Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun pitää koko päivä oottaa että huoltomiehet tulee käymään

Vierailija
07.05.2024 |

Mikään ei oo ärsyttävämpää ku ne laput että hei tulemme asuntoosi jonain x päivänä klo 8-16 välisenä aikana tarkistamaan jotain täysin turhaa asiaa. Sit jos oot vapaalla sillon ni pakko herättää ittensä jo kasilta ja oottaa että ne tulee. Suihkussakaan ei voi käydä ku tietty ne tulis just sillon. Ei saa yhtään rentouduttua. Oonko ainoo? 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osta oma asunto, niin voit tilata huollon vain tarpeellisiin asioihin haluamanasi aikana. tosin sen joutuu itse maksamaan. ei mene sossun piikkiin niin kuin vuokra-asunnoissa.

olet ihan onneton ja sekoitat asioita,, omistusasunnoissa on myös huoltoyhtiöt. Ellet tarkoita omaa taloa. Vuokra-asunnoissa  käydään työssä .. On huonenvuokralki joka säätelee haliinta.oikeutta, kotirauhaa ja ilmoituksia 2vko aiemmin huolto-sekä tarkastuskäyneille. Riittää ajoiss ilmotusu mille pv sattuu, toki siitä voi sitten erikseen sopia jotain aika marginaalia, esim. 8-12..

Vierailija
62/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos annat luvan tulla asuntoon yleisavaimella, niin ei tartte päivystää. Tai sitten soitat sinne firmaan ja kerrot, että haluat olla paikalla kun asunnossa ollaan ja haluat sopia tarkan ajan käynnille. Ainakin meidän huoltofirmassa onnistuu tämmöiset järjestelyt ihan helposti.

Kaupungin vuokra-asunnossa ei voi vaikuttaa vaan kulkevat milloin ehtivät.

Kyllä voi. Huoneenvuokralaki koskee kaikki vuokranantajia. Teidän pitää tuoda esille lain kohdat. 2vko aiemmin on ilmoitettava pienemmät huolto sekä tarkastuskäynit. 6kk aiemmin isommat. Huoneenvuokralksia noudatetaan molemmin suuntaiesti myös kaupungin asunoiisa. Mutta kun olette teitämättömiä ,ettekö tuo esille tätä johdolle ja huololle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kyllä ollu yhtään sellasta tarkasti aikatauluttamatonta huollon käyntiä joka ois vaatinu läsnäoloa. Enemmänkin tuntuu kiusalliselta olla paikalla. Ja ainakin kaikissa niissä taloyhtiöissä joissa asunut on noissa tiedotteissa ollu yhteystieto jonka kautta on voinut sopia tarkemmin käynnistä, jos on ollut joku syy sopia tarkka aika huollolle.

Meilläkin aina voi sopia. Mites sitten jos ovat tehnet vanhingon sun esim. pyykkikoneell, kolhu, naaarmu jne.. lattian tullut kivestä naarmut,, ne ei myönnä mitään elli ole kameravalvonta tai ole itse paikalla. kallista vanhinkoa. Kapealla käytävällä naarmit seinässä kun siitä pyyhälletty ohi pakeilla, listoilla jne. Mahtaa sulla olla siko koti ,,kun tätä mieti, tai et välitä, sitten sun maineeksi,, miten huolettomasti olet elänyt ja aiheutanut vahinko, otetaankin vuokravakuudesta korjauskulut. tai omistusasujana,, kotivaakuutus,, eivät ukso ja huolto ei myönnä,, ettei niille tule korvauksia.. SIKSI

Vierailija
64/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osta oma asunto, niin voit tilata huollon vain tarpeellisiin asioihin haluamanasi aikana. tosin sen joutuu itse maksamaan. ei mene sossun piikkiin niin kuin vuokra-asunnoissa.

Sori, omistusasunto, mutta kuukauden sisällä oli kaks taloyhtiön tilaamaa kaikkia asuntoja koskevaa huoltokäyntiä (lukkojen vaihto ja palovaroittimien asennus).

Vierailija
65/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi kunnolla, joten näin kopioituna:

"Et selvästikään ole kiinteistöalalla töissä jos et pysty ymmärtämään miksei näitä aikatauluteta vuokralaisten menojen mukaan. Näitä huoltokäyntejä on monesti samaan aikaan useassa eri taloyhtiössä (esim. kevät ja syksy suodattimen vaihdot) ja se olisi todella idioottimainen ja epätehokas kaaos sopia erikseen jokaisen asukkaan kanssa. Ei resurssit tällaiseen riitä kenelläkään.

Iso osa ei vastaa puhelimeen, osalle käy vain virka-ajan ulkopuolella, osa peruu käynnin 5 kertaa ja joillekin ei käy ollenkaan."

Olen eri kirjoittaja, mutta vastaan silti: eihän aiemmassa viestissä tarkoitettu sitä, että huollon käynnit pitäisi suunnitella vuokralaisten menojen mukaan. Vaan että huoltoyhtiö ilmoittaisi tarkemman ajan käynnille, jotta vältytään tällaiselta 8-16 passissa olemiselta (jota voi olla pahimmassa tapauksessa useampi päivä putkeen riippuen työn luonteesta).

Eli esimerkin kautta:

Huoltoyhtiö tekee käy tekemässä taloyhtiöön huoltotoimenpiteen, jossa kestää aikaa n. 15 min per asunto. Taloyhtiössä on 3 rappua, ja työ hoituu yhden päivän aikana.

Työ aloitetaan A-rapusta, joten A-rapun asukkaille voidaan ilmoittaa, että työ hoidetaan klo 8-10 välillä, B-rapulle 10-12 välillä ja C-rapulle 13-15 välillä. 

Näin esim. C-rapun asukas, joka on ollut yövuorossa edellisen yön, ei tarvitse herätä klo 8 päivystämään milloin huoltomies paukaisee paikalle. Tai joku voi halutessaan lähteä tuon kahden tunnin ajaksi pois kotoa (mikä vain helpottaa huoltomiehen käyntiä). Tai uskaltaa käydä aamulla suihkussa, kun tietää että huoltomies tulee aikaisintaan vasta klo 10. Ja lemmikkieläinten kanssa jäisi säätäminen pois, kun tietää tarkemman ajan niin voi viedä vaikka koiran lenkille tuolloin tai laittaa kissan valmiiksi toiseen huoneeseen. Jne jne.

Ihan maalaisjärkeähän tällainen systeemi vain olisi. Mutta asennekysymys tällä hetkellä eli huoltoukkojen yms työmiesten pitää saada seikkailla miten haluavat muiden kotona.

Vierailija
66/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä se päivä kuin et ketään odottaisikaan, ihan omaan tahtiisi. Jos kuulet ovikellon suihkuun, mene avaamaan siinä asussa kuin olet. 

Tekisin myös noin. Suihkusta koittaisin tietty selvitä mahdollisimman nopeasti, en laittaisi poishuuhdeltavaa hoitoainetta ja näin. Kyllä siinä aika huono tuuri jo on jos suihkussa menee vaikka 7min ja just silloin ovikello soi.

Herätys kukonlaulun aikaan, sitten ensimmäiseksi suihkuun. Aamukahvi tulille, ja voi rentona odotella putkimiestä.

Vierailija
67/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein teillä näitä huoltomiehiä oikein ramppaa? Mä oon asunut nyt 10 v samassa asunnossa, ja max 5 kertaa on huoltomies käynyt. Mukaanlukien sen kerran, kun itse soitin sen paikalle, että täytyis tulla korjaan mun vuotava vessanpytty, kun se vuotaa lattialle. Toisella kerralla ilmoitin, että klo 8-16 välillä saa tulla yleisavaimella, jos uskaltaa, kun koira on yksin kotona. Ja että muistakaa avata ja sulkea tuulikaapin ovi niin että koira on sisäpuolella, ettette päästä sitä karkuun. 

Ainakin niissä vähän laadukkaamissa asunnoissa joissa on omat ilmanvaihtokoneet niitä suodattimia käydään vaihtamassa tosi usein. Toki jossain köyhien asunnoissa saatetaan käydä harvemmin 

Vierailija
68/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan hyvä että välillä käydään. Muuten jos kuolen tänne asuntoon niin kestäisi varmaan vuosia ennen kuin kukaan löytäisi mun ruumiin 

Vierailija
69/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös aika kiusallista varsinkin jos asuu pienessä yksiössä istua sitten siinä sängynreunalla ja pyöritellä peukaloitaan sen vierailun ajan 

Vierailija
70/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös aika kiusallista varsinkin jos asuu pienessä yksiössä istua sitten siinä sängynreunalla ja pyöritellä peukaloitaan sen vierailun ajan 

Kyllä mää oon ihan normaaleja asioita puuhaillu esim. ollu tietokoneella, lukenu, kattonu telkka.

Vierailija
71/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, et ole. Meillä aloittivat klo.09 tänään, tosin sillä että huoltomies lähti menemään ennen ensimmäistäkään filtteriä. Kello on nyt 10:10 nähtävästi ei ollut filttereitä tai ne oli vääriä. Nyt sitten kaikki päivän suunnitelmat uusiksi, kun aikataulu on jo lähtöjään pari tuntia myöhässä.

En ymmärrä miksi tämä on näin vaikeaa aina Suomessa, että huonosti hoidetun rekrytoinnin maksaa kuluttaja omalla ajallaan.

Vierailija
72/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukas voi sopia huoltofirman kanssa ajan milloin käyvät, jos haluaa olla itse vielä paikalla.

Mä sanoin että haluan tietää milloin tulevat, tyyppi sitten vaan soitti ovikelloa yksi aamu kun oli naapurissa tekemässä jotain muuta. Ei voi yhtään luottaa. Ja mistä tiedän olisiko tullut yleisavaimella jos en olisi ollut kotona. 

Ei tosiaan voi. Kahteen kertaan oli tunnin tarkkuudella sovittu milloin tulevat. Kävin suihkussa varmuuden vuoksi jo tuntia aikaisemmin. Eka kerralla tulivat heti kun olin päässyt suihkuun, siis tunnin etuajassa. Toisella kerralla olin jo hankkinut varmuusketjun estämään sisälle rynnimiset, ja menin silti taas tuntia etukäteen suihkuun, niin sitten ne riuhtoivat sitä ketjutettua ovea jälleen tunnin etuajassa.

Vierailija
73/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ne ei tulekaan koko päivänä, selityksenä väärä varaosa tms.

Vierailija
74/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään ole kiinteistöalalla töissä jos et pysty ymmärtämään miksei näitä aikatauluteta vuokralaisten menojen mukaan. Näitä huoltokäyntejä on monesti samaan aikaan useassa eri taloyhtiössä (esim. kevät ja syksy suodattimen vaihdot) ja se olisi todella idioottimainen ja epätehokas kaaos sopia erikseen jokaisen asukkaan kanssa. Ei resurssit tällaiseen riitä kenelläkään.

Iso osa ei vastaa puhelimeen, osalle käy vain virka-ajan ulkopuolella, osa peruu käynnin 5 kertaa ja joillekin ei käy ollenkaan.

Missä taloyhtiöissä vaihdetaan suodattimet kaksi kertaa vuodessa? Meillä ei vaihdeta koskaan, on asukkaiden vastuulla.

Vierailija
75/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se kun eivät kerro, ovatko käyneet vai ei. Esimerkiksi jos hana vuotaa, ja ehdin käymään jossain sillä välillä kun tulevat katsomaan mitä osia siihen tarvitaan. Sitten mietin että soitanko nyt uudestaan huoltoon vai en

Vierailija
76/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sopia tarkemman ajankohdan erikseen, yleensä onnistuu.

Vierailija
77/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä itsellä kun tuli akuuttia huoltoasiaa niin hämmästyin kun huoltomiehen numeroa ei ollut missään vaikka kävin kaikki paperit läpi. Muistelin että oli joku nettisivu minne sai jättää vikailmoituksen mutta löydäpä nyt sekin. Mitäpä moisia tarpeettomia juttuja mihinkään laittamaan.

Vierailija
78/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annat luvan tulla asuntoon yleisavaimella, niin ei tartte päivystää. Tai sitten soitat sinne firmaan ja kerrot, että haluat olla paikalla kun asunnossa ollaan ja haluat sopia tarkan ajan käynnille. Ainakin meidän huoltofirmassa onnistuu tämmöiset järjestelyt ihan helposti.

Vaikka suurin osa huoltomiehistä varmasti rehellisiä, on myös niitäkin jotka ei ole. Vieraan ihmisen päästäminen yksin kotiisi on aina riski. Meillä on myös kissa, joten en halua päästää ketään asuntoon jollen ole kotona, koska kissa saattaa helposti livahtaa rappuun.  T. Eri

Vierailija
79/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks oon huolella missannut nuo lippulappuset viimeaikoina. kahtena kertaa huolto ukot on vaan paukanneet pahaa aavistamatta ovelle. tilanteista ollaan selvitty näin näppärästi ilman mitään stressaamisia

Vierailija
80/84 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukas voi sopia huoltofirman kanssa ajan milloin käyvät, jos haluaa olla itse vielä paikalla.

Mä sanoin että haluan tietää milloin tulevat, tyyppi sitten vaan soitti ovikelloa yksi aamu kun oli naapurissa tekemässä jotain muuta. Ei voi yhtään luottaa. Ja mistä tiedän olisiko tullut yleisavaimella jos en olisi ollut kotona. 

Asennuta varmuuslukko niin ei tule edes yleisavaimella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän