Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätelöauton ääni - häiritseekö sinua vai ei?

Vierailija
10.05.2024 |

HS mielipiteessä oli juttua kuinka jäätelöauton musiikki häiritsee. Meilläkin jäätelöauto eilen pyhäpäivänä vielä puoli yhdeksältä illalla oli soittamassa musiikkiaan sen verran kovaa, että ääni kuuluu sisälle taloonkin. Olen useana vuonna ollut yhtiöön yhteydessä, jotta poistaisivat minun kotiosoitteeni kohdalla olevan pysäkin, mutta ei millään onnistu ja käsiä vain levitellään. Lupaavat hiljentää musiikin meidän kohdalla, mutta aina se vain unohtuu. 

Moni varmaan pitää ongelmaa vähäpätöisenä ja käskee muuttamaan maalle, mutta mielestäni on käsittämätöntä, että on sallittua hiljaisilla asuinalueilla ajaa autoa ja soittaa musiikkia ja se on jotenkin ihan hyväksyttävää liiketoimintaa. Onko täällä muita, joita ääni häiritsee, vai oletko jäätelöauton tyytyväinen asiakas?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010407406.html

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mä en edes tiennyt että Jäätelöauto kierroksineen on vieläkin olemassa.

Vierailija
22/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että kun käy täällä kerran kuukaudessa, niin kävisi tuossa lähellä. Meillä on niin pitkä matka lähimmälle pysäkille, että edes musiikki ei kuulu meille asti. Joskus vielä tuli tuohon lähelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse eikä ärsytä.  

Vierailija
24/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, kun ei velvoita mihinkään.

Vierailija
25/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tulee kesä mieleen. Ainoa mikä harmittaa on, ettei se jostain syystä pysähdy minun taloillani, vaan naapurikortteleissa.

Vierailija
26/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Sehän on vain 2 viikon välein, muutama minuutti, ja päiväsaikaan (klo 16 meillä). 

Vierailija
27/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse vaikka pysähtyy 10m päähän etuovesta

Vierailija
28/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, minusta on pikemminkin mieluinen ääni vaikken palvelua käytäkään. Jotenkin herttaista. Parin viikon välein jos ei kestä niin on kyllä huonot hermot.

Vierailija
29/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, vaan on tunnelmallista.

Vierailija
30/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nykyinen soitto. Se entinen häiritsi ja kuului koko illan ja sen jälkeen soi päässä vielä seuraavana päivänäkin.

Vierailija
31/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin loppureitistä auto on aina reippaasti myöhässä ja huutaa pitkin katuja puoli kymmenen aikaan illalla. Voin sanoa, ettei pientä huonosti nukkuvaa lasta nukuttelevana paljon naurata.

Muuten ei häiritsisi, mutta klo 20 jälkeen voisi kyllä jo olla hiljaa.

Vierailija
32/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nykyinen soitto. Se entinen häiritsi ja kuului koko illan ja sen jälkeen soi päässä vielä seuraavana päivänäkin.

Itse asiassa se entinen jäi niin hyvin mieleen, että muistan se vieläkin. Tämä nykyinen taas, jota on jo pitkään kuullut - en nyt yhtäkkiä saa sitä päähäni. Kumpikaan ei tosin ole mua häirinnyt.

Vierailija
33/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee jos olen menossa yövuoroon ja koitan nukkua ennen sitä. Muulloin ei.

Vierailija
34/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin loppureitistä auto on aina reippaasti myöhässä ja huutaa pitkin katuja puoli kymmenen aikaan illalla. Voin sanoa, ettei pientä huonosti nukkuvaa lasta nukuttelevana paljon naurata.

Muuten ei häiritsisi, mutta klo 20 jälkeen voisi kyllä jo olla hiljaa.

Jokainen, joka on koskaan nukuttanut lasta, joka ei nukahda ihan helposti, voi kyllä kuvitella mikä fiilis on siinä vaiheessa kun on vihdoin saanut nappulan uneen ja sitten jostain kuuluu se infernaalinen tilutus, ja aloitetaan taas alusta. On ehkä suurimpia mahdollisia ihmisen elämässä koettavissa olevia akuutteja v**tutuksia. En tule ikinä ostamaan jätskiautosta mitään.

Vierailija
35/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeetonta melusaastetta ja taitaa olla laissa kielletty niinkuin tarpeeton äänimerkin käyttö taajamassa.

Vierailija
36/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella kermapersealueella asut, jos jäätelöauton ääni on kestämätöntä?

Vierailija
37/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, mielestäni on muutenkin niin herttaista että jäätelöauto yhä ajelee. Ajattelin seuraavalla kerralla käydä ostamassa kun auto kesäkuussa ilmaantuu.

Tykkään. Meillä maalla kerran kahdessa viikossa käy. Ihana kesän tunne, puoliso käy jopa ostoilla. Mm pakastekarjalanpiiraat on kiva saada heti omaan pakkaseen jäisinä

Vierailija
38/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua häiritse, mutta ymmärrän jos jotakuta taaperon nukuttajaa häiritsee kun kovaa kuuluu.

Tarviiko sitä oikeesti niin kauheen myöhään ajella. Tai ehkä voisi vaikka kasin jälkeen soitella vähän hiljemmalla.

Vierailija
39/44 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei henkilökohtaisesti häiritse, mutta jos on herkkäunisia lapsia, tai miksei aikuisiakin taloudessa, niin kyllä silloin häiritsisi tuo myöhään illalla kuuluva pimputus. Ihmettelen vielä, että miten tuo voi olla edes kannattavaa? Vai ajeleeko ne jossain syrjäkylillä, missä ei ole kauppoja myöhään auki?

Vierailija
40/44 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä häiritsee. Tällä alueella tuo pilitys kaikuu suuren osan päivästä noin klo 15-20. Yksi pysäkki ikkunani alla. Kauheinta siinä on se kun ne ajaa sitä torvea liian kovalla että se säröytyy. Ei se voimakkuus vaan se, että se kuulostaa rääynnältä. Tänään kuski soittanut 10-14 toistoa, mitä olen ikkuna auki kuunnellut. Viimeksi vain 2. 

Asia, mitä ei ole keskustelussa tullut suoraan esiin on se, miten järkevää on kuljetella jäähdytettyjä tuotteita dieselillä aikataulun mukaan, kun voisi myydä samoja tuotteita kaupoissa ilman aikataulua. Kaupoissa, joissa ihmiset muutenkin käyvät ostamassa, esimerkiksi pakasteita. Lailla pitäisi kieltää tuollainen tarpeeton, häiritsevä ja ympäristön kannalta haitallinen toiminta.