Verenvuoto vaihdevuosien jälkeen
Kuukautiset olleet noin vuoden poissa ja eilen ja tänään veristä vuotoa vessassa käymisen yhteydessä pyyhittäessä. Olen 51v. Kuinka kauan tilannetta täytyy seurata vai soitanko tk:hon heti?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kuivat limakalvot, kokeile esim. Vagisania, mulla auttoi, apteekissa neuvoivat.
Mitä ihmettä naiset ennen tekivät kuiville limakalvoille? Jotain yrttikylpyjä vai.
Vierailija kirjoitti:
Kellään ollut vastaavaa? Kauheat kauhuskenaariot tuli luettua koko yö ja nyt pelottaa
Me lääkäriin vittuuks meille persettäsi voivottelet? 🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivat limakalvot, kokeile esim. Vagisania, mulla auttoi, apteekissa neuvoivat.
Mitä ihmettä naiset ennen tekivät kuiville limakalvoille? Jotain yrttikylpyjä vai.
Tummelia ja naisessa ukko sylkäisi sinne aukkoon. Se on siinä 😂
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oudot verenvuodot on syytä hakeutua tutkimuksiin. Itse en jäisi seurailemaan tilannetta. Mutta ei tuo verenvuoto mitenkään runsaalta vaikuta, olisiko limakalvoista tulevaa. Soita silti terveyskeskukseen tai varaa aika gynelle.
.......ja päälle vihellä ukkonooaa 🤭
Parasta mennä lekurille ja tutkimuksiin eikä odotella.
Vierailija kirjoitti:
Mene gynelle.
Sanomattakin se on selvää KAIKILLE NORMAALEILLE NAISILLE TAI PITÄKÖÖT VERISET LÖRTSYNSÄ JA ULIKOOT. AAMEN.
Hormonit toimii niin monin tavoin. Kuukautiset voivat loppua, vaikka olisi vielä munasoluja tallella. Ihan hyvin voi jotain menkkojen tapaista tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Parasta mennä lekurille ja tutkimuksiin eikä odotella.
Tämmöstäkö vastausta moukat odottaa että toinen moukka käskee lääkäriin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt hyvät ihmiset lääkäriin tuollaisista jutuista. Anteeksi en haluaisi pelotella mutta mun sukulaiselta löytyi syöpä, oireina oli vaihdevuosien jälkeinen verenvuoto. Ei meinanneet ensin lääkärissäkään tutkia vaan ohittivat sen juuri tuollaisella "se on ihan normaalia"-vähättelyllä. Todennäköisintähän se on että ei ole vakaavaa mutta pitäähän se syy tutkia. Sukulainen parantui onneksi.
Minkä ikäinen? 52 vai 72?
On hyvä tutkituttaa gynellä, mutta päivystykseen ei tarvitse rynnätä. Minulle rupesi tulemaan vuotoa vaikka kuukautiset olivat jo kauan olleet poissa. Syyksi paljastui myooma, jonka vuoksi kohtu ja munasarjat poistettiin, mutta mitä niistä siinä vaiheessa enää oli väliä kun vaihdevuodet olivat jo ohi. Mutta älkää uskoko siihen että myoomat pienenevät itsestään vaihdevuosien jälkeen, niin voi käydä mutta ei aina.
Yksityiselle gynelle.
Mulla oli poikkeavaa vuotoa. Operointia vaativa syy paljastui kun näytteitå otettiin. Vaikka lääkäri piti ensin harmottomana.