Kumpi on parempi: olen hankkinut asiantuntemukseni vai olen hankkinut asiantuntijuuteni?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
asiantuntemukseni
mutta ei asiantuntijuutenikaan ole väärin
Kumpikin on kai oikein mutta asiantuntemus kuulostaa paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
asiantuntemukseni
Kyllä, näin on!
Asiantuntemukseni. Esimerkiksi arkktehti on suorittanut tutkinnon ja hankkinut asiantuntijuuden, mutta ei silti ole välttämättä lainkaan asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiantuntemukseni
Minusta asiantuntijuutta ei voi hankkia vaan se on ominaisuus, joka seuraa asiantuntemuksesta, jonka voi hankkia.
Arkkitehtiesimerkkiä käyttäen ihminen voi hankkia tutkinnon ja tulla arkkitehdiksi, mutta ei hankkia arkkitehtiutta.
Parempi vain kertoa koulutus ja työhistoria. Ehkä kiinnostus jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiantuntemukseni
Minusta asiantuntijuutta ei voi hankkia vaan se on ominaisuus, joka seuraa asiantuntemuksesta, jonka voi hankkia.
Arkkitehtiesimerkkiä käyttäen ihminen voi hankkia tutkinnon ja tulla arkkitehdiksi, mutta ei hankkia arkkitehtiutta.
Totta. 'Olen hankkinut asiantuntijuuteni' kuulostaa suomeksi kömpelöltä ilmaisulta. Joistakin ilmaisusta huomaa, että ne ovat vain suoria käännöksiä muista kielistä, eivätkä ne siksi ole sujuvaa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole hankkinut kumpaakaan
Ja tätäkö kysyttiin?
Joidenkin vain on pakko möläytellä välikommentteja...🙄
Olen asiantuntijoittanut itseni oman itseni toimesta useilla vaativilla toimenpiteillä ja suorituksilla.
Molemmat oikein, koska tarkoittavat eri asioita.
"Asiantuntemukseni" tarkoittaa että tuntee olevansa jonkun asian asiantuntija.
"Asiantuntijuuteni" sanalla viitataan suoraan johonkin koulutukseen ja titteliin asian tiimoilta.
"Asiantuntijuuteni" olen hankkinut käymällä 15 vuotisen koulutuksen ja olen alan "se ja se"
Vitt**tieteen asiantuntemukseni on peräisin opiskeluajan hummailuista.
Puhu hankkimisen sijaan "saavuttamisesta." Ja missään nimessä älä ainakaan "suorittamisesta", koska se viittaa iiiidiooottien mielessä neuroottiseen kympintyttösyndroomaan.
Ole tekijä tai saavuttaja.
Play the game.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiantuntemukseni
Onhan jos ei ole titteliltään asiantuntija. Asiantuntemusta toki voi olla vaikkei olisikaan varsinainen asiantuntija.
Ei kumpikaan. Kankeaa kieltä, kuulostaa anglinismilta.
asiantuntemukseni