Kolme vuotta sitten: Ulkoporealtaat käyvät kaupaksi ennätysvauhtia. Nyt: Ulkoporealtaat eivät käy kaupaksi
Itse en noista tykkää mutta onko syynä että tämä on luksustuote, josta nyt säästetään vai se, että kaikilla on jo vai se, että ihmiset ovat kyllästyneet siihen että nuo vievät aika paljon sähköä ja vettä?
Kommentit (57)
Kallis ja työläs ylläpitää. Pitää siivota ja pestä säännöllisesti tai siellä ei istu susikaan. Mielummin sellainen puhallettava allas missä lilluu, sitten vaan kaataa vedet nurmikolle 👍
Koska velkajuhlat ovat ohi. Viimevuosina talous on kasvanut vain velkarahalla. Nyt kun korot ovat nousseet, ja ilmaista rahaa ei enää jaeta kavereille Koronan varjolla, ei myöskään kalliiden tavaroiden kauppa käy kuin muutama vuosi sitten.
Tulossa on siis kovat ajat.
Itseäni inhottaa porealtaat ja vielä enemmän paljut 🤮 Jos saisin olla ja käyttää vain yksin, olisi ehkä ok, mutta ajatus siitä, että lilluisi niissä jonkun toisen kanssa, niin ei ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta kaivosta tuleva vesi on halpaa.
Lämmitys hoituu puulla jota tulee omasta metsästä.
En ole kyllä ennen kuullut puulla lämmitettävästä porealtaasta. Voisitko selittää tarkemmin? Vai sekoitatko nyt paljun porealtaaseen? Ne on eri asioita.
Minuakin kiinnostaisi tuo tekninen toteutus erityisesti. Hienoa toki, että puut tulevat omasta metsästä, mutta miten siis puita polttoaineena käyttävä poreallas toimii? Minkälainen moottori siinä oikein on? Onko tämä viritelmä ns omavalmiste vaiko ihan tehdasvalmiste?
Miten se voi niin ihmetyttää?
Lämmitys puukamiinalla samaan tapaan kuin yleensä paljuissa. Poresuuttimet ja suodatin pumppu toimii sähköllä. Ne vie mitättömän vähän sähköä. Lämmitys on se suu
Siellä lukee että toimii ilman sähköä
Vaihtaa vesi kaksi kertaa vuodessa?!? Siinä ei siis voi ilman bakteeri- tai virustulehdusta käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaa vesi kaksi kertaa vuodessa?!? Siinä ei siis voi ilman bakteeri- tai virustulehdusta käydä.
Ei uimahalleissakaan vettä kovin usein vaihdeta.
Siksi pitää olla tehokkaat suodattimet ja/tai kemikaalit. Sehän kasvaisi täynnä levää jossei vettä pidettäisi puhtaana.
Kansalaiset ovat viimeisen vuoden aikana alkaneet säästämään arkkua ja hautapaikkaa varten. Siksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajattele että uimahallissa, jossa käy satoja ihmisiä päivässä, vaihdetaan vain kerran vuodessa! Poreallas sentään on vain omassa käytössä.
Ne vie sähköö ja vettä ja se maksaa. Sen takia meille ei mökille hommattu mitään poreallasta. Meri on vieressä. Meillä on palju jota voi lämmittää ja se ei maksa niin. Puilla sitä lämmitetään sen verran kun tarvii kesällä ja hiukan syksylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan kiva jossain vuokramökillä käyttää mutta itse en jaksaisi omalla pihalla moista riesaa.
Hyi, en kyllä käyttäisi mitää yhteiskäytössä ollutta allasta.
Okei. Et koskaan käy uimahallissa?
Uimahalleissa on ammattisiistijät ja pakolliset terveystarkastajien käynnit. Siisteystaso ehkä hieman eri luokkaa, kuin vuokramökkien. Varsinkaan yksityisten. Ja silti uimahalleissakin löytyy bakteereja ja halleja joudutaan joskus sulkemaan puhdistusten ajaksi.
Ai ammattisiistijät 😂😂. Joku ma mu siellä liikuttelee moppia sinne tänne. Olen itse ollut siivoamassa uimahallia, siitä on yli 30v enkä ollut mikään siivousalan ammattilainen. Tosin silloin niitä siellä oli ja minut opetettiin perusteellisesti. Sen jälkeen en ole kuitenkaan itse käynyt uimahallissa kuin pakon edessä. Väittäisin että siivoaminen ja etenkin ihmisten saastaisuus on mennyt vain huonompaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan kiva jossain vuokramökillä käyttää mutta itse en jaksaisi omalla pihalla moista riesaa.
Mitä ihmettä te höpäjätte? Meillä on Drop -ulkoporeallas, siihen pitää vaihtaa vesi 3-4 kk välein (hoituu ihan laittamalla letkut ja odottelemalla), muutoin lisäillä kemikaaleja kerta viikkoon ja vaihtaa suodatin kerta kuukauteen. Yhtä paljon vaivaa on sähkösaunassa, sekin pitää joskus pestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta kaivosta tuleva vesi on halpaa.
Lämmitys hoituu puulla jota tulee omasta metsästä.
Puulla toimiva poreallas?
Hän varmaan luuli, että palju on poreallas.
Minä haluaisin kyllä, mutta asun rivitalossa ja vaatisi kai luvan. Haaveilen edelleen, ehkä jonakin päivänä laitan.
Vierailija kirjoitti:
Ne vie sähköö ja vettä ja se maksaa. Sen takia meille ei mökille hommattu mitään poreallasta. Meri on vieressä. Meillä on palju jota voi lämmittää ja se ei maksa niin. Puilla sitä lämmitetään sen verran kun tarvii kesällä ja hiukan syksylläkin.
Eikö se vasta maksakin, kun vesi pitää laittaa joka kerta erikseen? Riippuu toki paljon käyttää, jatkuvalämmitteistä poreallasta käytetään tietysti paljon useammin, kun se on aina valmiina.
Meillä on ollut pari vuotta poreallas. Olin itse hankintaa vastaan, mutta mies halusi. Myönnän kuitenkin, että ihan mukava on välillä aloittaa vaikka vapaapäivä niin, että menee poreisiin aamukahville. Se on suorastaan luksusta.
Miten se voi niin ihmetyttää?
Lämmitys puukamiinalla samaan tapaan kuin yleensä paljuissa. Poresuuttimet ja suodatin pumppu toimii sähköllä. Ne vie mitättömän vähän sähköä. Lämmitys on se suuri energiasyöppö.