuon uutisen johdosta. Minun olisi häntä pitänyt ymmärtää, hänen ei minua. Kärsin sitten koko raskausaikani tuosta naisesta, toiste en mene kertomaan.
Vierailija:
hän sairastui sen takia masennukseen, tai se puhkesi uudelleen tuon uutisen johdosta. Minun olisi häntä pitänyt ymmärtää, hänen ei minua. Kärsin sitten koko raskausaikani tuosta naisesta, toiste en mene kertomaan.
No ei kai hän nyt ole sinua kehdannut masennuksestaan syyttää?
Mutta joo. Turha siinä on oikeasti miettiä, kenen olisi " pitänyt" mitäkin. Jos elämä on pahasti kriisissä, niin ei siinä paljon rationaalisesti ajatella. Eikä kukaan ehdoin tahdoin HALUA sairastua masennukseen.
Ap:lle sanoisin, että älä vihjaile. Voihan kaverillasi olla muita, sinusta riippumattomia syitä olla kertomatta. Itsekin olin molemmissa raskauksissa sen verran taikauskoinen, että uskalsin kertoa raskaudesta vasta rv:lla 13, kun alun pahin keskenmenoriski oli sivuutettu. Nää on sen verran tunnetason juttuja, että jokaisella on oma tapansa hoitaa tuollainen ilmoittaminen.
t entinen lapseton (10 v yritystä ja 3 v hoitoja takana)