Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertti voi olla myös henkisesti ekstrovertti

Vierailija
15.04.2024 |

Tietyillä naisilla tuntuu olevan lähtökohtaisesti nihkeä suhtautuminen, jos mies on introvertti. Harva kuitenkaan ottaa huomioon, että on myös henkisesti ekstroverttejä introverttejä, jotka ovat henkisesti "menossa mukana"; miettivät jatkuvasti muita ihmisiä, sponssaavat heidän suosimia tuotemerkkejä esimerkiksi pukeutumisessaan, tekevät heistä runoja ja lauluja ja piirroskuvia, jopa maalauksia omassa komerossaan. Voi olla näet niinkin, että tyyppi on ajettu nurkkaan vasten varsinaista tahtoaan, eikä enää löydä vanhoja kavereitaan, jolloin ihmisestä tulee tahtomattaan introvertti. Mutta naiset näyttävät tällaisille tapauksille varsin usein pitkää nokkaa ja sorsivat heidät hylkeiksi/hylkivät sorsiksi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti on eri asia kuin syrjäytynyt...

Vierailija
2/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ekstrovertti. Olen introvertti. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertin ja ekstrovertin lisäksi on ambivertti, joka on yleisin.

Vierailija
4/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Siis olet syrjäytynyt ekstrovertti? Vai olet introvertti joka haluaisi olla ekstrovertti? Ei tuossa ole nyt mitään järkeä.

Vierailija
5/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Siis olet syrjäytynyt ekstrovertti? Vai olet introvertti joka haluaisi olla ekstrovertti? Ei tuossa ole nyt mitään järkeä.

Ap on todennäköisesti ambivertti.

Vierailija
6/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ihan vaan ekstrovertti, jonka oman todellisen luonteen ilmaiseminen on jotenkin estynyt. Usein tuollainen estyneisyys on ihmisistä enemmän luotaantyöntävää kuin varsinainen itsevarma introverttiys, jossa ihminen on sitä miltä näyttää. 

Suomessa ei minusta muutenkaan minusta erityisesti sorsita mitenkään introverttejä, varsinkin miehissä piirre on varsin hyväksytty ja arvostettu. Introverttiyshän ei tarkoita sitä että pelkää ihmisiä tai ei uskalla lähestyä ketään.

Vierailija
7/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hankkisit sen sosiaalisen elämän ja vasta sen jälkeen alkaisit edellyttämään että naiset hyväksyy sinut. Kellään ei ole pakko olla kanssasi vain sen takia, että on mielestäsi epäreilua että kanssasi ei haluta seurustella. Kukaan ei halua katkeraa purnaajaa joka ei saa elämänsä kokoon, oli sitten mikä Vertti tahansa.

Vierailija
8/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon myös etttä miten kemiat toimii keidenkin välillä.

Vierailija
9/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on todennäköisesti ambivertti.

Tai sitten ihan vaan ekstrovertti, joka on estynyt. Itsekin olin tuollainen nuorena, olin aidosti erittäin ekstrovertti, mutta koulukiusaaminen oli saanut pakon edessä suojautumaan ihmisseurasta vetäytymällä - jos olen omissa oloissani, eipä ole kukaan kiusaamassa. Sitten se kuitenkin ahdisti se yksinäisyys ja suuri osa ajattelustani suuntautui muihin ihmisiin kuten ap:kin kuvaa. Onneksi iän myötä jostain 30 v eteenpäin opin vähemmän araksi ja ujoksi ja aloin pystyä menemään ihmisten seuraan taas.

Vierailija
10/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet nyt ymmärtänyt väärin. Introvertti ja ekstrovertti määrittää vain sitä, saatko energiaa / menetätkö energiaa sosiaalisissa tilanteissa.

Ekstrovertti voi olla ujo, huonoitsetuntoinen, kiusattu, tms. Ja se varmaan onkin tosi ikävää, koska hän kuitenkin kovasti tykkäisi olla sosiaalisissa tilanteissa, koska saa niistä energiaa.

Vierailija
11/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt niin, että introvertti saa olla ekstrovertti, kun kerran mies saa olla nainen ja nainen saa olla mies. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta järjetön saa olla, jos siltä tuntuu.

Introvertin ja ekstrovertin tuominen psykologiasta tavisten käyttötermeiksi oli huono juttu. Se aiheuttaa vain luokittelemista, kahtiajakoa ja sanaharkkaa, ja siitä taas harvoin seuraa mitään hyvää.

Vierailija
12/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä se "henkinen ekstroverttiys" ketään muuta kiinnostaisi? Ne ihmiset, jotka kaipaa seurakseen ekstroverttejä, kun kaipaavat nimenomaan sitä käytännön tason ekstroverttiyttä, sitä että on kaveripiiriä ja menoa ja tekemistä eikä ns. nyhjätä kotona. 

Vierailija
13/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambivertti on paras, muuta koska se on yleisin, ei uniikit voi identifioitua siihen. 

Vierailija
14/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambivertti on paras, muuta koska se on yleisin, ei uniikit voi identifioitua siihen. 

Lähinnä siihen ei juuri kukaan koe tarvetta identifioitua, koska ambiverttiys ei aiheuta kitkaa ihmisen elämään. Sen sijaan sekä ääripään ekstrovertit että introvertit voivat kokea vaikeuksia tämän temperamenttipiirteensä takia, ja siksi heillä on enemmän tarve käsitellä sitä ja puhua siitä. 

Vierailija
15/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siihen ei juuri kukaan koe tarvetta identifioitua, koska ambiverttiys ei aiheuta kitkaa ihmisen elämään. Sen sijaan sekä ääripään ekstrovertit että introvertit voivat kokea vaikeuksia tämän temperamenttipiirteensä takia, ja siksi heillä on enemmän tarve käsitellä sitä ja puhua siitä. 

Ei se ole tempperamenttipiirre, sinä pseudopsykologi.

Vierailija
16/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en usko ambivertti-termiin. Ambivertti on joko ihminen, joka:

- ei ole kunnolla tajunnut oikein tätä introvertti / ekstroverttiasiaa,

- ei osaa tunnistaa näitä asioita itsessään,

- TAI, on tosiaan jossain "niin keskellä janaa", ettei ehkä todellakaan selkeästi voi olla jompaa kumpaa. Mutta mä väittäisin, että tämä on harvinaista.

Sikäli kun ambivertit yleensä perustelee, kaikkihan meistä on ambivertteja. Kaikki joutuu sekä lataamaan että purkamaan sosiaalisia akkujaan. Ei kukaan ole 100 % kaiken aikaa introvertti. Myös introvertti ihminen tarvitsee akkujen purkamista eli sosiaalisia tilanteita.

Ihminen, joka sanoo, että "oon ambivertti ku tykkään olla välillä yksin ja välillä seurassa" ei vaan ole tajunnut, mistä tässä koko hommassa on kyse.

Vierailija
17/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ekstrovertti. Olen introvertti. Piste.

Introt näkee ekstrot sellaisina kuin side silmillä yritettäisiin osua tikkatauluun. Siitä syntyy juttua ja sosiaalista vaihtoarvoa.   Intro haluaakin olla mieluimmin olla asia-  kuin ihmiskeskeinen kun se on niin turhauttavaa.  Miksi ap pyrkii ekstrojen heimoon?

Vierailija
18/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- TAI, on tosiaan jossain "niin keskellä janaa", ettei ehkä todellakaan selkeästi voi olla jompaa kumpaa. Mutta mä väittäisin, että tämä on harvinaista.

Sikäli kun ambivertit yleensä perustelee, kaikkihan meistä on ambivertteja. Kaikki joutuu sekä lataamaan että purkamaan sosiaalisia akkujaan. Ei kukaan ole 100 % kaiken aikaa introvertti. Myös introvertti ihminen tarvitsee akkujen purkamista eli sosiaalisia tilanteita.

Ihminen, joka sanoo, että "oon ambivertti ku tykkään olla välillä yksin ja välillä seurassa" ei vaan ole tajunnut, mistä tässä koko homma

No sivisty. Lue Jungia. 

Vierailija
19/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka sanoo, että "oon ambivertti ku tykkään olla välillä yksin ja välillä seura

No mitä se Jung kertoo ambivertista? Sanooko sekin, että "tykkään sillee olla välil yksin ja välil seuras niin oon niinku oikeestaan parempi kuin intro- ja ekstrovertit"?

Vai jotain vähän syvällisempää antia?

t. "tykkään sillee olla välil yksin ja välil seuras" introvertti, koska se on *** normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme