Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuma kesä pelottaa

Vierailija
08.05.2024 |

Ahdistaa hirveästi tämä äärilaidasta toiseen sahaava kevät ja pelottaa mitä se tarkoittaa kesälle. Pelkään tämän ennakoivan äärimmäistä kuivuutta ja sietämättömän pitkiä helleputkia. 

Asun itse luonnon keskellä ja joudun seuraamaan luonnon kuivumista, eläinten kärsimystä sekä pelkäämään metsäpaloja. 

Oma itseni puolesta kuumuus ei niinkään pelota koska talossani on tehokas ilmanlämpöpumppu.

Onko muilla samoja huolia? Oletteko keksineet jotain ahdistuksen lieventämiseksi? Minä olen pohtinut mm jonkinlaisen vesipisteen virittelyä metsän varjoon mistä eläimet voisivat käydä juomassa ja pienemmät eläimet myös viilentymässä, mutta en ole keksinyt miten veden puhtaana pitäminen ym onnistuisi ilman isoja kustannuksia.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👵🏻Vittu te mummot ootte vammasii saattana!

Miks sä mummoja vihaat, oliko oma mummosi sulle ilkee ?

Vierailija
62/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on jotakuinkin ainoa maa (jossain vuoristossa on samanlainen paikka, mutta pieni), jossa ei taida olla pelkoa kuumasta kesästä. Pohjosnapa sulaa ja sieltä valuu kylmää ilmaa iloksemme.

Suomi on kyllä viime kesinä loistanut usein Euroopan heillekartalla. Täällä kuumuus on usein vielä tukahduttavampaa kuin keski-ja etelä-Euroopassa. Ei tule täällä edes niitä viileitä pimeitä iltoja ja öitä kuin vasta ihan loppukesästä/alkusyksystä. 

Niin, pohjois-suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha esitunteilla sään kanssa, se on sylettävä tapa, iltsikoiden heiniä. Mitä ketään yleensä kinostaa lukea illaisia piruja joku maalaisee tulevien kuukaudien säistä. Kyllä jokainen osaa itsekin tuntiella ja tietää sitten kokemishetkellä kuinka on suhtauduttava vallitseviin ilmoihin

Vierailija
64/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tähänkin asti selvinnyt hyvin helteistä pysymällä sisällä pimennysverhot ikkunoissa kiinni ja tuulettimet puhaltaa asunnossa ja tulen oikein hyvin pärjäämään. Oikein mukavaa on olla kotona kun ei tule kuuma. Kaupassa toki käyn mutta autossa ilmastointi ja kaupoissa niin ei ehdi kuuma tulemaan.

On mullakin verhot kiinni ja tuulettimet puhaltaa mutta silti lämpötila asunnossa nousee helteillä 30 tai yli. Ei saa nukuttua. Hengittäminen on tuskaista, välillä joutuu panemaan pään pakastimeen että saa vähän happea.

Vierailija
65/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski väittää painonsa olevan se mikä koulutyttönä mitattiin. 

Häh?? Mun paino oli nuorena 45 ja nyt 110, miten ja miksi väittäisin sen olevan sama kuin nuorena?!

Vierailija
66/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta.

Vierailija
67/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisipa pitkä ja helvetin kuuma kesä😍

Laihduta.

Vierailija
68/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en jaksa kovia helteitä   :(

Laihduta.

Vierailija
69/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?? Mun paino oli nuorena 45 ja nyt 110, miten ja miksi väittäisin sen olevan sama kuin nuorena?!

Laihduta.

Vierailija
70/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähänkin asti selvinnyt hyvin helteistä pysymällä sisällä pimennysverhot ikkunoissa kiinni ja tuulettimet puhaltaa asunnossa ja tulen oikein hyvin pärjäämään. Oikein mukavaa on olla kotona kun ei tule kuuma. Kaupassa toki käyn mutta autossa ilmastointi ja kaupoissa niin ei ehdi kuuma tulemaan.

On mullakin verhot kiinni ja tuulettimet puhaltaa mutta silti lämpötila asunnossa nousee helteillä 30 tai yli. Ei saa nukuttua. Hengittäminen on tuskaista, välillä joutuu panemaan pään pakastimeen että saa vähän happea.

Laihduta.

Vierailija
71/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan vettä kannattaa juoksuttaa koko eläinkunnan iloksi läpi kesän, käypään hintaan totta kai. Suomessa kun ei enää kuulemma ole metsiä, järviä eikä jokia? Nollan järven maa olemme.

Vierailija
72/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun teidän pitää laihduttaa. Ettekö käsitä: LAIH-DUT-TAA.

Olipa ongelmanne mikä vain, globaalinen tai hlökohtainen, teidän on laihdutettava.

Itse ehdotan ongelmanratkaisuksi  aina  laihtumista ja jostain syystä minulle suututaan vaikka olen oikeassa.

T. Nainen, pituus 178 sm. Paino 43 kg.

P.S. Olen hyvä ihminen, koska olen laiha.

Laihduta.

Vierailija
73/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sadevesi talteen puhtaaseen säiliöön ja johda se eläimille juotavaksi

Se olisikin helppoa jos sataisi vettä, mutta jos tulossa on taas rutikuiva heinä-ja elokuu, ei ole mitään mitä olisi eläimille johdettavissa.

Vierailija
74/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jännittää ja ahdistaa minuakin. Ihan järkyttäviä nämä ilmaston ääri-ilmiöt ja helle on siit paha, että sitä ei pääse pakoon mihikään.

Vierailija
75/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta.

Paljonko? 160cm/43kg tällä hetkellä.

Vierailija
76/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti taas Pikisiä hilluja

Vierailija
77/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt tuota tekevätkö ihmiset pitkässä juoksussa hallaa eläinten luontaisille vaistoille jos hyysäävät niitä. 

Todellakin tekevät. Ymmärrän hyväntahtoisuuden ja hoivavietin, mutta etenkin naiset ovat usein täysin ajattelemattomia sekopäitä mitä tulee luontokappaleisiin. Luontoon kuuluvan eläimen hoivaaminen ja hyysääminen on eläimen luontaiselle elämälle ja selviytymiskyvylle myrkkyä.

No kyllä sitä voi hellekesänä laittaa vesiastian tarjolle oraville ja linnuille! Se mitään hyysäämistä ole vaan tervettä järkeä. Maailman sivu esim. linnuille on laitettu juoma- ja                        kylpyastioita.

Oli taas niin "viisas" kommentti, että...

Vierailija
78/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta.

Paljonko? 160cm/43kg tällä hetkellä.

Ei määrällä ole väliä, pääasia että laihdutat.

Vierailija
79/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole koskaan ollut liian kuuma. Hellepäivien aikana asuntojen lämpötila voi hetkellisesti nousta tukalaksi, mutta yleensä läpötila laskee yöaikaan vähän. Meillä on ollut jäähdyttävä ilmalämpöpumppu kerrostalossa muutaman vuoden, mutta ei ole tarvinnut vielä käyttää kuin hetkellisesti silloin tällöin kesäisin.  

Vierailija
80/90 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla näitä eloisia kapinallisia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä