Mitä tuliaiseksi? Vinkkejä otetaan vastaan :)
Ollaan menossa viikonlopuksi yökylään hyvien ystävien luokse ja olisi kiva viedä jotain pientä mukana. Kyseessä on lapseton pariskunta, jolla on jo kaikkea. Ajattelin jotain max 20¿ maksavaa. Kyseessä ei ole siis mikään tuparilahja tms., ihan vaan tuliainen.
Ajattelin jotain ruokajuttuja; naposteltavaa&viinipullo. Miltä kuulostaa?
Onko ideoita ruokakoriin tai muita vinkkejä?
Kommentit (7)
Olen jo lopenkyllästynyt viinipulloon tulijaisena! Käytän kyllä alkoholia ja pidän kovasti viinistä, mutta jotakin muuta joskus pliis...
Itse vietiin tuttavapariskunnalle sen viinin lisäksi serviettejä ja kynttilöitä. Rouva kun tykkää tuollaisista...
Itse jouduin yöpymään 3 yötä sinkkuystäväni luona ja vein hänelle " kiitokseksi" KoKo-mukin, suklaakahvia ja luomuteetä
Ajateltiin, että kun ko. paikassa on kaikkea niin lintuja on kiva kans muistaa, eikä haittaa vaikka olisi toinenkin lintulauta jo.
Mun mielestä tuliaisissa tärkeintä on se, että siitä ei jää mitään " pysyvää" , jotta isäntäväen ei tarvii velvollisuudentunnosta pitää sitä esillä. Mielestäni tuo lintulauta on sellainen, ellei sitten todella tiedä heidän sitä halunneen.
Itseäni harmittaa, kun olen saanut lahjaksi/tuliaisiksi tavaroita, jotka eivät kotiini sovi. Tavarat kyllä on ihan kauniita, mutta en olisi niitä itselleni halunnut... Toisten makua on niin vaikea tietää...
Kivat tuliaiset on musta sellaisia, joita ei tule ostettua itse. Siis jotain erikoista mita ei saa tavallisesta ruokakaupasta. Ei tarvitse olla kallista tai isoa tai paljon.
Itse ainakin pitäisin, paitsi juuri nyt... Jos siis olet varma, että ystäväsi voivat nauttia alkoholia ja pitävät viinistä, niin vie ihmeessä. Meillä on yksi tuttavapariskunta, joista kumpikaan ei tykkää viinistä, ja jostakin syystä heille aina kuskataan sitä, mikä ei tietysti ole mukavaa. He sitten lahjoittelevat pulloja pois, jottei mene hukkaan - mikä on tietysti meille mukavaa :)
Itse pitäisin myös kynttilöistä tms, mutta niiden inhoajia löytyy ystäväpiiristäni paljon enemmän kuin viinistä tykkäämättömiä.