Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Atoopinen taapero, APUA!

Vierailija
25.01.2007 |

Pakkaset tuli ja lapsen (1,5-v) iho reagoi heti :(. Tiesin kyllä, että on atoopista taipumusta jo aiemmin, käytiin siis heti lääkärissä ja saatiin voiteet. Mutta...

Lääkäri sanoi, että lääkerasvaa käytetään ensin 2 vkoa 2-3 x päivä ja sitten viikko 1x päivä. Ihottuma ei kuitenkaan ole kovin paha, haaleita, punertavia, pieniä läiskiä siellä täällä. Pari päivää olen nyt rasvannut ja tuntuu, että läikät katoavat silmissä :). Eli kysynkin, jos nuo läikät katoaa kokonaan esim. viikon käytön jälkeen jatkanko kuitenkin lääkevoiteen käyttöä alueille joilla läikkiä oli?

Toinen asia mikä mietityttää on ilmakylvyt. Kuinka pitkiä ilmakylpyjä annatte lapsien ottaa sisällä (meillä 21-22C) talviaikaan? Itseäni palelee välillä vaatteet päälläkin (tiedän olevani tavallista viluisempi...

Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita :). Netistä olen koittanut lueskella minkä olen löytänyt, mutta moni varmaan on keksinyt elämää helpottavia pikku juttuja ihan itsekin :).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös 1,5v atooppinen taapero, jonka iho on pakkasten alettua huonossa kunnossa. Mikä rasva teillä on käytössä? Meillä on ApoBase, se punainen tuubi, mutta siitä ei tunnu olevan oikein mitään iloa. Kuinka pian rasvailun aloittamisesta teillä alkoi iho parantua?

Vierailija
2/3 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa suosittelivat, on kuulemma nimenomaan vauvoille ja pienille lapsille suunniteltu ja asiakkailta tullut paljon positiivista palautetta :). Ollut kyllä hyvä meilläkin.

Varsinaiseen ihottumaan hain heti kun huomasin lapsen alkavan kutista ja punottavia läiskiä ilmaantui lääkäriltä lääkevoiteen (Locoid) ja heti parin käyttökerran jälkeen huomasi parantumista. Ja ihan ekalla käyttökerralla kutina väheni :).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällimmäiset kerrokset näyttää olevan ok, ei tarkoita sitä että iho olisi parantunut. Itsella on krooninen ihonalaisenkudoksen tulehdus, eli päällisin iho aina paranee, ja seuraavaksi hirveät kutinat kun tulehdus tulee sisältäpäin, ja iho pakko raapia auki. Helosan on ollut ylivoimaisesti paras rasva, ei sisällä mitään pahoja aineita, ja levitetään ohuesti kerran tai pari kuiviin kohtiin. Sille ei ole kukaan allergisoitunut.

Sellaiset perusrasvat joissa paljon vettä, harvemmin sopii atoopikoille. Rasvoja kannattaa vaihtaa, sillä usein varsinkin pienet herkistyy jollekin rasvan ainesosalle nopeasti. Antibioottikuureista koskien lasten ihoa, emme ole saaneet mitään sanottavampaa hyötyä, kun kuuri loppu on iho parissa viikossa yhtä huonossa kunnossa kun ennenkin.