Kaupoissa ei ole enää yhtään isoa jäätelötuuttia
Viime vuonna katosi vaivihkaa myynnistä Ingmanin iso S-tuutti. Tänä vuonna Jättistä "kehitettiin" ja se on pienentynyt merkittävästi.
Suuria tuutteja ei näin ollen ole enää myynnissä.
Kommentit (64)
Osta litra ja lusikoi tulee halvaksi!
Vierailija kirjoitti:
"Kuluttajat ovat toivoneet" jne.
Olisi mielenkiintoista päästä tapaamaan tämmöinen kuluttaja joka toivoo tuotteen kutistuvan ja hinnan nousevan.
Jäätelötuuteissa totta tosiaan on tapahtunut shrinkflation.
Aikaisemmin ne oli suurempia! Tämä on ihan tahallista kuluttajien harhaan johtamista.
Kolmen kaverin jäätelön suolakikinuski oli aiemmin iso. Ei ole enää. Tuuttia on pienennetty kaikessa hiljaisuudessa ja hinta silti sama.
Mä olen lopettnut kokonaan tuuttien ostamisen, koska ne on niin pieniä ja kalliita. Ostan nykyään vain isoja pakkauksia ja niitäkin yleensä tarjouksesta. Nyt oli S-marketissa 2 Fazerin herkuttelujäätelöä 8€ niin ostin ne.
Pari vuotta sitten ostin irtojäätelön ingmannin kojulta. Oli mauton. Samaten moni paketti jäätelö. Kuulema ei enää tehdä kerma jäätelöä lainkaan. Pitää varmaan opetella itse tekemään että saa makua.
Vierailija kirjoitti:
Ovat nykyään koostumukseltaan omituista äklömakeaa liisteriä.
Kaikki haluavat kalliimpaa ja vähemmän.
Sama puikoissa. Klassikko eskimopuikko on viime vuosina kutistunut lähes olemattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat nykyään koostumukseltaan omituista äklömakeaa liisteriä.
Nykyisin on yleistyneen nämä "amerikkalaistyyliset" jäätelöt joissa käytetään enemmän sokeria ja glukoosisiirappia. Eikä vähiten sen takia, että ne on halpoja raaka-aineita kermaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Sama puikoissa. Klassikko eskimopuikko on viime vuosina kutistunut lähes olemattomaksi.
Totta. Olen kaupassa töissä ja aina välillä löytyy lattialta sulanut eskimopuikko. Jäljellä on seitinohut sulanut suklaa ja vajaa ruokalusikallinen tahmeaa valkoista litkua. Siitä hyvin näkee, mistä se puikko oikeasti koostuu.
Suomalaiselle kelpaa huonompikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olen kaupassa töissä ja aina välillä löytyy lattialta sulanut eskimopuikko. Jäljellä on seitinohut sulanut suklaa ja vajaa ruokalusikallinen tahmeaa valkoista litkua. Siitä hyvin näkee, mistä se puikko oikeasti koostuu.
Jäätelömassa on lähes pelkkää ilmaa. Vissiin se jotenkin vaahdotetaan ja samalla jäädytetään. Samasta syystä jäätelö myydään litran pakkauksissa, eikä kilogramman. Koska mitä enemmän ilmaa siihen litran pakkaukseen saadaan laitetttua niin sitä vähemmän kuluu itse raaka-ainetta.
Mitä vikaa jättiksessä, ja miksi pitää olla iso jäätelö?
Voisi olla ihan terveellistä ostaa niitä pienempiä jäätelöitä.
Joo on se kamalaa kun läskit eivät löydä enää jättituutteja mistään.
"Kuluttajat ovat toivoneet" jne.