ihmisten pitäisi perustaa yhteisöjä
Ihmisten pitäisi perustaa yhteisöjä. Sellaisia missä köyhät samanhenkiset puhaltavat yhteen hiileen ja luovat omat selviämisen edellytykset tässä maassa. En nyt välttämättä tarkoita varsinaisia kommuuneja mutta iso pala maata, mökkejä, yhteistilat ja ihmisillä omat osaamisensa joita käytetään yhteisön hyväksi. Ei siis mitään lahkoja tietenkään mutta.. no yhteisöjä.
Hiukan erakkohenkisenä en itse haluaisi kommuunissa asua vaan omassa mökissä. Kuitenkin haluaisin olla mukana tuollaisessa yhteisössä. Siinä sivussa, mutta muuten täysillä mukana. Sosiaalisemmat sitten erikseen. Olen ihan tosissani.
T: osaava ikityötön ilmeisesti
Kommentit (26)
Ostakaa porukalla maata, sitä on myynnissä todella paljon. Viljelkää, asukaa, sopikaa yhdessä ja huomatkaa, että aina on ne vapaamatkustajat, jotka eivät edes tiskaa asioitaan vaan olettavat, että yhteisö huolehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla?
Varmaan laittaisi jokainen osaltaan rahaa maapalan hankintaan. Se olis varmaan vähän niin kuin ostaisi osakkeita. Tiedä sitten? Tiedä sitten miten nuo toimeentulotuella elävät voisivat osallistua? Säästämällä sukanvarteen ja ostamalla osakkuuden yhteisöstä?
Paljonko olisit itse valmis investoimaan? 20 000 €?
Oletko se joka jokin aika sitten halusi ensin luostariin ilman uskontoa ja sen jälkeen amissityylisen kultin ilman uskontoa? Jospa nyt vaan kääntyisit Hänen puoleensa ja alkaisit vaikka lestaksi niin saat yhteisöllisyyttä, uskonnollista yhteisöllisyyttä kun haluat ilman niiden perimmäistä tarkoitusta.
Myös yhteisöissä, jotka eivät ole ns. hoitopaikkoja tai hoitolaitostyyppisiä asuinalueita, tuppaa ennemmin tai myöhemmin syntymään myös ongelmia ja rikollisuutta. Aina löytyy niitä, jotka häiriköivät, käyttävät hyväksi, varastavat, valehtelevat, liittyvät rikollisporukoihin, jengeihin tms.
Juuri siksi kannattaa hankkia kaikki mahdolliset elokuvat ja sarjat, vaikka olisivat kuvitteellisiakin, jotka kertovat yhteisöllisestä elämästä ja tutustua jo ennakkoon mahdollisiin tuleviin ongelmiin. Tarkoitushan on nimenomaan välttää rikollisuus ja muut haitat, jotta yhteisö pystyisi toimimaan vuodesta toiseen. Taitaa ollakin se tärkein tehtävä yhteisön perustamisessa, miten vältät ongelmakierteet, turhat riidat ja vihanpidon, turvaat talouden kaikkina aikoina, myös ongelmien ilmetessä ja onnettomuuksien ja vahinkojen sattuessa ja muissa yllättävissä tilanteissa jne.
Lähes kaikki vapaaehtoisetkin yhteisöt hajoavat mielipide- ja asenne- tai käytös- ja terveyseroihin. Mitä tiiviimpi, sitä suuremmiksi saattavat ongelmat muodostua, varsinkin jos salailukulttuuri on voimakas ja jokapäiväinen ilmiö.
Joten vaatii todella hyvää terveyttä, hyviä taitoja ja johtamista, että kaikki sujuu ja yhteisöstä on enemmän hyötyä kuin haittaa. Mutta ajatuksena tietenkin hyvä, vaatii vain todella vahvaa panostamista ja omistautumista. Sinisilmäisyyttä ja naiiviutta ei tietenkään saa olla kellään.
Lihapullia syövä heteromies
No tuossa Ap:n aloituksessahan se tulikin sangen suorasanaisesti esille tuo edistyksellisten ihmisten, yhteisöhaihattelijoiden ym. vasemmistolaisesti oritentoituneitten haihattelijoiden asenne.
Yhtäältä halutaan kaikkea hyvää ja kaunista kaikille - ja varsinkin itselle - ilmaiseksi, kunhan joku muu tekee käytännön työt ja uhraukset, mutta itse ei kuitenkaan haluta elää kuten saarnataan.
Ap haluaa että ihmiset perustaisivat yhteisöjä ja asuisivat niissä, mutta kuitenkin:
"Hiukan erakkohenkisenä en itse haluaisi kommuunissa asua..." ja "haluaisin olla mukana tuollaisessa yhteisössä. Siinä sivussa..." ja "Olen ihan tosissani."
Ei ihme että olet ikityötön.
autodefensat suomeen. sinimusta hallitus ei pysty meihin!