Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ToriDiili - mitä tapahtuu jos ostaja ei hae pakettia postista?

Vierailija
08.05.2024 |

Vähän tässä jännittää kuinka käy, kun paketti ollut jo useita päiviä noudettavissa. Palautuuko se takaisin minulle vai? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin ohjeissa sanotaan, että jos ostaja ei nouda niin paketti palautuu myyjälle. Ja jos pakettia ei joudeta niin maksu tilitetään myyjälle.

Siihen ei Tori ota kantaa, että mitä sitten tapahtuu ja kuka maksaa Postin palautuskulun. Teknisestihän paketti ei enää olen myyjän koska myyjä on maksun saanut.

Minulla on myös ollut muutama ostaja, jotka ovat hakeneet paketin vasta viimeisenä mahdollisena hetkenä.  Olen heitä ystävällisesti muistuttanut, että minä en pakettia Postilta lunasta ja menee sitten Postin tuhottavaksi. Jännäksi menee välillä. 

Huuto.netin puolella on ollut pari halvempaa tuotetta, jotka ovat menneet tuhottavaksi, tai mitä Posti niillä sitten tekeekään, kun edestakas lähettelyn kulut olisivat olleet suuremmat kuin tuotteen hinta.

On kyllä kumma, että jos jotain ostaa ja kahteen kertaankin lähetetään, niin ei sitten hae Postista. Eikä ole sairas tai kuollut.

Eli jaan huolesi :)

Vierailija
2/10 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToriDiili ostaja ei sitten noutanut pakettia. Millonkohan saan rahat? Meinaan kyllä käydä lunastamassa Postista tavaran itselleni, jos palautuu takas lähettäjälle. Tämä oli mun toinen ToriDiili kauppa vasta. Ensimmäinen meni ongelmitta. Taitaa jäädä Diilit tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lukuisia ongelmitta puolin ja toisin. 

Vierailija
4/10 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanha viesti niin pitää tähän kommentoida, että millä tavalla tämä on Toridiilin vika, ettei ostaja hae pakettia? Samalla tavalla paketin voi millä tahansa myyntitavalla jättää hakematta. Myyjä saa rahansa joka tapauksessa.

Vierailija
5/10 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö nyt ymmärrä että ei myyjää kiinnosta hakeeko se sitä vai ei, kysymys onkin siinä että kun myyjä saa rahat vasta sitten kun ostaja on tarkistanut tuotteen ja painaa torissa nappia että tuote on kunnossa milloin rahat vasta saa

Vierailija
6/10 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torin ohjeissa sanotaan, että jos ostaja ei nouda niin paketti palautuu myyjälle. Ja jos pakettia ei joudeta niin maksu tilitetään myyjälle.

Siihen ei Tori ota kantaa, että mitä sitten tapahtuu ja kuka maksaa Postin palautuskulun. Teknisestihän paketti ei enää olen myyjän koska myyjä on maksun saanut.

Minulla on myös ollut muutama ostaja, jotka ovat hakeneet paketin vasta viimeisenä mahdollisena hetkenä.  Olen heitä ystävällisesti muistuttanut, että minä en pakettia Postilta lunasta ja menee sitten Postin tuhottavaksi. Jännäksi menee välillä. 

Huuto.netin puolella on ollut pari halvempaa tuotetta, jotka ovat menneet tuhottavaksi, tai mitä Posti niillä sitten tekeekään, kun edestakas lähettelyn kulut olisivat olleet suuremmat kuin tuotteen hinta.

On kyllä kumma, että jos jotain ostaa ja kahteen kertaankin lähetetään, niin ei sitten hae Postista. Eikä ole sairas tai kuollut.

El

Kauppalain mukaan menee siltä osin kuin ei ole jostakin tilanteesta sovittu Toridiilissä toisin, ettei kannata kaikkea uskoa mitä täällä kirjoitellaan. 

Vierailija
7/10 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vanha viesti niin pitää tähän kommentoida, että millä tavalla tämä on Toridiilin vika, ettei ostaja hae pakettia? Samalla tavalla paketin voi millä tahansa myyntitavalla jättää hakematta. Myyjä saa rahansa joka tapauksessa.

Näin se on laissa

Jos tavaraa ei noudeta tai vastaanoteta oikeaan aikaan tai jos sitä ei luovuteta ostajan hallintaan muun ostajan puolella olevan seikan vuoksi sekä jos tavara on myyjän hallinnassa tai hän voi muuten huolehtia siitä, myyjän on ostajan lukuun ryhdyttävä kohtuullisiin toimenpiteisiin huolehtiakseen tavarasta.

Tämän em myyjän huolenpitovelvoitteen lisäksi on oikeus tietyissä tapauksissa purkaa kauppa 'kun sopimusrikkomuksella on myyjälle olennainen merkitys ja ostaja käsitti tämän tai hänen olisi pitänyt se käsittää'.

Vierailija
8/10 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että ostaja pyrkii tekemään oharit eikä nouda pakettia ajoissa. Tuote on arvokas, joten todella idioottimaista olla noutamatta, kun minä saan kuitenkin myyjänä rahat joka tapauksessa kaupoista.

Miksi nämä ihmiset eivät A. harkitse ostoksiaan kunnolla, B. tutustu ToriDiilin sääntöihin ja C. sisäistä, että yksityisten välisessä kaupassa pätee eri säännöt kuin yritykseltä ostaessa? Ei minulla ole myyjänä mitään velvollisuutta ymmärtää, jos mieli tai tilanne muuttuu eikä ostettu tuote enää kiinnostakaan.

Vierailija
9/10 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele toridiiliä liikaa säätöä ostajien kanssa

Vierailija
10/10 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä diolissä kyllä mitään säätämistä oli! Ihan sujuvasti se toimii! Useamman kaupan tehnyt sillä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi