Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useimmat kaverini eivät tiedä, että olen uskovainen. On hauskaa miettiä, miten he reagoisivat kuullessaan asiasta.

Vierailija
25.01.2007 |

Toisinaan olen kuunnellut heidän taholtaan esim. uskovaisten haukkumista tai naureskelua... Ei se minua loukkaa, huvittaa vain ihmisten mielikuvat uskovaisista. Joskus tekisi mieli väläyttää, että ei oletteko minustakin tuota mieltä. ;)

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn että minkä järjestön uskovainen olet? itsellä ei asiasta kokemusta mutta mietin omaa reaktiota vastaavassa tilanteessa ja en oikein usko että olisin moksiskaan asiasta..

Vierailija
2/8 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit joskus esim. päästelivät suustaan mitä pahempia juttuja uskovista. Itse en kyllä osannut pahoittaa niistä mieltäni, sillä jokaisellahan on oikeus mielipiteeseensä. Ajattelin samoin kuin sinäkin, että mitäpä sanoisivat, jos tietäisivät minun olevan uskovainen. Yhden lapsemme koulukaverin äidille kyllä asia oli jostain selvinnyt ja hän lopetti yhteydenpidon minuun melkein kokonaan. Onneksi kuitenkin lapset saavat edelleen olla tekemisissä. Itse suhtauduin asiaan vähän huvittuneena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/8 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tosi kirjava kaveripiiri, enkä ole koskaan mitään kenellekään saarnaillut.

En kyllä jaksa yhtään kuunnella mitään Jumalanpilkka-juttuja tms, joita välillä siellä syntyy.

Välillä tuntuu, että joku kaveri joka tietää minun uskostani yrittää tahalleen ärsyttää, ja saada aikaan jotain reaktiota minussa korostamalla omia mielipiteitään.

Jos joku minulta jotain kysyisi suoraan tai tahtoisi keskustella asiasta normaalisti niin tietenkin se olisi ok.

Vierailija
5/8 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muuten ymmärrä, että mitä väliä onko hellari vai luterilainen. Itselleni ainakin olisi ihan sama kumpaan kuuluisin.

Vierailija
6/8 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louise10:

en muuten ymmärrä, että mitä väliä onko hellari vai luterilainen. Itselleni ainakin olisi ihan sama kumpaan kuuluisin.

ap

Vierailija
7/8 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida edes parhaimmat ystäväni asiasta tietää. Toki elämänfilosofiani kuuluu puheistani, mutta suoraan en puhu uskon asioista. On paljon muutakin elämässäni, mistä en toisille puhu.

Varmaan ihmiset sulkisivat suunsa tietyissä kohdin, jos tietäisivät tämän. Tulisi joissain tilanteissa vaivautuneita kohtia.

Vierailija
8/8 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten ei tarvitse käyttäytyä " kuten uskovaisten seurassa käyttäydytään" ? Joskus kouluaikoina uskostani tienneet luokkakaverit tulivat jopa pyytelemään minulta anteeksi kiroiluaan Jumalaan liittyvillä termeillä. Ehkä he luulivat loukkaavansa minua, tai sitten tunsivat jotain syyllisyyttä seurassani.

Nyt on kiva olla ihan kuin kuka tahansa ihminen, jonka seurassa ei tarvitse jännittää. Jos usko sitten tulee myöhemmin puheeksi, niin toivon mukaan kaverini näkevät sen takana tavallisen ihmisen eivätkä turhaan kainostele tai anna ennakkoluulojen enää vaikuttaa suhteeseemme.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi