Treffaillessa liian hidas tai liian nopea eteneminen
Taas eräässä ketjussa täällä todettiin miten jotkut miehet ovat sinänsä mukavien ja hyvin sujuneiden treffien jälkeen liian nopeasti yrittäneet kääntää juttelun liian eroottiseen tai seksipainotteiseen suuntaan. Näitä juttuja on niin usein että pakkohan se on miehenä uskoa että ongelma on todellinen, ja omalta osaltani pahoittelut sukupuoleni puolesta siitä!
Mutta asiaan: onko oikeastaan miehenä edes mahdollista olla liian hidas tai hienovarainen näissä asioissa? Kysyn koska tällaista juttua en ole koskaan kuullut. Onko niin että parasta olisi antaa treffikumppanin aikanaan ottaa asia puheeksi (tai teoksi), ja olla lainkaan sivuuttamatta aihetta? Se olisi ainakin äärimmäisen helppo neuvo, ei olisi mitään tulkinnanvaraista, ja ei olisi riskiä vaikuttaa törpoltä.
Onko miehet yksinkertaisesti niin huonoja lukemaan tilanteita että olisi paras olla yrittämättä, ja odottaa aloitetta treffikumppanilta? Näetkö (aikuisena) naisena että tässä voisi olla riski menettää jotain orastavaa, vai onko niin että jos nainen on tarpeeksi kiinnostunut, hän kyllä itse vie keskustelun haluttuun suuntaan, sitten kun on siihen valmis?
Kommentit (14)
Mies etenee aina liian nopeasti ja sekin on nopeasti jos 6 kk tutustumisen jälkeen haluaa seksiä.
Nainen tietää 5 sekunnissa haluaako seksiä joten turha odotella.
Parasta on jos vuorottelee hitaan ja nopean välillä ja välillä vaihtaa hieman rytmiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta milloin hän sitä haluaa, ja toimiiko sitten kun haluaa? Vaikka sinänsä haluaisi, voi helposti olla miehenä silti liian nopeasti etenemässä.
Riippuu asennosta. Erityisesti takaapäin on hyvä jos vaihtelee nopeutta, välillä hitaasti ja pitkiä työntöjä ja sitten oikein lyhyttä ja raivokasta että meinää paikat irrota suusta.
Tuo on aika paha. Omalla kohdallani tiedän heti ihmisen tavattuani, että haluaisinko seksiä hänen kanssaan vai en. Jos en halua ekalla tapaamiskerralla, niin en halua sitä tulevaisuudessakaan. Siksi jonkun miehen nopea etenemishalu ahdistaa, koska en siihen haluun pysty vastaamaan. Toisen miehen nopea etenemishalu taas on just sitä mitä halusinkin, joten ei ongelmaa. Teen aina itse aloitteen, jos haluan seksiä.
Ja mieslukijoille tiedoksi, että tämä on se miten MINÄ toimin. Ei tarvitse yleistää kaikkiin naisiin, mulla on kavereita jotka toimii eri tavalla.
Jos miehellä ei ole tilannetajua niin en etenisi ollenkaan.
Kyllä se selviää varmaan kummallekin osapuolelle viimeistään muutaman viikon treffailun jälkeen onko kemiaa sänkyyn asti vai ei.
Nuo seksipuheet tai keskustelun ohjaaminen siihen suuntaan on mielestäni tökeröä jos ei tunneta ollenkaan, enkä arvosta edes pitkäaikaiselta seurustelukumppanilta mitään törkyjuttuja vaikka saatan esittää sietäväni niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta milloin hän sitä haluaa, ja toimiiko sitten kun haluaa? Vaikka sinänsä haluaisi, voi helposti olla miehenä silti liian nopeasti etenemässä.
Minulla on ainakin just noin että heti miehen kohdattuani tiedän haluanko vai en, mutta vaikka haluaisin, en kuitenkaan ole heti valmis seksiin. Suhtaudun kaikkiin ihmisiin aluksi varautuneesti joten vaatii jonkin verran aikaa, että pystyn olemaan seurassa rennosti ja luotan mieheen niin paljon, että seksin harrastaminen tuntuisi hyvältä. On ikävää jos mies on paljon nopeampi näissä asioissa ja koen painetta olla itsekin nopeampi. Minulle unelma olisi siis mies, joka ei ole asian kanssa hätäinen. Ja ei, en vaadi vuosia aikaa, mutta kun joillekin se muutamakin tapaaminen tutustuen ilman seksiä tuntuu olevan ylitepääsemätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainakin just noin että heti miehen kohdattuani tiedän haluanko vai en, mutta vaikka haluaisin, en kuitenkaan ole heti valmis seksiin. Suhtaudun kaikkiin ihmisiin aluksi varautuneesti joten vaatii jonkin verran aikaa, että pystyn olemaan seurassa rennosti ja luotan mieheen niin paljon, että seksin harrastaminen tuntuisi hyvältä. On ikävää jos mies on paljon nopeampi näissä asioissa ja koen painetta olla itsekin nopeampi. Minulle unelma olisi siis mies, joka ei ole asian kanssa hätäinen. Ja ei, en vaadi vuosia aikaa, mutta kun joillekin se muutamakin tapaaminen tutustuen ilman se
Kuulostaa kyllä järkevältä ja ymmärrettävältä. Kysymys oikeastaan oli että jos mies ottaa iisisti eikä vie asioita eteenpäin, oletko sitten itse aktiivinen kun aika tuntuu kypsältä?
"onko oikeastaan miehenä edes mahdollista olla liian hidas tai hienovarainen näissä asioissa?"
On. Ehdottomasti on.
Jos mies on liikaa arkailee eikä kykene tekemään aloitetta seksiin, niin kyllä aika monella naisella katoaa kiinnostus.
"Kuulostaa kyllä järkevältä ja ymmärrettävältä. Kysymys oikeastaan oli että jos mies ottaa iisisti eikä vie asioita eteenpäin, oletko sitten itse aktiivinen kun aika tuntuu kypsältä?"
Ihanteellisessa tilanteessa mies on tehnyt kaikki aloitteet muuhun läheisyyteen aiemmin, ja minä olen sitten se, joka tekee aloitteen asioiden viemiseksi siitä eteenpäin. Se muu läheisyys on siis ennen seksiä välttämätöntä, ja miehen pitää ottaa siinä aloitteellinen rooli. Jos mies ei osoita mitään kiinnostusta siihen, sitten ei kyllä mikään etene mihinkään.
Vaikein osuus on saada naisen tuntemaan itsensä halutuksi. Asettaa naisen tarpeet edelle. Jos on hyvä rakastaja, seksiä haluaa harrastaa kaikissa olosuhteissa kaikissa asennoissa.
Turhaa miettiä onko liian hidasta tai nopeaa. Antaa mennä sillä vauhdilla kuin se luontaisesti menee ilman sen kummempia stressaamatta.