"ETHÄN TUO OMIA EVÄITÄ LEFFAAN" - Siis vieläkö tämä Finnkinon pelleily jatkuu?
Eikö ne muka saaneet riittävästi vihaista palautetta? Muuten en edes menisi tuon firman teatteriin, mutta sain lahjaksi lippuja. Nyt tuossa lipussa on oikein kuvan kera, että karkit kielletty. Mitä v......
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tuohon vain, että TUONHAN. Eivät ala kasseja penkoa kuitenkaan.
Miksi et voi noudattaa sääntöjä?
Hän ei voi noudattaa sääntöjä, koska jonnekin junttilaan ei kuulu se, että jotain rajoitetaan. Sitä pitää vastustaa, jos joku lyö säännöt, mikä on sopivaa ja mikä ei. Mä olen nähnyt omin silmin Stadissa rautatieasemalla, miten kahvilassa kaivettiin kassista omat puolen litran limupullot esiin ja siinä istuivat viemässä asiakaspaikkoja ruuhka-aikaan junaa odotellessaan. Mun vanha opiskelukaveri oli lähdössä kotiseudulleen ja mentiin lähtökahveille. Vaikka hänkin on kotoisin ihan landelta pikkukylästä, niin sanoi, ettei tulisi mieleenkään alkaa perseillä ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tuohon vain, että TUONHAN. Eivät ala kasseja penkoa kuitenkaan.
Miksi et voi noudattaa sääntöjä?
Sääntöjä?? Ei ne kuule mitään lakeja ole vaan yksityinen firma haluaa tehdää lisää voittoa
Niin, sääntöjä. Miksi et voi noudattaa niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi leffateatteriin pitäisi saada tuoda omat eväät? Ethän kahvilaan tai ravintolaankaan vie omia eväitä.
Kahvilan ja ravintolan idea on se eväiden myynti ja niiden nauttiminen siellä. Teatterin idea on tarjota elokuva. Eväät teatterissa on vain sivubisnes, kun ei kehdata lippujen hintoja nostaa kolmeenkymppiin. Minulla johti siihen, että laitan rahani Netflixiin ja käytettynä ostettuihin elokuvalevyihin. Ei ole kukaan kieltämässä omia eväitä elokuvan aikana.
Kannattaa ladata leffat piraattina, niin ei tarvitse maksaa niistäkään. Pelkkää plussaa!
Tuo on ihan eri asia. Ihmiset ovat kyllä valmiita maksamaan Finnkinolle elokuvasta, mutta eivät heidän ylihintaisista karkeistaan. Nämä pitää erottaa toisistaan. Myykööt kark
Miksi maksaa mitään kun voi saada täysin ilmaiseksikin? Joku "se on sääntö" ei ole mikään syy, koska ei täällä noudateta muitakaan sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätte kaikki miksi tuollainen kielto on tehty. Kyllä tiedätte. Katsokaa missä kunnossa teatteri on kun lähdette sieltä. Välinpitämättömät persvaot jättää roskat sinne ja kylvää kaiken lattialle.
Finnkino itse myy ämpärin kokoisia bokseja täynnä erilaista suolaista mässyä ja sen saa viedä teatteriin sisälle. Enemmän niistä tulee roskaa kuin minun pienestä pussillisesta lakuja tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä en mene elokuviin syömään. Ällöttää se popparien tuoksu!
Vesipullo minulla on aina käsilaukussa, siemailen, jos suuta kuivaa.
Ällöttää, kun sitä lutraat sillä vedellä viereisellä penkillä. Juo etukäteen, niin ei tarvitse loiskutella leffan aikana.
Mielestäni on itsestään selvää, että ei mennä syömään leffaan. Jos on aivan välttämätöntä mässyttää jotakin, teatterista voi ostaa pientä purtavaa. Ethän mene syömään konsertteihin, teatteriin tai kirkkoonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi leffateatteriin pitäisi saada tuoda omat eväät? Ethän kahvilaan tai ravintolaankaan vie omia eväitä.
Tämähän se.
Ei leffateatteri ole ravintola. Sen ymmärrän ettei leffateatteriin tuoda omia leffoja.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on itsestään selvää, että ei mennä syömään leffaan. Jos on aivan välttämätöntä mässyttää jotakin, teatterista voi ostaa pientä purtavaa. Ethän mene syömään konsertteihin, teatteriin tai kirkkoonkaan.
Tässä sekoitetaan nyt ruoka ja karkit. Karkkeja on AINA syöty leffoissa ja ne on AINA ENNEN voinut ostaa sieltä, mistä itse haluaa.
Eri asia sitten jos puhutaan pizzoista, hampurilaisista yms. ja niiden syöntiä voi hyvinkin kieltää sillä perusteella, että ne sotkee kaikki paikat.
Menisin teatteriin missä olisi mässyt ja sipsit kielletty kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sekoitetaan nyt ruoka ja karkit. Karkkeja on AINA syöty leffoissa ja ne on AINA ENNEN voinut ostaa sieltä, mistä itse haluaa.
Eri asia sitten jos puhutaan pizzoista, hampurilaisista yms. ja niiden syöntiä voi hyvinkin kieltää sillä perusteella, että ne sotkee kaikki paikat.
Ja pitkin penkkejä kaadetut juustonaksupussit ja energiajuomat ei sotke?
Minua ei haittaisi, jos tämä olisi sellainen yleisluonteinen ohje, mutta kun sitä kieltoa todellakin hierotaan päin naamaa joka vaiheessa esim aula oli täynnä kylttejä niin kuin jokainen leffassa kävijä olisi potentiaalinen rikollinen.
Ei kiitos. Jos firma suhtautuu asiakkaisiin kuin rikollisiin, niin ei liene ihme, että asiakkaat kaikkoavat.
En kyllä ymmärrä, miksi tästä pitää täällä tapella sivukaupalla. Ne ostavat Finnkinon palveluita, jotka haluavat. Muut eivät osta.
Objektiivinen fakta on, että Finnkinon hinnoittelu ja koko liiketoimintamalli on firmalle itselleen kannattamaton, mutta se on täysin heidän oma päätöksensä. Omat rahansa saa hukata kannattamattomaan liiketoimintaan, jos niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisten pitää aina mussuttaa jotain, kun katsovat elokuvia... tai lätkää...tai tai tai?
Miten niin aina? Kun pari kertaa vuodessa mussuttaa leffateatterissa.
Niin, aina niinä kahtena kertana, miksi? Ja kyllä todella monet kotonakin sitä harrastaa ihan joka päivä. Miksi pitää mussuttaa, mikä siinä on niin kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ole aina syöty karkkeja leffoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätte kaikki miksi tuollainen kielto on tehty. Kyllä tiedätte. Katsokaa missä kunnossa teatteri on kun lähdette sieltä. Välinpitämättömät persvaot jättää roskat sinne ja kylvää kaiken lattialle.
Finnkino itse myy ämpärin kokoisia bokseja täynnä erilaista suolaista mässyä ja sen saa viedä teatteriin sisälle. Enemmän niistä tulee roskaa kuin minun pienestä pussillisesta lakuja tms.
Mä olen kommentoinut tänn, että tuon omat juomani ja kirsikkatomaattini Finnkinoon. Mieheni (jos tulee mukaan) ottaa naksuja Finnskin myymälästä tai tuo oman karkkipussinsa. Katsotaan aina että roskatkim tulee mukaan.
"Karkin mässyttäjät" ja nämä tahallaan tai tahattomasti sotkijat eivät aina ole samoja ihmisiä
Itse haluan suolatonta popcornia, eikä sellaista teatteri myy.
Itse otan ravintolaan mukaan lihamakaroonilaatikkoa ja oman mikroaaltouunin. Jos ravintolassa ei ole pistorasiaa käytettävissä, otan varalta akun ja invertterin mukaan. Ja sixpäkin Prismasta ostettua bulkkikaljaa tietenkin. Tulee paljon halvemmaksi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ole aina syöty karkkeja leffoissa.
Ei tosiaan ole aina syöty elokuvissa. Kun olin lapsi, elokuviin ei saanut viedä omia eväitä. Myynnissä lippuluukulla oli pillimehutetra ja pieniä irtokarkkipusseja, joissa oli kymmenkunta karkkia. Silloin ei ollut vielä edes popkornia. Itse asiassa luin joskus elokuvateattereiden historiasta. Popparit ja limut tulivat New Yorkiin 1930-luvun lamassa, kun elokuvateattereita uhkasi sulkeminen. Se oli keino saada ne pysymään pystyssä, että myydään herkkuja lipun lisäksi. Suonessa taas ei kaikkialla ollut popkornia vielä edes 80-luvulla. Etenkin pienemmissä elokuvateattereissa katsottiin tarkasti mitä pidetään myynnissä. Popkornissa on hyvä kate, koska se on halpaa valmistaa, mutta siinä on myös suuri hävikki, jos katsojia ei yksinkertaisesti ole ostamassa riittävästi. Nykyisin varmaankin kaikkialla on karkkia ja sipsejä ja poppareita ja limuja vähintään.
Huh. Että joku vie kirsikkatomaatteja elokuviin. Miksei niitä voi syödä kotona? Tai porkkanaa tai kurkkua. En pysty käsittämään.
Tuo on ihan eri asia. Ihmiset ovat kyllä valmiita maksamaan Finnkinolle elokuvasta, mutta eivät heidän ylihintaisista karkeistaan. Nämä pitää erottaa toisistaan. Myykööt karkkia vapaan markkinatalouden hengessä: jos ovat hyviä ja sopivan hintaisia, ihmiset ostavat ne sieltä, jos eivät, sitten jostain muualta. Ei tähän mitään typeriä kieltoja pidä mennä laittamaan.