Mistä tunnistat oikean Ystävän?
Siitä, että hän kysyy kuulumisia kun olet lomalla ja iloitsee kanssasi vaikka ei itse ole siellä.
Siitä että hän lähtee samalle lomalle mukaasi.
Siitä, että hän tykkää päivityksistäsi.
Siitä että hän auttaa, kun itse tai lapsesi on sairaana.
Kommentit (17)
Siitä, et esität eriävän mielipiteen Ukrainan sodasta tai piikeistä, katot poistaako se sut FB kavereista
haha
En tiiä, kun ei mulla sellaisia ole, eikä edes tuttuja/kavereita.
M41
Joo. Mulla on kavereita, jotka eivät auta, kun olen sairaana. Pelkäävät tartuttavansa itsensä.
Mihinkään lomille eivät ole lähteneet. Nyt kun olen ollut Lapissa viitenä vuotena lomalla, luulevat, että minulle on siellä mökki. Nyt olisi tunkua.
Kun lapsi oli pienempi, yksikään ei tarjonnut lastenhoitoapua. Kun sanoin maksavani 10 € / h, oli tunkua.
Minulla on vain yksi luotettva ystävä. Hänkin asuu ulkomailla.
Kaverit haluavat hyötyä minusta, kun voin hyvin. Kun voin huonosti, ei kuulu heistä mitään.
Tosiystäviä on harvassa. Pitäkää ihmiset niistä kiinni. Minulla ei ole yhtään. Ei ole ystävän suojaavaa lämpöä elämän tuulissa.
Mielummin olen yksin kuin valheellisten ihmisten kanssa.
Yksi on sympaattinen. Ikäänkuin omii elämäni tapahtumat ja tunteet. Jos olen menestynyt, hän kuvittelee, että se myös kuuluu hänelle. Aidosti ilmeisesti uskoo niin. Pitää itseään hyvänä ihmisenä. Vaikka on yrittänyt iskeä miestäni. Ja paljon muuta.
Yksi ei halua uskoa minulle hyviä asioita. Ei iloitse kovin paljon onnistumisistani. Hänen mielestään ne ei kuulu minulle. Olen hannuhanhi kuulemma.
Jne edespäin.
Ihmiset ystävät rasittavat minua. En halua luottaa valheellisiin ihmisiin. Se on pahinta, kun hädän hetkellä irrotetaan ote ja annetaan pudota. Tämä sympaattinen kaveri on sellainen. Hän nauttii toisen murskautumisesta. En enää koskaan luota häneen.
No, kaikki mun kaverit on jollakin tavalla vinksahtaneita. Empaattisen maskin omaavia, kateellisia, rikkinäisiä, ilkeitä. Pahoinvoivia.
Ei ole normaalin tunne-elämän omaavia ystäviä. Tai on muutama. Onneksi.
Maski on oikea sana. Ystävällisyyden maski. Empaattisuuden maski.
Kateus on ok tunne, kunhan se ei mene yli. Jos nauttii toisen pahoinvoinnista, silloin on jotain pahasti vialla.
Se ottaa pyytämättä suihin ja jatkaa laukeamisen jälkeen ja hymyilee.
Olen hyväksynyt yksinäisyyden. Annan paljon ihmiselle anteeksi, kunhan hän on sydämeltään puhdas. En välitä taustasta tai sosiaalisista normeista.
Annan sydämeni ihmisille, jotka sen ansaitsevat. Valitettavasti sellaisia on harvassa.
Koitan olla olematta kovin jyrkkä. Koitan antaa anteeksi. Ja että minun virheeni unohdetaan ja annetaan anteeksi.
Samalla rukoilen, että opin suojaamaan itseäni. On hyvä olla kavereita ja sitten ystäviä. Ystäviä ei ole yhtäkään. Kavereita muutama.
Siitä ystävän tunnistaa et sillä on neljä tassua, heiluva häntä ja kuonossa 2 ystävällistä silmää, lämmin turkki ja lipaseva kieli, joskus haukkuu riemusta. Tosiystävä, täysin luotettava, rakastan sitä.
Tykkää päivityksistä :D Että se on heti kriisin paikka kun jää peukku saamatta johonkin aamiaiskuvaan.
Anna meren se selvittää, kuka viereesi jää.
Vierailija kirjoitti:
Tykkää päivityksistä :D Että se on heti kriisin paikka kun jää peukku saamatta johonkin aamiaiskuvaan.
Ei, mutta onhan se outoa että nämä ns. ystävät tykkäilevät puolituttujen jutuista mutta eivät muka ystävien. Ystävyyden laatu tuli tässä selväksi.
-Ystävä auttaa hädässä sun ehdoilla. Ei ehdottele hulluja. On langan päässä joskus, ettei kulu viikkokausia ettei vastaa.
-Olet muutakin kuin kasvot kuvagalleriassa tai vahakabinettiesine. Olet ihminen. Arvokas ihmisenä.
-Ystävä ymmärtää jos et voi ottaa kotiin vierailulle syistä X. Voi nähdä muuallakin, hänen luona tai ulkona, kahvilassa. Jos kummallekin miellyttävä paikka.
-Ystävä ymmärtää. Ei tuomitse. Ei anna huonoja neuvoja. Kuuntelee, kuulee.
Word! Lomat hyvin paljastavat lähipiiristä kateelliset ja positiiviset ihmiset.