*MAALIsmasujen torstai*
Kommentit (38)
No näytillehän ne otti ja kyllä sieltä vähän lapsivettä on " tihkunu" ,mut ei onneks mitää hälyttävää.Kohdunkaula oli jonkunverran lyhentyny mut kiinni ja aikas pehmee ja taas se suppilomainen muoto tullu takas :( Käyrää ottivat tunnin verran,yks suppari koko aikana.Lepoa,lepoa ja lepoa ja tiistaina kontrolliin.Vaavilla kaikki hyvin,oikein vilkas liikkeissään =)(ihan ku äitiki) ja lapsivettäkin hyvin jäljellä.Heti soittoa ja takas jos tuntuu että alkaa lirisemään.Koko arviota ei oikein saatu ku pompula pörräs siihen malliin masus ettei saatu mittoja ;) Kampaajallekkin kerkesin ei vaa keritty värjäämään täl kertaa mut saipahan vähän mallia tähän kuontaloo takas :)
Voi itku ruusunpiikille täältä voimia!!
Ja joku on jotai seksistä puhunu??Mitä se on?jotai hyvää ruokaa vai?? :/ Miulle kyllä maistus mut ukkeli on nyt reilu kuukauven pihtaillu. :( Mokomaki!!Kai sitä on tää maha alkanu pelottaa kun tää alkaa olla jo tooooosi iso ja sit kun ähisen ja puhisen ja vikisen kaikissa kivuissa ni kai se jotenki on siitä varuillaa.(HOPE SO!!!!) Tuntuu vaa itestä välillä tosi kurjalta ku aina saa pakit,tulee heti vaa mielee että on itessä joku pahasti vialla eikä oo kovin viehkee olo..Mut toivottavasti se tästä sit viimestää parin kuukauden päästä! :D Ja kyllähän tuo muuten osottaa huomioo ja uloski ku lähetää ni hyvä ettei niskasta taluta etten vaa liukastu :) Mitähän vielä piti kommentoija...? Ei nyt taas muista,ne aamupuurot vielä tuolla nupissa.. xD Mut tää taitaa hetkeks käyvä lepäilee ku miekkoset lähti koiraa ulkoiluttaa.
Heidou!!
Mietin juuri tuossa aamusella, ettei ole kauaa aikaa, kun muistelin meidän alkuraskautta (kun siis olimme rv 20 tietämillä). Sanoin myös, että pianhan me käymme jo loppumetrejä ja valittelemme kolotuksiamme, ja olon raskautta. JA TÄSSÄ SITÄ JO OLLAAN! Todellakin loppumetreillä :) Ihan oikeasti, musta tuntuu, ettei ole kauaa, kun juttelimme niskaturvotusultran tuloksista.
Viime yö meni taas harakoille. Häpyluu särki, liitoskivut vaivasi, lonkkaa särki ja supisteli! Nukahdin sikeään uneen vasta klo 4.20 vessareissun jälkeen..ja pojat heräsivät 7.18! Krooh! On ollut aika väsy päivä.
tein äsken uuniin sen eilisessä ruokalassa tehdyn näkkärilasagnen. Tuoksut on ainakin hyvät, toivottavasti maistuukin hyvälle :) Kuitupitoinen ruoka.
Viikon päästä se on jo helmikuu, onneksi. Ja se taitaa ollakin se kuu, jossa osa meistä jo saa nyyttinsä kainaloon :) Voi miten ihanaa! Toivottavasti pääsen itse tuonne helmikuun puolelle, eikä vauva lähde nyt syntymään vielä. On tosi epävarma olo. Välillä olen ihan varma, et lähtö tulee, ja toisinaan olo on ihan ok.
Tuosta Tapin listasta..pitääkin muistaa ostaa yösiteitä! Mutta nyt taas köllöttelemään sohvalle! Jos pojat suovat!
Caius ja ilona 34+3
Koko päivä menny kaappeja siivoillessa ja siivoillessa ja siivoillessa.Liekö se eilinen laskotus teki sen että nyt taas jaksaa, tai sitten vain pakolla...Nyt on puuro hellalla, joten taidan alkaa viemään remusakin ulos, jotta hiukan rauhoittuvat.Olo ok.
uupurv 34+5( sain muuten eilen silitettyä sen hervottoman pinon )
MAMMULIINI;
Mihis aikaa sä sinne polille tiistaina änget? Mulla nimittäin on aika 9.30 tiistaina :) ties vaikka törmättäs..
on se kyllä hurjaa miten aika rientää..vaikka väliin kyllä tuntuu ettei se mihinkä kulje.
KOIRAN HORMONIPIIKISTÄ
mun piti kertoilla kun tietoa sain..ell kävi tänään navetalla ja mies muisti (ihmeiden aika ei ole ohi) kysyä tuosta piikistä. Se on kuulema erikoisluvallinen lääkeaine, niinkun kai kaikki hormonit?, joten meidän tohtorilla ei piikityslupaa sille ole, naapurikunnan toktorilla olis. Mutta tää mun vakkari-tohtori kertoili kuulema ettei hän ainakaan oikein usko tuon piikin tehoon..toisilla voi toimia, yleensä kuulema ei. Ja ikävä kyllä..se kastraatiokin on niin ja näin aikuisella koiralla..kun ne tavat ja into on nuppiin jo iskostunu niin tiukassa ovat vaikka kyvyt vietäs (kauheen julmaa puhetta!). Toisille se tehoaa sekin (useimmiten kai suht nuorille) ja vanhemmille sitten ihan tuurilla..joskin säästää sitten eturauhasvaivoilta ja muilta hormonien aiheuttamilta vanhuuden sairauksilta. Jääpi meillä sitten harkintaan tuo kastraatio, ehkäpä otan koiran mukaan ja meen joku pvä keskustelemaan ell kanssa ja mietitään mitä tehdä..hermo ton kanssa kyllä joutuu tosi tiukille.
Tappitaatti
TAPITIN:Ne laitto miulla ajan kontrolliin ihan tänne imatralle ku asustan täällä ja täälläkin tuo ultra on ettei tarvi ajella,mut aika on 11.30 jos haluat tulla törmäämään ;))) Mut mitä ilmeisemmin tuun kuitenki jossain välissä synnytystapa arvioon lpr:ään ja jos tuntuu siltä et jotai lorahtelee ni sit sinne suoraan.Millos siulla oli muuten LA???Miul on 14.3 jos vaikka sillon törmätään ellen poksu jo ennen maaliskuuta.=)
MAMMULIINI;
Tappertti poksahtaa kenties 11.3..viimeistään kiitos. Jotta hyvinki voidaan olla samoihin aikoihin synnärillä..olettaen että pidät koivet ristissä siihen la:n asti :) itseasiassa meitä tais olla muitakin tunkemassa samoihin aikoihin..noin suunnillee..toivottavasti salit riittää kun maalimasut alkaa räjähdellä :)
Tipetipetaptap - mikä on tylsää?
Pitääki tosiaan laittaa koivet umpisolmuun tonne la.n tienoille asti =DDD Ai mikä on tylsää???Tällä hetkellä kaikki tuntuu jokseenki tylsälle kun ei oikein mitää niinku sais tehäkkää.Ja ukkelit on tainneet löytää pulkkamäen jostai ku ei vieläkä kuulu tai sit on tooooosi pitkä lenkki.Täällä pitäs imuroijakki mut nyt en taija uskaltaa,kukahan ois vapaaehtonen??Tuo mein miesväki ei taija edes tietää mistä se kapistus löytyy saati et osais sen laittaa päälle...Öhöm..Ja kuinkahan sotkusta täällä tulee olemaan loppuajasta tai/ja sit kun oon poksumas??Ooh..ootan hieman kauhulla :)
Te ette raasut voi edes leipoa aikanne kuluks mitään herkkuja, kun menitte siihen mässäilylakkoon.. ;) Minä se pullat väänsin just pellille kohoomaan ja kohta sitten nekin uuniin. Naminami..
Niin, mulla on ostamatta kans yösiteet ja liivinsuojat sun muut, mutta oletan ehtiväni ne vielä ens kuussa, kun tulee äippärahat. Ja muuten kaikki onkin valmiina. Siis niinkö noi tärkeimmät. Sänky toki petaamati vielä, mut sitä nyt ei tehdäkään ennenkö sitten kun junnu on syntynyt. Turvakaukalo istui sinne mein auton takapenkille vallan mainiosti niin ei sitä sit tarvi toista etsiä vaan siitä selvisi näinkin helposti ja halvalla. :)
Juu, pidän jalat yhdessä, pidän. Ristiin en niitä oikein saa, kun tuo masu roikkuu reisille, mutta puristan yhteen ettei pääse edes lorahtelemaan mitään! Tosin tosta seksiasiasta, kun oli puhetta niin.. Sille mä voisin kyllä ne kinttuni muuten avata, mutta nyt pelottaa nuo suppareiden voimistumiset niin paljon, että taidan jättää väliin. Meillä kyllä molemmilla haluja riittää ja toimintaakin. Ainoa vaan, että jotenkin nämä natiaiset jo kohdusta asti tietää, että Aha, nyt on se hetki, kun pitää herätä ja ryhtyä temmeltämään ja mä en kyllä tosiaankaan ole haluinen enää siinä vaiheessa, kun lapsi potkii!
Ei tämä mamma synnytä ennenkö ens kuun loppupuolella, luulisin. :)
Papu ja Herppuliini
Tänäänpä ei ulkoiltu, pakkasta oli 22 astetta. Toppahousut ei sovi kunnolla jalkaan, ainakaan kalsareiden kera enkä löydä henkseleitä.
KOIRIEN HORMONIPIIKISTÄ:
Kaverin koira on moisen saanut pari kertaa. Sen teho on aika lyhytaikainen eikä välttämättä toimi kunnolla (toivotulla tavalla). Niin kuin Tappi asiasta jo kertoikin, että vanhalla koiralla on vanhat kujeet, tottumuksensa ja tapansa, eikä yksi hormonipiikki välttämättä siten toimi. Tosin ei pallinpoistokaan saa välttämättä aikaiseksi haluttua tulosta. Tai ainakin se tulee viiveellä. Meidän hurtalta pallit lähtee parin vuoden sisällä. Edellinen koira sai vanhoilla päivillään vuotavia kasvaimia peräpäähänsä juuri noiden poikahormonien takia. Suosittelen siis kaikille vanhahkoille uroskoirille kastraatiota.
Päivä on mennyt nopsaan. Poikakin heräsi vasta 8.40. Päikkäreille meno oli vähän taistelua, mutta nukkui sitten melkein 1,5h. Tein sillä aikaa pojalle pari tyynyliinaa.
Mahaan sattuu milloin mistäkin syystä. Vauva painaa ylämahaan ilmeisesti jalallaan niin, että mahassa on tomaatin kokoinen kipeä alue tosi usein. Sitten jos istuu pidempään (kuten ommellessa) ja nousee ylös, niin alamaha tuntuu revähtävän. Sattuu ihan julmetusti. Täytyy muistaa vetää vatsalihaksia sisäänpäin aina ylös noustessa.
Nyt katsomaan loput Emmerdalesta.
Miten pitkään teillä uudelleensynnyttäjillä on kestänyt jälkivuoto? Mulla kesti vain 1,5 viikkoa.
rimma 33+1
Eli siis meidän peeni mees oli tänpäiväsessä mittauksessa tasan 900g isompi kuin syntyessään eli 2030g. Hurrrjaa! Poika muuten muutti tossa pari päivää takaperin sinne leikkausosastolle. Ei siis enää ole varsinaisessa tehohoidon tarpeessa, niin sinne päästiin odottelemaan leikkausta. Sekin muuten on hyvä juttu, että ollaan taas tänne asti saatu kasvaa ennen leikkausta. Nyt alkaa poju näyttämään jo tavalliselta vastasyntyneeltä enemmän. Ihanainen on hän :)
Ensi torstaina olis sitten se muutto. On se jo korkea aikakin, kun ahistaa kun kaikki on kesken. Kotikin on ihan kummallisen näköinen kun ei ole edes verhot enää roikkumassa. Ne on pesty ja vielä odottavat silittämistä.
Nyt en taas yhtään muista mitä kukakin kirjoitteli...
Ruusunpiikille osanotot meiltä ja paljon voimia.
Mammuliini pitää jalat ristissä. Samoin kaikki muutkin jotka meinaa ennen aikojaan poksahdella. Älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon ;)
Ja sitten vielä KIITOS kaikille teille kun kannustatte mua. Se merkitsee paljon, uskokaa tai älkää :)
Ahkerasti olen juttujanne lukenut ja ajattelin liittyä joukkoonne näin loppuodotuksen ajaksi.Odotan siis neljättä lasta,ennestään on kolme tyttöä,tulevan lapsen sukupuolta en tiedä...
Kovasti tuntuu kaikilla oleva jotain oireita,joten taidan yksin kärvistellä maaliskuun puolelle.Tosin aikaisemmissakaan raskauksissa ei ollut ennakoivia tuntemuksia,oireiden seurauksina tuli lapsoset maailmaan.
Kuinka hyvin teidän herkkulakkonne ovat onnistuneet?Itse on olen yrittänyt syödä makeanhimoon marjoja ja hedelmiä,mutta ne eivät valitettavasti korvaa todellisen sokerin himoa,joten joka päivä suuhun eksyy epäterveellisiä ja ihania herkkuja...
Tityli 32+5
Duppix: ihanaa, että yks tavoite saavutettu. Seuraavaks sitten sitä 2500g kohti. Onko leikkauspäivästä ollut vielä mitään puhetta. Paljon voimia koko perheelle.
Tityli: tervetuloa joukkoon mukavaan. Vaikka mullakin näitä vaivoja on, olen varma että tämäkim syntyy rv 40+jotain. Esikko syntyi 41 ja kuopus käynnistettiin 42+1 eli kärvisteltävää riittää.
Missäs muuten se meitin lista oiken on ja kuka sitä päivitti?
Nyt iltapuuhiin
-m-
Mulla on ihan samanlaista repivää kipua, varsinkin ylösnoustessa. Myös kävely sattuu samaan kohtaan. Tänään nlassa käski vaan seurailemaan tilannetta. Itse veikkaan kohdun kiinnikkeitä.
-m-
Mulla kanssa sattuu kävelykin mahaan (siis sen jälkeen kun ylös noustessa on tuntunut tuo järkyttävä kipu). Sitä ei oo joka päivä, mutta sitten kun sitä on, niin kylläpä on koko päivä pilalla. Joskus agilityharkoissa reväytin alavatsan lihakset ja silloin kipu oli samantyyppinen kuin nyt. Pariin päivään en sillon kävelly kunnolla, kun vasenta jalkaa ei kärsiny liikuttaa. Makaaminen kuitenkin auttaa, joten minäkin taidan kääntyä sille kannalle, että kiinnikkeistä se johtuu. Tässä raskaudessa ei kuitenkaan ole ollut niitä järkyttäviä kiinnikekipuja mitä ekassa raskaudessa oli, varsinkin öisin kylkeä kääntäessä.
Olipa jotenkin taas sekavasti kirjoitettu...
Nyt nukkumaan!
Juu, tuo lapaluun/rintakehän oikealla puolella alla oleva kipu ei sitten ota laantuakseen millään, jääsalva ja lämmin auttaa, mutta vain sen ajan kun ne on siinä kohdallaan. Ihan kun joku ois puukottanu selkään(siis ihan oikeesti tuntuu siltä) ja se ois menny läpi :/ Särkylääkkeitä en oikein suosi, kun en tule niiden kanssa toimeen muutenkaan, eikä niistä ole ollut monestikkaan mitään apua. Ehkäpä tuo mies jaksaa pari kerta yössä lämmittää kaurapussia ja lotrata sitä jääsalvaa, mun selkään ja selviän taas huomiseen.
Yöt nukun todella sikeästi, vaikka usein yöllä veskissä käynkin. Masussa on kova mylläys aina menossa kun herään öisin. Samoin päivällä kun yritän levätä. Reippaat liikkeet on, mutta ei kovasti enää liiku, vaan liikkeet tuntuu aina samalla kohdalla tuossa masun ympärillä.
Nyt on pakko taas mennä kun tuntuu, että rintakehä halkeaa ja taaskin vain oikealta puolelta. Ehkä siellä on vaan joku lihas jumissa, nukkunut jonain yönä huonossa asennossa tai jotain ?
t. punkeli... menis maate...
Tänään alkoi ä-loma, joten ensimmäistä päivää olen lorvinut ihan luvan kanssa ( lue: en todellakaan lorvinut vaan hoidellut koko päivän kaikenmaailman paperi juttuja :-(( huoh ) Mies oli flunssassa ja nyt näyttää voivan paremmin, ja arvatkaapas olenko joutunut paapomaan aikuista miestäkin, tässä kaiken ohella .. Plaah ihanaa, että huomenna saa olla yksin kotona, ja omassa rauhassa. Nla on aamulla ja hiukka jänskättää tuo paino mitäse sanoo tällä kertaa, mutta onneksi on muutaman laskenut, koska nyt olen ollut ihan oikeasti suu supussa, maanantaina repsahdin, mutta sen jälkeen hienosti selvinnyt ilman nameja/pullaa ja muita herkkuja. Miestä olen lellinyt leipomisilla, letuilla jnejne .. Ihanaa, että vain terveellisesti syömällä liiat kilot katoaa .. Nyt aion pitää saman linjan sinne maaliskuulle saakka -must-
Ruusunpiikki: Koittakaa jaksella miehesi kanssa !!! Voimia sinne suunnalle ..
Olikos se masumamma tai jotakin sinne päin, kellä oli lapsivesi jo valunnut :-// Hui, toivotaan, että pikkuinen kuitenkin edelleen jaksaa olla siellä masussa muutaman viikon !! Muuten sinäkös se kirjoitat silleen mukavasti murteella ' aivan ihanalta kuullostaa tuo murre' onkos se nyt sitä ' karjalaa' ?
Duppis: Mahtavaa !!!!! Onnea reippaalle pojalle ja pojan perheelle. Kohta saatte hänet vihdoinkin kotiin. Onkos olemassa jokin painoraja, mikä sen painon pitää olla, ennen kuin hänet voidaan kotiuttaa vai ikäraja ?? Ja onnea uudelle KODILLE !!!! Mutta hienoa, että pikkuinen on tuollainen teräsmies ' taistelija'
(.) Kaikki hyvin ! Masu on mullakin mielestäni aika alhalla (?) ja painaa virtsarakkoa, ja koko ajan on sellainen pissahädän tunne :-// Vauva on kasvanut tod.näk. aika paljon kun potkut ja nyrkkien iskut alkavat olemaan jo sellaista muksintaa, että välillä täytyy ihan kiljaista, kun tuntuu niin epämiellyttävältä.
Hyvää yötä
emmi rv-31+4
Pariin päivään en ole tainnut pinoutua, iski siis niin hurja väsymys taas että! No, mutta nyt ollaan taas " voimissaan" :)
Enpäs enää mene kehuskelemaan hyvällä voinnilla tai hyvillä yöunilla!!! Nyt sitten viimeyönä sai napata 2 kertaa rennietä ja sen pari kertaa vessassa pissillä juossa :(
Muutenkin sitä herää kylkeä kääntämään... alkaa olla vähän työlästä touhua saaha tää ruho toiselle kylelle.
Mies valitteli toissa aamuna, ettei kuulemma saanut nukuttua kun hengitin nii raskaasti... ei kuulemma kuorsausta ihan ollut, mutta ei paljon muutakaan ;) No, sanottakoon tuohon, että vaihteeksi näin päin :)
Kamala aamuöklöys tullut takasin :/ Ekana tulee hurjan oksettava olo tyhjästä mahasta ja sitten syömisen päälle meinaa aamupala pyrkiä takasi. Sama päivällä... aina kun alkaa tulla nälkä, niin tulee kamalan huono olo ja sit kun syö (vaikka miten rauhallisesti koittas ja pienen satsin) ni meinaa pyrkii pois. Onneks en oo juurikaan joutunu oksentelemaan kummiskaan. Eilen aamulla ei mahtanu minkään, kun se aamupala vaan tuli pois ja nyt koskee ihan mielettömästi selkä ja vatsalihaksiin... pelkkä yskäsykin tekee aika ilkeetä. Vissiin vähän lihasten päälle kävi se kakominen :( Ja sitten se närästys, tyhjällä mahallakin närästää!!! Ihan kaameeta polttelua... rennietä uponnu ihan mukavasti! Ja sit tuo kävely... alkaa pissittää ihan kamalasti kun vähänki kävelee... ja kun tuolla olis niin ihana nyt lumisissa maisemissa kävellä!
Että nyt tuli sitten oikeen vali vali tekstiä... sori!
Korjasin tänään mein nahkasohvaa. Oli siitä istuin kankaasta vähän alkanu sauma repsottaa/purkeentua. Ja ihan hirveetä hommaa oli sen korjaaminen!!! Vaikka ostin kunnon neulan (sellasen U:n mallisen) ja asianmukaisen langan... niin huhhuh! Se on tuo nahkan ompelu aika työlästä. Meni vissiin tunti sellasen 5cm mittasen pätkäm ompeluun! Apuna siinä joutu käyttämään pihtejä kun ei se muuten olis voimat riittäny sitä neulaa saada sen nahkan läpi. Mutta hyvä tuli... ei juurikaan huomaa, että olisi paikattu. Tai sitte saa suurennuslasilla kattoa :)
Hyvä minä :) (en siis tosiaankaan ole mikään käsityöihminen!!!)
Joku taisi seksistä jotain mainitä... joo... aika hiljasta on pidellyt :(
No, oikeestaan ei oo uskaltautunut nyt viimeseen pariin viikkoon kun on illasta alkanu välillä massua poltella. Mutta muutaman viikon kuluttua sitä asutaan siellä makuu kammarissa, jos ei ala lasta kuulua !!!
Mutta nyt pitää kyllä alkaa kömpiä unten maille. Luvattiin miehen kanssa esikoiselle, että aamulla lähdetään heti aamupalan jälkeen luistelemaan. Eli virkkuna varmaan herää jo tosi aikaste!!!
t. K@tju rv: 34+1
kotona taas...eurokankaasta löyty harsoa tarjouksesta - 10m odottelee pilkkomistaan.
H&M;ltä kävin ostamassa imetyspaidan, en yhtään tiedä mistä se nyt mielee tuli, mut se tuntu tärkeeltä niin piti ostaa. Mutsi lupas väsätä niitä vaippoja ens kuussa joten ne mä voinki unohtaa..toki kertiksiä täytyy ostaa vielä. Muuten alkaa kaikki ollakin kasassa..kai. Ainahan sitä jotain pientä puuttuu.
Tuli mieleen tossa aamusella, että Puksuhan saattaa olla todellisuudessa reilun vkon aikaansa edellä. Siis mä tein plussatestin toooosi varhain, ennen menkkojen alkamispvää, olisko ollu just sen 9pvää tikutetusta oviksesta. Ultrat kuitenki on jatkuvasti väittäny että eeehei...reilu viikko taaksepäin vaan. Olisin siis todellisuudessa joko lyhentäny kiertoa yli viikolla ja plussannu ennen kiinnittymistä, tai sitten ne alku-ultrat näytti mitä sattuu..kenpä tietäis sen. Niiden mukaan kuitenki mennään. Mietin vaan että josko Puksutti onkin niin " suuri" siksi että se oliskin vkon vanhempi kun mitä luullaan! kun oli vähän outoa sekin että sydämen syke löyty jo rv4-5 vaikka yleensä kai vasta 6+ alkaa näkyä. Saas nähdä millon mokoma haluaa ulos.
MIIUH;
Minkä takia sulla käynnistettiin? Yliaikanenko vai joku muu syy? Mä kun olen vieläkin sitä mieltä että jos Puksu ei tahdo ulos ennen 11.3 niin mä tuun hulluks, ainakin tuon pvän jälkeen..en takuulla pysty antamaan lapsen edes nukkua, liikettä pitää tuntua että tiedän sen olevan elossa jne..ihan hullua.
Uuhhh...kaupungilla käynti on niin stressaavaa että nyt supistelee taas vähän, paree kai mennä laittaa tulet uunii ja lepäilemää hetkeks.
Taptap