Unien tulkitsijoita paikalla?
Näin unta, että muutin nykyisestä suht uudesta kodista 70-luvun taloon. Talo oli vähän jo ränsistynyt ja siellä oli alkuperäisen asukkaan tavaraa. Edellinen (ei alkuperäinen) asukas oli muuttanut pois sieltä alle vuoden sisällä. Minun oli tarkoitus remontoida talo ja talon arkkitehtuuri oli minusta hieno. Tiesin, että talosta tulisi hieno, mutta samalla tajusin miten valtavan kauhea urakka sen korjaaminen olisi. Pelkäsin myös, että sielä löytyy jotain ikäviä yllätyksiä korjausta ajatellen. Olen keski-ikäinen nainen, talo kuvastaa unessa usein itseä. Uni jäi kovasti minua vaivaamaan.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla unet useimmiten surrealistista sillisalaattia .
Näin se minullakin on pääasiassa. Sitten on näitä unia, jotka ovat erilaisia. Kuten tuo talouni nyt. Edellinen vastaavanlainen oli jokunen kuukausi sitten. Silloin näin yksinkertaisen puisen ruumisarkun vuokkoja kukkivassa lehdossa/puistossa. Arkku oli tyhjä. Arkku vaihtoi paikkaa unessa. Ikään kuin seurasi minua, kun vaihdoin itse paikkaa. Uni ei ollut pelottava, mutta hyvin todentuntoinen. Maisema oli kaunis. Mene ja tiedä sitten näistä.
Ehkä satuit illalla jostain syystä miettimään kuoleman väistämättömyyttä - ja presto! unessa seuraa arkku!
Haluat tehdä jonkun suuren muutoksen elämässä, mutta koet siitä suurta epävarmuutta sillä pelkäät onko muutos liian radikaali teko siihen nähden mikä tämän hetken tilanne on.
Vierailija kirjoitti:
Mulle nousee ajatus, että uni kuvastaisi ehkä jotain vanhaa ja hautautunutta pettymystä, vaikeaa kokemusta, kipeitä tunteita tms, joita alitajunta nostaa nyt nähtäville ja käsiteltäväksesi. Kenties lapsuudesta, oletko syntynyt 70-luvulla?
Nykyinen minuutesi, talosi, on aivan hyvä ja nykyajassa, mutta jokin kutsuu asuttamaan ja remontoimaan vanhaa taloa. Kuten unen talon, ei kipeiden kokemusten ja muistojen käsittely ole nopea pikkuhomma, se voi olla aikamoinen urakka henkisesti, mutta näet talon potentiaalin ja sen, kuinka remontoimalla voisit kunnioittaa sen hienoa arkkitehtuuria ja saattaa talon rakkaudella, paneutumisella ja hoivalla uuteen kukoistukseen.
Lyhykäisyydessään siis, tulkitsen unen sisimpäsi kutsuksi käsitellä jotain vanhoja kipuja, jotka yhä painavat sydämessäsi ja mielessäsi, ehkä osin tiedostamattasi niiden voimallisuutta. Jokin kaukaa menneestä elää nykypäivän sinussa tunnetasolla, minäkuvaasi vaikuttaen. Olet valmi
Tämäkin kyllä pitää kohdallani paikkansa hyvin
Vierailija kirjoitti:
Samoja minullakin oli yhteen aikaan. Suuria asioita, hyvin eläviä muistikuvia unista, kuitenkin niissäkin oli tapahtumia. Useat unet olivat kuvitukseltaan kuin fantasiatarinoita tai kuten taroteissakin on kuvattu torneja sekä muita kuvioita. On ollut myös sellaisia leikkimielisiä unia joissa asiat ovat olleet hullunkurisia tai aivan kummallisia. Joissain on ollu selostaja joka kertoo mitä unessa tapahtuu tai kertoo jotakin. Olen myös nähnyt hyvin paljon unia joissa minä vain seuraan itseäni seikkailmassa erilaisissa paikoissa tai sitten olen kulkenut unessa itse mutta minulla ei ole ollut tavallaan kehoa. Upeita unia on riittänyt! Näitä voisinkin verrata siihen miten näen asioita kun oppaat tuovat niitä katsottavaksi. Nähdä voi hyvin monilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kyllä ajatuksia mieleen tosta tekstistä. Palaan kommentoimaan kun olen ensin selvittänyt minkä stoorin tosta saan. Se stoori olisi sitten se selitys tälle unelle.
Ensin tulee mieleen se, että kirkkotilaa ajatellaan suljetuksi kohduksi. Ajattele vaikka vanhaa Uspenskin katedraalia josta tätä seikkaan usein mainitaan.
Arkun olen kuullut kuvastavan kohtua unessa. Lapsia en koskaan saanut ja ajallen liittyvän tähän.
Tulkitkaapa tämä: menin kapakkaan, jossa tilasin jotain kunnolla tujua, kyyppari antoi minulle syötävää paperia joka siis oli se tosivahva päihde. Sitä rouskuttelin ja kehuin makua, mutta totesin että eipä juuri tunnu päässä. Tämä johti suureen ihmetykseen ja "onpa tosi kovis" tyyliseen ihailuun. Sitten vieressä joku salkkumien tuupertui maahan - se olikin hän, joka oli syönyt sen oikean paperin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja minullakin oli yhteen aikaan. Suuria asioita, hyvin eläviä muistikuvia unista, kuitenkin niissäkin oli tapahtumia. Useat unet olivat kuvitukseltaan kuin fantasiatarinoita tai kuten taroteissakin on kuvattu torneja sekä muita kuvioita. On ollut myös sellaisia leikkimielisiä unia joissa asiat ovat olleet hullunkurisia tai aivan kummallisia. Joissain on ollu selostaja joka kertoo mitä unessa tapahtuu tai kertoo jotakin. Olen myös nähnyt hyvin paljon unia joissa minä vain seuraan itseäni seikkailmassa erilaisissa paikoissa tai sitten olen kulkenut unessa itse mutta minulla ei ole ollut tavallaan kehoa. Upeita unia on riittänyt! Näitä voisinkin verrata siihen miten näen asioita kun oppaat tuovat niitä katsottavaksi. Nähdä voi hyvin monilla tavoin.
Aivan
Minulla on unia ja sitten on unia. En osaa selittää, mutta viime yön kaltaiset unet ovat eri asia, kuin tavan unet. Eläviä, selkeitä ei sekavia.
Se vain, että asiat merkitsevät/symboloivat eri ihmisille eri asioita, joten unen elementin merkitseminen kaikille jotain samaa on mahdotonta.
Esimerkki: koiria pelkäävä/koirista pitävä.
Unessa koira edustaa ihan eri asioita heille.
Vierailija kirjoitti:
Tulkitkaapa tämä: menin kapakkaan, jossa tilasin jotain kunnolla tujua, kyyppari antoi minulle syötävää paperia joka siis oli se tosivahva päihde. Sitä rouskuttelin ja kehuin makua, mutta totesin että eipä juuri tunnu päässä. Tämä johti suureen ihmetykseen ja "onpa tosi kovis" tyyliseen ihailuun. Sitten vieressä joku salkkumien tuupertui maahan - se olikin hän, joka oli syönyt sen oikean paperin!
En osaa tulkita, mutta tämä uni on kyllä kuin suoraan salvador dalin maalauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Haluat tehdä jonkun suuren muutoksen elämässä, mutta koet siitä suurta epävarmuutta sillä pelkäät onko muutos liian radikaali teko siihen nähden mikä tämän hetken tilanne on.
Hyvin voi olla näinkin, työni on muuttumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan
Niitä unia voi vain nähdä aina miten näkee. Kaikki on mahdollista laidasta laitaan. Yhteen aikaan näin myös ns. harmaita unia. Niissä kaikki oli harmaata, synkkää, täynnä ahdistusta ja epävarmuuttakin, vaikeuksia, vastoinkäymisiä eikä mikään tuntunut onnistuvan vaikka miten yritin. Muistan sen tunteen kun unessa yritin soittaa puhelimella enkä onnistunut millään, koko ajan epäonnistui syystä tai toisesta, puhelin saattaa hävitä, siihen ei yletäkään tai jokin paine estää pääsemästä siihen käsiksi tai ihan mitä tahansa. Kukaan ei kuule tai kuuntele tai näe minua. Kaikki unet ovat arvokkaita ja hyväksyttyjä. Aikansa kutakin.
Nainen asuu suhtkoht uudessa asunnossa joko sinkkuna tai niin että vanha rakkaussuhde 70-luvulta vaikuttaa vieläkin päässä. Nainen = kohtu = on jo vanha ja kroppa ränsistynyt eli vuosien kuluttama. Kohdussa oli vanhan suuren rakkauden jälki - naiselle oli tehty abortti ja koska abortti on murha niin naisen keho on murhapaikka vastoin sitä että sanotaan että ihmisen keho on pyhä paikka, Jumalan temppeli. Naisella ollut joku muukin mies sen jälkeen kun suuri rakkaus oli hänet hylännyt kuin vanhan tiskirätin = ryvettänyt ja liannut itsensä ja roska silmässä, mutta niin on tehnyt myös mies, ryvettänyt ja liannut itsensä naituaan jotain toista naista hylkäämisen jälkeen - ei sitä noin vain saa heittää toista pois kuin jonkun vanhan tiskirätin. Kohtu on rakkaussuhteessa partnereiden yhteinen ja miehen suhde seuraavaan naiseensa on nyt päättynyt vuoden sisällä. Remontoida talo = ajattelivat että tämän vanhan suhteen voisi korjata koska kaikki edellytykset hyvälle suhteella olivat yhä olemassa. Mutta sitten heräsivät tajuamaan että ei onnistu enää remontointi koska remppaa vaativaa, asioiden korjaamista oikealle tolalle, on niin valtavasti että jäljellä oleva elämä näille vanhoille ihmisille ei enää ole tarpeeksi pitkä jotta kaikki saataisiin korjattua. Pelkoa on ilmassa, koska pariskunta pelkää että jommalta kummalta löytyy vielä jotain uusia luurankoja kaapeista... sellaisia ikäviä ylläreitä voisi esimerkiksi olla että mies käynyt ostamassa maksullisia, ehkä Aasiassa... tai tehnyt jonkun rikoksen, joka olisi niin vakava että vanha nainen ei voisi sitä hyväksyä ja se voisi myös olla, että... jne jne... TÄSSÄ MINUN TULKINTAANI TÄLLE UNELLE... ehkä jotain tässä kelpaa teille???
Selitys on varsin yksinkertainen, olet katsellut televisiosta Latelan Laurin hurjaa remonttia
Vierailija kirjoitti:
Nainen asuu suhtkoht uudessa asunnossa joko sinkkuna tai niin että vanha rakkaussuhde 70-luvulta vaikuttaa vieläkin päässä. Nainen = kohtu = on jo vanha ja kroppa ränsistynyt eli vuosien kuluttama. Kohdussa oli vanhan suuren rakkauden jälki - naiselle oli tehty abortti ja koska abortti on murha niin naisen keho on murhapaikka vastoin sitä että sanotaan että ihmisen keho on pyhä paikka, Jumalan temppeli. Naisella ollut joku muukin mies sen jälkeen kun suuri rakkaus oli hänet hylännyt kuin vanhan tiskirätin = ryvettänyt ja liannut itsensä ja roska silmässä, mutta niin on tehnyt myös mies, ryvettänyt ja liannut itsensä naituaan jotain toista naista hylkäämisen jälkeen - ei sitä noin vain saa heittää toista pois kuin jonkun vanhan tiskirätin. Kohtu on rakkaussuhteessa partnereiden yhteinen ja miehen suhde seuraavaan naiseensa on nyt päättynyt vuoden sisällä. Remontoida talo = ajattelivat että tämän vanhan suhteen voisi korjata koska kaikki edellytykse
Kiitti, Tuota mietin kans, että ränsistynyt talo voisi viitata myös ikääntymiseen ja vanhemiseen, toisaalta siinä oli vahvana myös se kunnostaminen ja remontointi, vaikka hyvin työläskin ja epäröintiä onnistumisesta. Tahattomasti lapsettomana en usko, että mieleni minulle heijastaisi raskauden keskeytystä. Liittonkin on kestänyt jo pitkään ja vakaa. Tokihan ei koskaan tulevasta tiedä
Joka uniinsa uskoo , hän varjoaankin pelkää😱
Vierailija kirjoitti:
Joo varmaan noinkin. Ajattelen itse, että alitajunta tahtoo sanoa jotain, mutta en saa kiinni mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo varmaan noinkin. Ajattelen itse, että alitajunta tahtoo sanoa jotain, mutta en saa kiinni mitä.
Sano suoraan mutä sinä nyt haet tällä unellasi? Sinua vaivaa mutta kun et kerran saa itse siitä kiinni niin ei välttämättä muutkaan saa mutta joskus täytyy turvautua ulkopuoliseen apuun erilaisin tavoin.
Millainen se uusi työ on? Onko metodit vielä vanhanaikaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan mutä sinä nyt haet tällä unellasi? Sinua vaivaa mutta kun et kerran saa itse siitä kiinni niin ei välttämättä muutkaan saa mutta joskus täytyy turvautua ulkopuoliseen apuun erilaisin tavoin.
Olipas kiukkuinen kommentti, anteeksi jos pahoitin mielesi jotenkin aloituksellani. Toivottavasti löydä itsellesi paremman mielen ketjun. Onneksi valinnan varaa täällä on 😊
Tässä saatat olla jäljillä. Työni on muuttumassa eikä helpompaan suuntaan. En vielä tiedä millainen siitä tulee. Itse asiassa tästä tässä saattaa ollakin kyse