Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ovat liian vanhoja ymmärtämään nykymenoa?

Vierailija
12.05.2024 |

Olen "vasta" 52v mutta en vaan pysty ymmärtämään nykymenoa: nonbinääri sukupuoli, hamasin tukeminen, rajat auki-porukla, kotona makaavat, median vasemmistolaisuus, ääretön suvaitsevaisuus jne.

Suomessa ei ole enää perinteisille perhearvoille kysyntää, sääli 

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen poliisit rehvastelleet ampumalla kännissä cityssä tai kuristelleet Rasmuksia. Poliisille ennenvanhaan voi kertoa huolensa ja he todella laittoivat risvot kuriin. Nyt vain töllöttävät nettiä tai kiusavat autoilijoita ja itse istuvat jatkuvasti syytettyjen penkeillä.

Onko ap:n kertomat asiat yhteydessä räjähtäneeseen huumeiden käyttöön ? Sitäkin mietin.

Huonoja poliisejakin on aina ollut. Joskus siihen virkaan otettiin pulan vuoksi ketä tahansa.

Osa katsoi kaveriensa tekemisiä sormiensa läpi. Toiset riehuivat kotonaan.

Vierailija
42/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon asioita, mitkä nykymenossa ovat huolestuttavia. Esim se, että älylaitteet syrjäyttävät niin paljon aitoa kohtaamista ja kommunikaatiota. Surullista, kun lukutaito, kirjoittaminen ovat heikentyneet ja käytöstavat rapautuneet. Myös someilmiöiden valta esim. ulkonäön muokkauksessa tuntuu kamalalta. En tykkää tatuoinneista, enkä liiasta itsensä paljastelusta.  Yksilön tarpeita korostava kulttuuri ei ole hyvä millekään yhteisölle.  Kauhistuttaa hullut diktaattorit ja valheet ja manipulointi. Hallitsematon tekoälyn kehitys ja verkkorikollisuus.  Tulisi pitkä lista.

Hyvää on se, että sukupuolivähemmistöihin suhtaudutaan paremmin.  Naisten oikeudet ja tasa-arvo ainakin joissakin maissa on kohentunut. Me too- liike karsi myös paljon miesten ällöttävää käytöstä, mutta pitkä on matka vielä. Lääketiede on kehittynyt.  En tunne itseäni yhtään vanhaksi, vaikka olen jo 72 vuotias, nuorempien mielestä varmaan ikäloppu.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikofobia, oman kulttuurin halveksiminen ja vihaaminen, kuolevan länsimaisen sivilisaation ilmiöitä. Tulevaisuuden Pohjolastanissa ei välttämättä pahemmin vaihdella sukupuolta.

Vierailija
44/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo kovin vanha, mutta ei minua ole koskaan kenenkään seksuaalinen tai muukaan olemus häirinnyt yhtään.  Oma asiansahan on.

Mitä nyt joka vuosi on kulkueet ja kouluissa oppiaineet muuttuneet ja tvstä tulee tuutin täydeltä. eikös sen pitänyt jäädä sinne makuuhuoneeseen?

Syntyvyys on laskenut tasaseen. Miten kyseinen aate auttaa asiaan?

Syy syntyvyyden laskuun on jossain aivan muualla.  Pakolla ei voi saada porukkaa lisääntymään, koska moni epäröi lapsen hankinta tähän vihamieliseen maailmaan.

Syy on elämänarvoissa. Lapsia tehtiin kun taivaalta satoi rautaa. Silloin maailma oli paljon turvattomampi.

Moniko alle 20 vuotias naine

Rintamalta palanneet halusi luoda elämää kun näkivät kuolemaa. Ei silloin ihmiset olleet niin itsekkäitä kun nykyään eli kaikki mulle nyt. siksi on vaikea ymmärtää. Esim. nykyään moni on ateisti. Tuolloin kaikki oli uskovaisia. Sitä se sota tekee laittaa asiat perspektiiviin.

60-70 luvulla tuli seksuaalimoraalinvallankumous. Annettiin himoille valta, hajotettiin avioliitto käsitteenä, käytettiin ehkäisyä seksissä ihmisten kanssa joiden kanssa ei haluttu sitoutua. yli 50 vuoden aikana  seksuaalisesta rajattomuudesta on tullut niin normi että ihmiset luulee sen olleen normi ennen 60 lukua.

Esim. homoseksuaalisuus oli rikos ennen 70 lukua.

Vierailija
45/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo kovin vanha, mutta ei minua ole koskaan kenenkään seksuaalinen tai muukaan olemus häirinnyt yhtään.  Oma asiansahan on.

Mitä nyt joka vuosi on kulkueet ja kouluissa oppiaineet muuttuneet ja tvstä tulee tuutin täydeltä. eikös sen pitänyt jäädä sinne makuuhuoneeseen?

Syy syntyvyyden laskuun on jossain aivan muualla.  Pakolla ei voi saada porukkaa lisääntymään, koska moni epäröi lapsen hankinta tähän vihamieliseen maailmaan.

Syy on elämänarvoissa. Lapsia tehtiin kun taivaalta satoi rautaa. Silloin maailma oli paljon turvattomampi.

Moniko alle 20 vuotias naine

Tätä virheellistä valhetta jaksetaan jankuttaa. Ei ymmärretä tänä päivänä että tuolloin 90% kansasta oli uskovaisia kun nykyään vain 20% 

Ehkäisy oli korvien välissä eli seksiä harrastettiin avioliitossa. Vielä 60 luvulla kauhisteltiin pariskuntia jotka ei olleet aviossa ja asuivat samassa taloudessa eli susipareja. 

Arvot oli todella erillaiset.

Vierailija
46/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on vaan loinen joka tuhoaa kaiken minkä koskee. ei niitä tarvita.

Vierailija
47/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaisen kulttuurin moraalinen rappio on pitkällä. Painopiste tulee siirtymään jälleen Aasiaan, missä se ennen teollista vallankumousta olikin. Käymme enää ainoastaan viivytystaistelua, lopputulos on jokatapauksessa selvä. 

Länsimainen kulttuuri on rakentunut hedonismin varaan. Se ei voi kestää.

Vierailija
48/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on elämänarvoissa. Lapsia tehtiin kun taivaalta satoi rautaa. Silloin maailma oli paljon t

Niin, lapsia lahjoitettiin pois lehti-ilmoituksilla. Oi niitä aikoja.

Vierailija
49/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on silkkaa sivistyksen puutetta kaikki. Barbarian paluu?

Vierailija
50/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on elämänarvoissa. Lapsia tehtiin kun taivaalta satoi rautaa. Silloin maailma oli pal

Se ehkäisy tuli todelliseen tarpeeseen. Olisi saanut tulla paljon aiemmin, niin kuppaa ym ei olisi esiintynyt niin paljon.

Vierailija
51/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on silkkaa sivistyksen puutetta kaikki. Barbarian paluu?

Tässä ketjussa on runsaasti sivistyksen puutetta.

Vierailija
52/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ymmärtäminen ole iästä kiinni, toiset on vaan tyhmempiä kuin toiset. N58

Vierailija
53/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaapas vähän vanhojen ihmisten kanssa. Miehet olivat kyllä vapauttaneet itsensä ja antaneet himoille vallan jo ennen 60-lukua. Pettivät, minkä ehtivät. Se niistä arvoista ja siitä kristillisyydestä. Eivätkä ne vaimot olleet niin innoissaan siitä elämän luomisesta, kunhan nyt ei vain ollut sopivss kieltäytyä eikä ehkäisyvälineitä. Eikä niitä lapsilaumoja voinut vain ottaa kainaloon ja häipyä, vaikka olisi kuinka kamala ukko.

Vierailija
54/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oma asiansa, miksi seksuaalisuutta hierotaan toisten naamoihin? Mitä riemua saa siitä, että milloin kukakin julistaa voimautuvansa ilmoittamalla kenen tai minkä kanssa nauttii seksuaalisuudestaan.  Tätä minä en käsitä.

Vierailija
55/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutelkaapas vähän vanhojen ihmisten kanssa. Miehet olivat kyllä vapauttaneet itsensä ja antaneet himoille vallan jo ennen 60-lukua. Pettivät, minkä ehtivät. Se niistä arvoista ja siitä kristillisyydestä. Eivätkä ne vaimot olleet niin innoissaan siitä elämän luomisesta, kunhan nyt ei vain ollut sopivss kieltäytyä eikä ehkäisyvälineitä. Eikä niitä lapsilaumoja voinut vain ottaa kainaloon ja häipyä, vaikka olisi kuinka kamala ukko.

Mksi historiaa halutaan vääristellä? Minun mummoni on 80 vuotias ja historian professori ja hän on todella ihmeissään tästä uudesta ilmiöstä. Olen koittanut rohkaista häntä kirjoittamaan lehteen aiheesta miksi ei haluta myöntää että ennen ihmiset oli moraalisempia seksin suhteen.

Vierailija
56/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsimaisen kulttuurin moraalinen rappio on pitkällä. Painopiste tulee siirtymään jälleen Aasiaan, missä se ennen teollista vallankumousta olikin. Käymme enää ainoastaan viivytystaistelua, lopputulos on jokatapauksessa selvä. 

Ei ole rakentunut, mutta moraalinen rappio on yksinkertaisesti edennyt liian pitkälle. Syyllisiä tähän on lähinnä vasemmisto, mutta myös tiedostava oikeisto. Aasialaiset soturikansat ottavat paikkansa maailman johtajina ja Euroopan rooli on olla museo.

Vierailija
57/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, jos pitäisivätkin vain omana asiana vaan ei, kiintiö sekopäät kaikissa ohjelmissa, kulkueet ja muu irstailu. En minäkään vouhkaa heteroidustani.

Vierailija
58/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rakentunut, mutta moraalinen rappio on yksinkertaisesti edennyt liian pitkälle. Syyllisiä tähän on lähinnä vasemmisto, mutta myös tiedostava oikeisto. Aasialaiset soturikansat ottavat paikkansa maailman johtajina ja Euroopan rooli on olla museo.

Eurooppa on muuttumassa muun maailman ulkomuseoksi, tuskinpa sitä enää pystyy estämään. Olemme jääneet niin paljon innovaatioissa jälkeen ja väestömme vanhenee maanosista nopeimmin. Länsimaiden hegemonia on tulossa tiensä päähän muutamassa vuosikymmenessä.

Toisaalta pitää muistaa, ettei länsimaiden johtava asema ole mikään historiallinen itsestäänselvyys. Rooman Valtakunnan hajoamisen jälkeen yli tuhat vuotta maailman mahtavimmat yhteiskunnat olivat idässä (ja osin Etelä-Amerikassa, olematta muihin kosketuksissa). Maanosamme oli läpi keskiajan maailman takapajula. Euroopan uusi nousu alkoi renesanssista, ja länsimaat nousivat maailman vaikutusvaltaisimmiksii yhteiskunniksi vasta  teollistumisen ja kolonialismin aikakaudella. Se on nyt lopuillaan, seuraavaksi on taas Aasian vuoro.

Vierailija
59/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Siltasairaalan rakennukset on todella rumia Meilahdessa.

Samoin Huopalahden talot.

Vierailija
60/93 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, Riikka P.