Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmat virtsatessa miehellä

Vierailija
10.05.2024 |

Olen 32v mies ja virtsatessa on ongelmia. Joudun aina vähän ponnistelemaan ja tuntuu että rakko ei tyhjene kunnolla. Kun suihku loppuu niin ponnistelen vielä ja taas tulee vielä jonkin verran virtsaa. Tätä "pumppausta" voi olla parikin kertaa.

Sukuelimissä ei ole mitään muutoksia eikä virtsassa ole esim verta. Eli mitään muuta poikkeavaa en ole havainnut kuin virtsauksen vaikeuden.

Mitä tämä voisi olla? Tämä on kestänyt varmaan jo vuoden eikä ole haitannut elämää, mutta silti outoa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti tilaat sen lääkäriajan ja pyydät vielä mieluummin lähetteen laboratoriotutkimuksiin, jossa katsotaan mm. PSA-arvo. Yksityiselle pääset nopeammin. 

Ei se nappula lakkaa pelaamasta, jos sitä joku katsoo ja tunnustelee eturauhasen, mutta hoitamaton vaiva voi kyllä. 

Vierailija
22/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eturauhasen liikakasvu

Ei pitäisi olla noin nuorella. Mene ap lääkäriin. Onko virtsaputkesta jotain vikaa? Kurouma?  Vamma? 

Jos on vuoden päivät jo kivuttomana jatkunut niin viittaa kyllä liikakasvuun eikä vammaan. Kurouma olisi äärimmäisen kivulias akuutti tila. Ja vaikka todennäköisyys liikakasvuun kehittymiseen kasvaa iän myötä, ei se sulje pois nuorempien miesten tapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla eturauhastulehdus, ap. Mene lääkäriin!

Vierailija
24/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eturauhasen liikakasvu

Ei pitäisi olla noin nuorella. Mene ap lääkäriin. Onko virtsaputkesta jotain vikaa? Kurouma?  Vamma? 

Jos on vuoden päivät jo kivuttomana jatkunut niin viittaa kyllä liikakasvuun eikä vammaan. Kurouma olisi äärimmäisen kivulias akuutti tila. Ja vaikka todennäköisyys liikakasvuun kehittymiseen kasvaa iän myötä, ei se sulje pois nuorempien miesten tapauksia.

Ei ole noin nuorella miehellä. Todennäköisesti voisi olla eturauhastulehdus. Vaatii hoitoa. Suosittelen lääkäriin menemistä.

Vierailija
25/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturauhastulehdus, eturauhasen liikakasvu, lantiopohjan ongelmat jne. Kaikille yhteistä on että vitkastelu voi johtaa pitkäkestoisiin ja hankaliin erektio-ongelmiin. 

Joko alkoi lääkäri kiinnostamaan ja parin minuutin ikävä tutkimus ei lopulta olekaan ihan niin paha juttu?

Vierailija
26/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten virtsataan miehellä? Olen luullut että sitä varten on ihan elimet erikseen.

Naisen virtsaelin onkin kiehtova. Virtsan ulostuloaukon (urethra) sijainti vaihtelee hyvin paljon. Harva nainen on nähnyt peilillä oman virtsa-aukkonsa. 

Vierailija
27/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla saattaa olla prostatan eli eturauhasen liikakasvua.  Tästä aiheesta oli hiljakkoin mediassa juttuja, koska kuningas Charlesilla oli tuo liikakasvuvaiva.

Googlaa tietoa ja käy lääkärin pakeilla. 

Vierailija
28/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi lääkärin vastaanotolla eturauhanen tutkitaan sormella peräsuolen kautta tunnustellen ja ongelman selvittelyä täydennetään veri- ja virtsa- sekä mahdollisella kaikututkimuksella. "

Joo, ei houkuttele.. Ap

Ei houkuttele, mutta on ihan tavallinen tutkimus. Koetahan nyt reipastua ja mene lääkäriin. Voithan sinä pyytää, että tunnustelua ei tehdä. Ultralla saa jo hyvän tuloksen.

Pyllyyn se ultrasauvakin tungetaan. Tutkimus toki kaikin puolin parempi kuin vain sormella tutkailu.

Vierailija
29/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti ratkeaa omalla osalla ainakin.

Olen rampannut lääkärissä virtsaongelmien takia nyt toista vuotta. Eka ongelma oli vitsatien tulehdus, jonka uskominen kesti 9kk. Ei miehillä sellaista voi olla. Se on kuppa, klamydia tai tippuri. Minua ei uskottu kun sanoin etten ole ollut sukupuoliyhdynnässä 2 vuoteen. Sitten oli eturauhas epäillys, ei löytynyt sieltäkään . Ofelma on , että minun pitää virtsata kun rakossa on 3dl, virtsa on aina keltaista ja haisee. Kaksi vuotta sitten rakkoon mahtui 2l tai jotain (Pissasin kerran 2.7l tyhjään maali purkkiin ja se tuli melkein täyteen)

Ongelmaa etsitään.

M50

Vierailija
30/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi lääkärin vastaanotolla eturauhanen tutkitaan sormella peräsuolen kautta tunnustellen ja ongelman selvittelyä täydennetään veri- ja virtsa- sekä mahdollisella kaikututkimuksella. "

Joo, ei houkuttele.. Ap

No älä valita sitten. Yksi ukko pelkäsi tätä, ja joutui lopulta hätäleikkaukseen, kun rakko ei enää tyhjentynyt eturauhasen liikakaavun vuoksi.

Vierailija
31/35 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eturauhasen liikakasvu

Ei tuollaisella pojalla, jolla pallit vasta laskeutuneet

Vierailija
32/35 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Mene lääkäriin ei se niin kauheaa ole. Itellä oli ihan samat oireet. Johtu eturauhas tulehduksesta. Jännitti se lääkäriin meno itseäni myös ihan turhaan. Lääkäri oli ihan asiallinen eikä vastaanotolla edes juuri hävettänyt. Vaikka kivekset ja eturauhanen tunnustettiin. Se on ohi muutamassa minuutissa.

Vierailija
33/35 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin koronan sairastamisen jälkeen virtsan vaahtoisuus on kuin olut kuohuaisi. Ehkä tämä on yhdenlainen long couvidi tök tökki.

Vierailija
34/35 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti ratkeaa omalla osalla ainakin.

Olen rampannut lääkärissä virtsaongelmien takia nyt toista vuotta. Eka ongelma oli vitsatien tulehdus, jonka uskominen kesti 9kk. Ei miehillä sellaista voi olla. Se on kuppa, klamydia tai tippuri. Minua ei uskottu kun sanoin etten ole ollut sukupuoliyhdynnässä 2 vuoteen. Sitten oli eturauhas epäillys, ei löytynyt sieltäkään . Ofelma on , että minun pitää virtsata kun rakossa on 3dl, virtsa on aina keltaista ja haisee. Kaksi vuotta sitten rakkoon mahtui 2l tai jotain (Pissasin kerran 2.7l tyhjään maali purkkiin ja se tuli melkein täyteen)

Ongelmaa etsitään.

M50

Hermostunut rakko? Juo enemmän vettä, jos olet kuiva?

Vierailija
35/35 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos virtsaisit ihan itse? Miehellä virtsaaminen kuulostaa hankalalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi