Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun pitää koko päivä oottaa että huoltomiehet tulee käymään

Vierailija
07.05.2024 |

Mikään ei oo ärsyttävämpää ku ne laput että hei tulemme asuntoosi jonain x päivänä klo 8-16 välisenä aikana tarkistamaan jotain täysin turhaa asiaa. Sit jos oot vapaalla sillon ni pakko herättää ittensä jo kasilta ja oottaa että ne tulee. Suihkussakaan ei voi käydä ku tietty ne tulis just sillon. Ei saa yhtään rentouduttua. Oonko ainoo? 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan niinä päivinä aina varmuusketjun päälle, etteivät yllätä.

t. etätyöläinen

Onko sulla kaikki kunnossa?

Vierailija
42/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole kuule onnellinen jos ne edes noudattaa etukäteen ilmoitettua aikataulua. 

Tässä kerrostalossa oli muutama vuosi sitten etukäteen ilmoitettu vuosihuollosta ja miten kaikki asunnot kierretään läpi kello 8 alkaen. Asun järjestyksessä kolmannessa rapussa ylimmän kerroksen keskellä. Silti ovikello soi jo 7.20 eli juuri kun olin suihkussa. Helvatan kiva ovenraosta pyytää kylpytakki päällä että tulisivat vähän myöhemmin. En edelleen käsitä, miten ne edes tulivat ovelleni tuohon aikaan, vaikka olivat kaiken järjen mukaan juuri aloittaneet kierroksen. Rappuja on neljä joten miksi ne aloittivat kolmannesta rapusta. 

Sen jälkeen en ole enää yhtään luottanut huoltoukkojen asiallisuuteen. 

Suihku, suihku, suihku. Maailman ongelmallisin asia suomalaiselle. Tsiisus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. etätyöläinen

Mitä merkitystä? Ne soittaa kuitenkin ensin ovikelloa ja odottavat hetken tuleeko joku avaamaan oven, sitten vasta tulevat yleisavaimella.

Vierailija
44/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein teillä näitä huoltomiehiä oikein ramppaa? Mä oon asunut nyt 10 v samassa asunnossa, ja max 5 kertaa on huoltomies käynyt. Mukaanlukien sen kerran, kun itse soitin sen paikalle, että täytyis tulla korjaan mun vuotava vessanpytty, kun se vuotaa lattialle. Toisella kerralla ilmoitin, että klo 8-16 välillä saa tulla yleisavaimella, jos uskaltaa, kun koira on yksin kotona. Ja että muistakaa avata ja sulkea tuulikaapin ovi niin että koira on sisäpuolella, ettette päästä sitä karkuun. 

Vierailija
45/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, millä tavalla tulevat. Teen kotona etätöitä ja tuskin ymmärtävät korkeampaa matematiikkaa, joten ei ole mitään haittaa.

Vierailija
46/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. etätyöläinen

Minä huoltomiehenä jättäisin siellä käynnin koska se viittaa umpihulluun. 

Vierailija
47/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. etätyöläinen

Olen eri, mutta mulla saattaa olla esim. asiakaspuhelu kesken, en halua että asuntoon tulee silloin ylimääräisiä ihmisiä kesken kaiken. Toki itse yritän aina sopia nuo huoltokäynnit itselle sopivaan aikaan, mutta niin kuin tässäkin on jo moni maininnut niin ei ne välttämättä tule silloin kun on sovittu.

Vierailija
48/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

me olemme aina vaihtanneet lukon asuntoon, jolloin yleisavain ei käy. soitoilla ja s postilla sopineet aikamarginaalin. myös turvalukko ollut päällä yölläkin. tarkka ilmoitus huoltoon että tähän huoneistoon ei tulla yleisavaimin. ilmoitukset jätetään pienissä töissä 2vko aiemmin päiväyksellä. asukas voi olla matkalla, vapaa-ajan sunnollaan tms. juhlia, menoja, työt eri paikkakunnalla jne. Jokaisella oikeus turvata kotinsa. Asikairjansa piiloon jne. Se, että huoneistoon ei kohdennu mm. että lapsivat kenkineen yltympäri kun muka ketään ei paikalla. Kengän pohjissa yksikin kvi, naarmii koko huoneiston parekttia. Ilmastointilaitteen alla usein pesukone,, sen päälle on kuulema jollain tipahtanut jotain kun huolto yksin ravannut,, kova väite. Me EIII ooo mitään rikottu. Uusi kone, sana sanaa vastaan,, ,välioviin tullut narmija, seiniin kun ängetty kapealla käytävllä työvälinein. Sitten valvontakamera jos et voi olla itse tai valtuttamasi kotimies paikalla. Sovi jokin aikamarginaali. Ja pese itsesei ajoissa. Meillä on onnistunut olla pv eka kohde. Suojaa vaikka kuplamuovilla paikkoja joihin voisi tulla kolhuja, jokin työkalu vessan kannen päälle, tulee siitäkin naarmuja,pyykkikonen kylkiin jne( vesimitarin kansi pudonnut mm)Eka asia muutossa on luon vaihto ja huoltoon varmistus ilmoitusajoista, yhteystiedot jne. &kk aiemmin on ilmotius olatava isoissa töissä

Vierailija
49/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneenvuokralaki: 2vko aiemmin ilmoitettava korjaus sekä huoltotyöt jos pineiä, isommat 6kk aiemmin. laita lakipykälät vuokranantajalle. Kotirauha on teilläkin. Mitään viime tipan ilmoituksia  ei jätete. Eihän asukas voi välttämättä saada viestiä edes. Monin tavoin varautumista jos matkoilla. Kenenkään kotiin mennä noin vain. Turvalukon avainta ei tarvitse luovuttaa. Ja vaatikaa ajoissa ilmoittamistra. Sitten voi sopia jotain marginaalia sille päivälle, esim. 4h sisällä teidän huoneistoonne, ei koko päivää. Huoltoon voi ilmoitta ja tarralla sisällä nähtäville, että huoneistossa on turvakamera, jos ette voi olla itse valvomassa. Suojatkaa pinnat ja alueet, nämä hutelot tekee vaurioita, toista kohta korjataan ,toinen naarmitaan jne. kaikki kielletään. Ja käytetään huusai jos omin päin ovat olleet, on istutu sohville työvaattein jne. Laki on olemassa myös vuokralisille, toisin päin edellytetään yhtä sun toista , vain vuokrananatjailla on oikeuksia, mutta olennaiset velvollisuudet unhohdetaan.

Vierailija
50/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annat luvan tulla asuntoon yleisavaimella, niin ei tartte päivystää. Tai sitten soitat sinne firmaan ja kerrot, että haluat olla paikalla kun asunnossa ollaan ja haluat sopia tarkan ajan käynnille. Ainakin meidän huoltofirmassa onnistuu tämmöiset järjestelyt ihan helposti.

Meillä ei sopimiset auta. Ovat tehneet viime monta oharia. Kaupungin kämpässä on vähän eri meininki.

Vierailija
51/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta oma asunto, niin voit tilata huollon vain tarpeellisiin asioihin haluamanasi aikana. tosin sen joutuu itse maksamaan. ei mene sossun piikkiin niin kuin vuokra-asunnoissa.

Vierailija
52/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas ongelmat. Jos huolto tulee silloin kun olet suihkussa, niin mitä sitten, jos se asia ei koske kylppäriä. Olet rauhassa suihkussa ja tulet sieltä kylpytakki päällä. Luultavasti se patteri on katsottu kahdessa minuutissa ja ovat jo häipyneet. Mulle tuli kerran aikasin aamulla huolto omilla avaimillaan, olin vielä sangyssä. Huusin makkarista, että täällä ollaan. Hoiti hommansa ja lähti.

Joka asiasta tehdään ongelma.

Toisen kodin alueelle ei tulla noin vain. Aian sovitusti, ja ilmoitus 2vko aiemmin, olkoon sitten niin että sen 4h -koko pv odotat,mutta ketään ei tulla yllättämään noin vain. Laki huoneenvuokralaki22-24. Ilmoitukset ajoissa s postiin sekä ilmoitustaululle vanhuksille jotka ei asioi sähköisesti. Oikeus turvata kotinsa, suojata vanhongoilta,, piilotta mm. asiakirjansa tms. työpapperinsa joiden ei tarkoitus päätyä muiden silmille, hnekilökohtaiset vaatteesna. Juhalhetket jne. Et ole tajunnut nyt asian syvintä ydintä. Olet matkoilla ja et teidä ketä käy asunnossasi, hoh hoijaa. jokin vahinko, eivät myönnä. Yksikin naarmi ovessa,, kuka korvaa, asukasta syytetään .naarmut parketissa kun kivi kengän pohjassa mennään koko huoneisto, siksi valvontakmera, turvalukko aina päällä elli ole sovittu jotain marginaalia tulolle. Olennaista on se 2vko ilmoitus, sitten vaikka odottaa koko pv ja on itse valvomassa ..

Vierailija
53/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla parikymmentä keikkaa päivässä, eli malttia vaan kiitos. T. sellaisten esihenkilö

Vierailija
54/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On taas ongelmat. Jos huolto tulee silloin kun olet suihkussa, niin mitä sitten, jos se asia ei koske kylppäriä. Olet rauhassa suihkussa ja tulet sieltä kylpytakki päällä. Luultavasti se patteri on katsottu kahdessa minuutissa ja ovat jo häipyneet. Mulle tuli kerran aikasin aamulla huolto omilla avaimillaan, olin vielä sangyssä. Huusin makkarista, että täällä ollaan. Hoiti hommansa ja lähti.

Joka asiasta tehdään ongelma.

Toisen kodin alueelle ei tulla noin vain. Aian sovitusti, ja ilmoitus 2vko aiemmin, olkoon sitten niin että sen 4h -koko pv odotat,mutta ketään ei tulla yllättämään noin vain. Laki huoneenvuokralaki22-24. Ilmoitukset ajoissa s postiin sekä ilmoitustaululle vanhuksille jotka ei asioi sähköisesti. Oikeus turvata kotinsa, suojata vanhongoilta,, piilotta mm. asiakirjansa tms. työpapperinsa joiden ei tarkoitus päätyä muiden silmille, hnekilökohtaiset vaa

mt

Vierailija
55/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. etätyöläinen

Eivät yllätä jos ovat ilmoittaneet mm. huoneenvuokralain mukaisesti 2vko aiemmin, silloin osaa varautua ja jopa sopia jotain marginaalia tulolle, 8-12 tai 12-16. Turvalukko,,omahan on syy jos eivät ilmoita ajoissa. Laki on sun puolella. Osaketaloissa sopimus tuosta 2vko ja 6kk.. siksikin kun osa asunnoisa on vuokrattu ja vuokranantajaa koskee tuo laki. Kodin piiri on vahavasti suojattu. Ennakkovarautuminen pitää suoda ,mitä se pitääkin sisällään asukkaan kohdalla, suojaukset, valvonta jne. lisävanhinkojen eliminointi.

Vierailija
56/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aikoinaan sattui kun oli ikkunarenmppa niin olin kipeänä, remppa miehet tuli, sanoin olevani kipeä et makoilen kun he tekevät työt, niin seuraavana päivänä yksi toi savustettuja muikkuja.

Vierailija
57/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin nuo huoltokäynnit on sellasia, että huoltoukot poukkoilee ympäriinsä. Tässäkin tapauksessa lienee kyseessä kerrostaloasunto. Jos asut aivan ylhäällä tai alhaalla, voit olettaa, että sinun kerroksestasi saatetaan aloittaa. Muut kerrokset voit arvioida sitten muille päiville. Ja rappuun saa mennä katsomaan missä tyypit on menossa, jos se jotenkin omaa oloa helpottaa.

Vierailija
58/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. etätyöläinen

Mitä merkitystä? Ne soittaa kuitenkin ensin ovikelloa ja odottavat hetken tuleeko joku avaamaan oven, sitten vasta tulevat yleisavaimella.

Pääsääntöisestihän huoloyhtiöt kysyy yleisavaimen käyttöoikeutta ilmoituksessaan. Me aina ilmoitettu jo muutosssa ,että ei hyväksyttyä. Myös turvakileto mainittu . Lukko vaihdettu aina, jolloin ilman asianmukaista ajoissa jätettyä ilmoitusta eivät edes pääse tekemään. Kun muutetaan pois, entinen lukko  takaisin.

Vierailija
59/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. etätyöläinen

Minä huoltomiehenä jättäisin siellä käynnin koska se viittaa umpihulluun. 

Ey ymmärä yhtään mitään, onko laki tuttua tältä osin. Sun asunnossako saa ravata kun olet vaikk ollut 2vko matkoilla, siten ihmettelet, mistä nää naarmut tulleet, jotenkin outoa, kusta pytyssä vetämättä, sohvatyynyt eri tavalla,kun istuskellaan kun ketään ei kotona. Oletko kuullut valvontakmeroista mitä ne on näyttänyt, .. Vahinkoa aiheutettu , vahingoista ei ilmoiteta, sana sanaa vastaan, elli kamera kuvaa touhuja. Helvetin kallis parketti ja joku ventovieras  äijä saa mittaamattoman kalliit vahingot, en mää vaan oo mittää tehnyt, reitys näkyy patterilta patterille,,

Vierailija
60/84 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni huoneenvuokralakia tulisi päivittää ja mainita siellä, että huoltotöistä voi kieltäytyä, mutta samalla ko. henkilö vastaa henkilökohtaisesti kaikista kieltäytymisestä aiheutuvista kuluista ilman ylärajaa tai kohtuullistamismahdollisuuksia. Jos raha ei ole, niin pakkotyöhön siksi aikaa, että korvaukset on maksettu.

T: Joskus selvitellyt tapausta, jossa vuokralaiselle ei koskaan käynyt mikään huoltoaika, joten taloyhtiöön tuli vesivahinko ja 4 asuntoa meni piloille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä