Kuinka suuret rahasäästöt sinulla pitäisi olla, jotta uskaltaisit jäädä pois työelämästä? Ikäsi?
Itse olen suunnitellut että jään 50-vuotiaana pois oravanpyörästä, mikäli minulla on 300 000€ säästössä....riittääköhän se?
Wanha poika
Kommentit (20)
Pari milliä olisi sopiva summa. Olen nuuka ihminen. En kuluta paljoa, mutta haluan asua mukavasti.
No ei se kyllä riitä. Jos elät 80-vuotiaaksi, niin tuosta lyhyellä matkalla laskettuna tulee 10 000 per vuosi. Siihen kun lasket inflaation päälle, niin aika pienellä mennään. Sijoitussummana 300 000 ei ole niin suuri, että korkotuloilla pystyisi elämään.
Millikin riittäisi. Mutta ei mulla ole muuta kuin velkaa, firma meni ja semmosta kaikkea paskaa osunut tuulettimeen.
Itse en rupeaisi säästöillä elämään. Jos sijoitettuna on miljoona niin sitten uskallan jäädä eläkkeelle.
Milli riittäis. Nyt ikää 40. Jakaisin itselleni 30000€/vuosi, joten hieman yli 30vuotta voisin elää millillä. Sit 70v jälkeen nostelisi karttunutta n.900€/kk eläkettä. Velaton kaksio tällä hetkellä, minkä myös pitäisin jatkossa. Halpaa asumista. Yhtiövastike n.260€/kk
Jos saan osinkona 3000e/kk ja vuokratuloina 1500e/kk. Tähän päästään muutaman millin varallisuudella.
Mulla oli säästöjä 150 000 e kun jäin töistä pois kun en van jaksanut enää sitä pas kaa. Nyt kitkuttelen ansiosidonnaisella mutta tarkotus olis että säästöihin en koske ennenku vasta vanhana.
No minulla on 200000 e ja ikää 58 v. En uskalla vielä, voi mennä liian tiukalle, vaikka velkaa ei ole.
Kyllä 500 000 riittäisi, olen 45v. Luultavasti tekisin kuitenkin vähän mieleistäni keikkaa tai harrastaisin enemmän talkoita joista maksetaan päivärahat ja kilsakorvaukset tietyille toimihenkilöille.
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä riitä. Jos elät 80-vuotiaaksi, niin tuosta lyhyellä matkalla laskettuna tulee 10 000 per vuosi. Siihen kun lasket inflaation päälle, niin aika pienellä mennään. Sijoitussummana 300 000 ei ole niin suuri, että korkotuloilla pystyisi elämään.
Tuohonhan tulee lisäksi vielä eläke jossain vaiheessa.
Muutama kymppitonni ja se on sekä asunnot ja mökit ym. Olen jo hissukseen tehnyt vähemmän ja vähemmän töitä toistakymmentä vuotta. Päivärahoilla on menty noin puolet vuodesta. Pari vuotta vielä ja eläkkeelle.
Oikeastaan en tarvitsisi yhtään mitään, pärjään hyvin näinkin. Iästä on jotain iloa kerrankin. Suunniteltu kuvio on toteutunut.
Suomalaiset palvovat työtä, työtä ja vielä kerran työtä. Vaikka keskiverto suomalainen voittaisi euro jackopotista 90 miljoonaa, niin töistä ei jäätäisi pois. Ei, vaikka mikä olisi.
Ikää on 53 vuotta ja nyt on 750.000€. Perintöjä on tulossa 450.000€ ja eläkekarttuma on 2.140€/kk. Laskin, että voisin käyttää noin 2.800€/kk, jos ottaisin huomenna lopputilin, eikä tarvitsisi kiinteää omaisuutta myydä.
Taidan olla joko hullu tai ahne, kun en uskalla hypätä pois oravanpyörästä.
Ei kai sitä nyt milliä tarvitse olla jos on vaikka 5% tuotto?Tai riippuu menoista tietysti.
Tasan 3 miljoonaa. Kaksi miljoonaa menisi osakkeisiin ja rahastoihin jolloin niiden tuotot riittäisivät hyvin päivittäiseen kulutukseen. Jäljelle jäävä miljoona menisi omaan kotiin, terveydenhuoltomenoihin, ajoneuvoon ja harrastuksiin. Ikää 45 vuotta eikä omaisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos saan osinkona 3000e/kk ja vuokratuloina 1500e/kk. Tähän päästään muutaman millin varallisuudella.
Aika paska sijoittaja olet, kun minä pääsen moiseen tulotasoon jo millin varallisuudella.
Haaveilen tästä, mutta ei minulla ole kuin vajaa 30k säästössä. Toki ok talo maksettuna ja yksi sijoituskämppä, josta vielä velkaa. Vielä aion kitkuttaa töissä kunnes lapset lentää pesästä. Sitten keksin muuta. Tulen hyvin vähällä toimeen ja olen pieniruokainen. Autoakaan en sitten enää tarvitse. Ja hullu tosiaan se joka ei miljoonallakaan uskalla hypätä oravanpyörästä 😳. Mitä te odotatte?
Riippuu siitä kuinka pitkään aikoo elää.