Ruusufinni/couperosa ja retinoli
Onko sulla kokemuksia? Sopiiko retinoli, jos kärsii edellä mainituista?
Kommentit (40)
Todella tarkkana auringon kanssa. Mä paloin aivan yllättäen kevättalven ensi säreissä kun aloitin retinolivoiteen, ja sen jälkeen olenkin palanut ihan jokaisesta auringon välähdyksestäkin. Aurinkovoide SK50 käytössä aina kun menen ulos. Ruusufinni ja punoitus pahentunut tuon kokeilun jälkeen moninkertaisesti. Tästä vuosia aikaa.
Mutta jos hyväkertoimisen aurinkovoiteen muistat retinolia käyttäessä ensimmäisestä päivästä lähtien, niin voi toimia sulla hyvinkin.
Minulle sopii kyllä retinoli. Tämä voi olla tietysti yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Todella tarkkana auringon kanssa. Mä paloin aivan yllättäen kevättalven ensi säreissä kun aloitin retinolivoiteen, ja sen jälkeen olenkin palanut ihan jokaisesta auringon välähdyksestäkin. Aurinkovoide SK50 käytössä aina kun menen ulos. Ruusufinni ja punoitus pahentunut tuon kokeilun jälkeen moninkertaisesti. Tästä vuosia aikaa.
Mutta jos hyväkertoimisen aurinkovoiteen muistat retinolia käyttäessä ensimmäisestä päivästä lähtien, niin voi toimia sulla hyvinkin.
Tätä just mietinkin. En uskalla sittenkään kokeilla ainakaan tähän vuodenaikaan. Kiitos sulle!
Vierailija kirjoitti:
Minkä valmistajan tuote sulla oli?
Vierailija kirjoitti:
Retinolia käytetään iltaisin, ei aamuisin.
En käyttäisi. Ja jos nyt välttämättä haluaa kokeilla niin miedoimmalla mahdollisella retinolilla, ei millään The Ordinaryn 5% retinolilla. Kokeile mieluummin luonnonkosmetiikan puolelta bakuchiol-valmisteita jotka on bio-retinoleja, mutta hellävaraisempia eivätkä vaadi samalla tavalla ihoon totuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Niinkin jännä, että itsellä ruusufinniä voi aiheuttaa jotkin kahvit, ruoka-aineet (kookos), pesuaineet eli samaan tapaan kuin atooppinen herkkä iho reagoi johonkin, saattaa tulla myös ruusufinniä. Mulla luultavasti johtuu ihan atooppisesta ihosta ja ruusufinni on se yksi oire, vaikka harvinaisempi. Kuiteski aina on jokin "ärsyke", mikä pitää poistaa, jotta iho rauhoittuu.
Olen kuullut että teepuusaippua auttaisi ruusufinniin, onko kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä valmistajan tuote sulla oli?
Minulla on käytössä Bakuchiol Boosteria ja Ordinaryn 5 % tällä hetkellä. Ordinaryn käytön aloitin 2 %:n versiolla. Pidän myös taukoja retinolista ja käytän välillä muita seerumeja. Ihoni on erittäin hyvässä kunnossa, eikä ole reagoinut retinoliin muuta kuin parantamalla sitä. Mutta edelleen, tämä on yksilöllistä, eikä kaikki sovi kaikille. Käytäthän kasvovettä joka päivä aamuin illoin kosteuttamaan ihoa ja retinolia ltosiaan vain iltaisin, jos aloitat käytön. Myös vahva aurinkovoide 50 joka päivä.
Onko kellään kokemusta tai tietoa voiko retinoli aiheuttaa enenevässä määrin noita katkenneita verisuonia. Minulla ei mitään näppyjä vaan ainoastaan noita erisuonia ja punoitusta. Muuten retinoli tuntuu sopivan iholle,mietin vain noita katkenneita suonia...voihan niitä muutenkin tulla lisää mutta en vain haluaisi edesauttaa niiden syntymistä jos retinoli niitä aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla joskus harvoin tulee kroonistunut ruusufinni, jolloin niitä tulee vierekkäin hemmetin monta ja atooppinen iho kuivattaa ne ihokudoksiin ja ihoalue tulehtuu isosti ja pahasti. Veri lentää ihon läpi ja ei ole mitään käsitystä, miten tuon saa hoidettua. Joskus oli apteekissa sopiva voide, mutta se tuotesarja lopetettiin. Lääkekuurilla voisi hoitaa, mutta ne on sellaista "tainnutuskamaa" ettei ihminen pysy edes hereillä.
Oletko kokeillut apteekin Acon ruusufinnivoidetta?Retinoli ei sovi kovana happona couperosa- eikä ruusufinniselle iholle. Yksi kosmetologi totesi, että ne kuolleet ihosolut tippuvat ihan itsestään pois kun puhdistaa kasvoja pumpulilla ja misellivedellä tai kasvovedellä. Karhea ja hilseilevä iho johtuu liian rajusta kuorinnasta, jota kerrataan ja kerrataan. Pitää laittaa kierre poikki ja rauhoittaa ihoa kosteuttamalla sitä paljon. Esimerkiksi Probicare Pro joko sellaisenaan tai seerumin kanssa kerrostettuna kosteuttaa kuivaakin ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että teepuusaippua auttaisi ruusufinniin, onko kokemuksia?
Älä kokeile. Liian raaka aine. Osa pesee rikkinäisiä varpaanvälejään teepuusaippualla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta tai tietoa voiko retinoli aiheuttaa enenevässä määrin noita katkenneita verisuonia. Minulla ei mitään näppyjä vaan ainoastaan noita erisuonia ja punoitusta. Muuten retinoli tuntuu sopivan iholle,mietin vain noita katkenneita suonia...voihan niitä muutenkin tulla lisää mutta en vain haluaisi edesauttaa niiden syntymistä jos retinoli niitä aiheuttaa.
Verisuonet katkeilevat kun ihon pintaa ärsytetään ja se ohenee liian rajun puhdistusrutiinin vuoksi. Riittää, että alkaa käyttää kuorivaa kasvovettä.
Mulla on pers e poskessa ja pyyhkiminen alkoholilla autto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla joskus harvoin tulee kroonistunut ruusufinni, jolloin niitä tulee vierekkäin hemmetin monta ja atooppinen iho kuivattaa ne ihokudoksiin ja ihoalue tulehtuu isosti ja pahasti. Veri lentää ihon läpi ja ei ole mitään käsitystä, miten tuon saa hoidettua. Joskus oli apteekissa sopiva voide, mutta se tuotesarja lopetettiin. Lääkekuurilla voisi hoitaa, mutta ne on sellaista "tainnutuskamaa" ettei ihminen pysy edes hereillä.
Oletko kokeillut apteekin Acon ruusufinnivoidetta?Retinoli ei sovi kovana happona couperosa- eikä ruusufinniselle iholle. Yksi kosmetologi totesi, että ne kuolleet ihosolut tippuvat ihan itsestään pois kun puhdistaa kasvoja pumpulilla ja misellivedellä tai kasvovedellä. Karhea ja hilseilevä iho johtuu liian rajusta kuorinnasta, jota kerrataan ja kerrataan. Pitää laittaa kierre poikki ja rauhoittaa ihoa kosteuttamalla sitä paljon. Esimerkiksi Probicare Pro j
Entä jos on ihonalaisia finnejä JA couperosa?
Mikä aine voisi rauhoittaa ja tasoittaa ihoa ja poistaa finnejä? Retinolin pitäisi tehota akneen, rikkooko se couperosa-ihon?
Mulle dermatologi sanoi että ei retinolia couperosa iholle. Vielä sitäkin pahempi on tietysti sauna.
Ruusufinnin syyksi epäillään talipunkin ulostetta. Talipunkki pesiytyy ihokarvoihin.
Olen alkanut nyppiä kasvojen karvoja, niin iho on parempi.
Suosittelen kaikille ruusufinneistä kärsiville ihokarvojen poistoa kasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Ruusufinnin syyksi epäillään talipunkin ulostetta. Talipunkki pesiytyy ihokarvoihin.
Olen alkanut nyppiä kasvojen karvoja, niin iho on parempi.
Monta kertaa olen nyppässyt ison ruusufinnin keskeltä paksun ihokarvan.
Minulla on tosi paksuja karvoja ja vahvat juuret niissä. Lisäksi hikoilen paljon. Tästä talipunkit tykkää.