Oletko koskaan kerannyt talta palstalta aineistoa tutkimukseen tms. niin etta palstalaiset eivat ole tienneet asiasta? Tuli mieleeni, kun itse keraan
kielentutkimustyöhöni aineistoa parhaillaan. Olen löytänyt täältä monta hyvää esiintymää graduuni.
Kommentit (8)
niimpä
enään
useinmiten
sairasloma (onkohan sillä lomalla kovakin yskä?)
kodinhoitontuki (hoitoa vailla t. koti)
suomenkieli
jne.
esimerkkejä erään tietyn kielenrakenteen käytöstä. En voi tarkemmin kertoa aiheesta, mutta sen sanon, että mielenkiintoista on viipyä täällä kanssanne. Olette tietämättänne auttaneet minua graduni teossa.
ap
joten tätä palstaa ei voi käyttää. Vaikka sama vastaaja kirjoittaakin puolesta ja vastaan itselleen.
10, mitä tarkoitat?
Kerään kieltä, en mielipiteitä. Tutkimuksessani ei ole väliä sillä, kuka kirjoittaa tai sanoo, vielä vähemmän se, mitä mieltä hän on jostakin asiasta. Tutkimukseni on puhtaasti kielitieteellinen.
ap
En kuitenkaan käyttänyt sitä ketjua varsinaisena tutkimusaineistona.
Muutenkin on avartanut käsitystä- oikeastaan järkyttänyt sillä kuinka julmia ja typeriä ihmiset voivat toisilleen olla kun ei tarvitse pelätä paljastumista.
Luulin ennen ihmisten olevan viisaampia ja myötätuntoisempia.
Sekin on kauhea havainto että kun ihmiset voivat anonyymisti päästää alhaiset ajatuksensa valloilleen, eivätkä joudu vastuuseen, tunne häpeää, näe haavoitetun ihmisen vastareaktioita, heistähän tulee tunnevammaisia, empatiakyvyttömiä, kylmiä.
Ennen oli kuitenkin kohdattava silmästä silmään- jollaoin sai mahdollisuuden ymmärtää jotain toisesta ihmisestäkin.
Jos olet, niin täällä toinen.