Ärsyttää kun pitää koko päivä oottaa että huoltomiehet tulee käymään
Mikään ei oo ärsyttävämpää ku ne laput että hei tulemme asuntoosi jonain x päivänä klo 8-16 välisenä aikana tarkistamaan jotain täysin turhaa asiaa. Sit jos oot vapaalla sillon ni pakko herättää ittensä jo kasilta ja oottaa että ne tulee. Suihkussakaan ei voi käydä ku tietty ne tulis just sillon. Ei saa yhtään rentouduttua. Oonko ainoo?
Kommentit (84)
Vielä pahempi jos on annettu useempi päivä et ei ees tiiä minä päivänä niistä ne tulee
Jos annat luvan tulla asuntoon yleisavaimella, niin ei tartte päivystää. Tai sitten soitat sinne firmaan ja kerrot, että haluat olla paikalla kun asunnossa ollaan ja haluat sopia tarkan ajan käynnille. Ainakin meidän huoltofirmassa onnistuu tämmöiset järjestelyt ihan helposti.
Elä se päivä kuin et ketään odottaisikaan, ihan omaan tahtiisi. Jos kuulet ovikellon suihkuun, mene avaamaan siinä asussa kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Jos annat luvan tulla asuntoon yleisavaimella, niin ei tartte päivystää. Tai sitten soitat sinne firmaan ja kerrot, että haluat olla paikalla kun asunnossa ollaan ja haluat sopia tarkan ajan käynnille. Ainakin meidän huoltofirmassa onnistuu tämmöiset järjestelyt ihan helposti.
No jos on kotona, niin kyllä siinä tarttee päivystää kun tietää että joku vieras ihminen tulee avaimilla sisään hetkenä minä hyvänsä! Aina ei onnistu tuo ajan sopiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä pahempi jos on annettu useempi päivä et ei ees tiiä minä päivänä niistä ne tulee Tämä! Itse ratkaisin asian soittamalla huoltoyhtiön numeroon ja ilmoitin että kaverin koira on hoidossani. Iso koira . Ja olen vuorotyössä . Tulette omalla vastuulla. Heti sain neuvoteltua ajan. Kokeile ap!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on kotona, niin kyllä siinä tarttee päivystää kun tietää että joku vieras ihminen tulee avaimilla sisään hetkenä minä hyvänsä! Aina ei onnistu tuo ajan sopiminen.
Jos kiellät sen, että asuntoon ei saa tulla yleisavaimella ja sanot, että olet paikalla klo 10 päästämässä tyypit sisälle, niin pitäisi onnistua. Ilman lupaa kun ei saa mennä asuntoon yleisavaimella kuin silloin, jos on hätätilanne (vesivahinko tai vastaava). Jos alkavat huoltofirmassa jupista tästä, niin sanot että tunnet oikeutesi. Meidän ukoista ei mene yksikään asuntoon ilman lupaa, koska se on yksiselitteisesti kiellettyä.
Varsinkin jos on monta päivää annettu, niin silloin pitäisi ajan sopiminen huoltoyhtiön kanssa onnistua ilman ongelmaa.
Mä opiskelen päivät mutta tällaisissa tilanteissa menee aina vatsa kuralle ja on pakko käydä monta kertaa pöntöllä ja sitten miettii että haiseeko se pska kuinka pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Elä se päivä kuin et ketään odottaisikaan, ihan omaan tahtiisi. Jos kuulet ovikellon suihkuun, mene avaamaan siinä asussa kuin olet.
Tekisin myös noin. Suihkusta koittaisin tietty selvitä mahdollisimman nopeasti, en laittaisi poishuuhdeltavaa hoitoainetta ja näin. Kyllä siinä aika huono tuuri jo on jos suihkussa menee vaikka 7min ja just silloin ovikello soi.
Asukas voi sopia huoltofirman kanssa ajan milloin käyvät, jos haluaa olla itse vielä paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä opiskelen päivät mutta tällaisissa tilanteissa menee aina vatsa kuralle ja on pakko käydä monta kertaa pöntöllä ja sitten miettii että haiseeko se pska kuinka pahasti.
Niitä ei jonkun haju hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa tulitikkuja, ei maksa paljon.
Jep, pahinta jos iskee kakkahätä mut pelottaa mennä pytylle, jos se tyyppi tulee just silloin :D
Vierailija kirjoitti:
Asukas voi sopia huoltofirman kanssa ajan milloin käyvät, jos haluaa olla itse vielä paikalla.
Mä sanoin että haluan tietää milloin tulevat, tyyppi sitten vaan soitti ovikelloa yksi aamu kun oli naapurissa tekemässä jotain muuta. Ei voi yhtään luottaa. Ja mistä tiedän olisiko tullut yleisavaimella jos en olisi ollut kotona.
Ole kuule onnellinen jos ne edes noudattaa etukäteen ilmoitettua aikataulua.
Tässä kerrostalossa oli muutama vuosi sitten etukäteen ilmoitettu vuosihuollosta ja miten kaikki asunnot kierretään läpi kello 8 alkaen. Asun järjestyksessä kolmannessa rapussa ylimmän kerroksen keskellä. Silti ovikello soi jo 7.20 eli juuri kun olin suihkussa. Helvatan kiva ovenraosta pyytää kylpytakki päällä että tulisivat vähän myöhemmin. En edelleen käsitä, miten ne edes tulivat ovelleni tuohon aikaan, vaikka olivat kaiken järjen mukaan juuri aloittaneet kierroksen. Rappuja on neljä joten miksi ne aloittivat kolmannesta rapusta.
Sen jälkeen en ole enää yhtään luottanut huoltoukkojen asiallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ole pakko kyylätä ja ärsytellä.. Ne kyllä käy yleisavaimilla. Näin päivällällähän tukilusmut ja mt.potilaat makaa muutenkin kotona Elikkä ei mitään ongelmaa. Suihkusta kylpytakki päälle, sekin niille on yks lysti.
Ongelma on esim eläimet. Miksi pitää aina alkaa nimittelemään?
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. On ärsyttävää ja uuvuttavaa.
Veet uuvuttaa. Anna käydä omilla avaimilla vai onko kämppä niin paskan vallassa
Tämä.