Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskausviikoista

25.01.2007 |

moni tuntuu merkkaavan odotuksensa tyyliin 24+5 tai 31+2 jne... miten ihmeessä te pysytte noista kärryillä? itse olen merkinnyt viikot kalenteriin, että osaan vastata jos joku kysyy, mutta ei mulla ole aavistustakaan tarkemmista viikoista yhtäkkiä ajateltuna... lasketun päivän muistan, ja sen muistan että rakenneultra oli tammikuun alkupuolella, eli yli puolenvälin ollaan menty, mutta kalenteriin katsomatta mulla ei ole tarkempaa muistikuvaa tämän hetken tilanteesta... pidättekö te kirjaa koko ajan vai oletteko " tietoisia" ajan kulusta joka hetki?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni helppo " muistisääntö" on kun tietää mikä viikonpäivä on la.. niin aina sinä päivänä alkaa uusi täysi viikko. :) Eli minulla la tiistai pv ja aina tiistaisin tulee tasaluku. Siitä on sitten helppo laskea + päivät.

t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv 22+2

Vierailija
2/5 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vaihtuu viikko aina sunnuntaisin ja siippa lukee tuolta vau-kirjasta oman osuutensa uuden viikon aina lauantaina (ei ole koskaan sunnuntaisin kotona). Joten koskaan ei ole ollut ongelmia muistaa, että nyt se viikko vaihtuu ja samaten nuo plussan jälkeiset luvut muistaa aina (tai sitten laskee). Muutamaan otteeseen on ollut painimista kahden eri viikkoluvun välillä, mutta mulla on aina jotain tiettyjä " virstanpylväitä" (esim. maaginen rv12, viikot jolloin sikiö voi selvitä syntyessään tietyllä prosentilla jne.) jota odottelen ja täten viikotkin on melkeinpä aina muistissa.

Coltsfoot ja Elsa 29+4 (kovasti nyt odotellaan, että pääsee kirjoittamaan nuo viikot kolmosella aloittaen, mun seuraava virstanpylväs)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sitä joutuu vaan miettimään et hetkinen mikäs päivä tänään nyt olikaan ja sen mukaan sit laskea se tarkka RV.

Mulla LA on perjantaina, eli nyt on siis menossa RV 39+6 =D

Vierailija
4/5 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin ihan tarkalleen kokoajan, mikä viikko ja päivä on menossa. Nyt kun odotan toista, niin en meinaa millään pysyä mukana ajan kulussa! Ensimmäistä odottaessa kaikki oli varmaan niin uutta ja ihmeellistä ja siksi seurasi tarkasti viikkoja. Silloin myös lueskelin ahkerasti juuri tuota Vau' kirjan Odotus kalenteria, nyt olen katsonut sitä ehkä pari kertaa. Ei tässä ehdi niin paljon keskittymään tähän raskauteen, kun esikoinen vie niin paljon aikaa (kohta 1,5 v) ja olenkin sanonut, että tähän vauvaan ehtii keskittymään kunnolla vasta kun hän syntyy. :)

Vierailija
5/5 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille ekan kauan yritetyn vauvan odotus on kyllä tosi tärkeää :)

täytyy munkin ne +päivät ajatuksella laskea, mutta viikoista pysyn kärryillä hyvin. perjantaisin aina vaihtuu! lukee ne mulla kalenterissakin ja niinku joku muukin kertoi niin etappeja aina odotellaan. huomenna alkaa rv 24, joka on keskosen selviämisen kannalta tärkeä raja! sit odotellaan että pääsis 3:lla alkaviin lukuihin jne :)

eihän niitä ennen viikkoina laskettukaan vaan kuukausina, se riittää kyllä. eli lasken myös että kun la on 25.5 niin aina 25 päivä alkaa uus kuukausi. tänään siis siirryn kuudennelle kuulle!

Tiina ja muksis rv 23 (eli 22+6 tarkalleen)