Jaksatko kävellä kauppaan jos matka kestää noin 25 min suunta
Kommentit (52)
Jaksan mutta en kävele vaan menisin pyörällä. Tosin ruokaostokset hoitaa meillä mies autolla. Minä vaan shoppailen keskustassa. Tai tilaan netistä mitä tarvitsen.
Tuo 25 minuuttia on mun ihan tavallinen kävely joka päivä. Asun 2,5 km päässä ostostentekopaikasta, vähän korkeammalla, niin että kävelen loivaa alamäkeä. Siellä alhaalla lähtevät bussit ihan kauppojen, kirjaston ja kahviloiden läheltä joten yleensä teen kotimatkan bussilla. 
Olen 70 ja aina kävellyt paljon, tämä nykyinen ei tietenkään ole enää ,,paljon,,  mutta mulle riittää. 
Vierailija kirjoitti:
Aika huolestuttavaa jos joku perusterve ei jaksa. Eri asia, jos ei ole aikaa. Kävelen tai pyöräilen kaikki alle viiden kilsan matkat.
Totta! Perusterveet eivät jaksa mutta meidän perällä rollaattorimummut/papat kävelevät kauppaan. Matka tosin puoli kilsaa mutta haluavat pitää toimintakykyä yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Nykyihmiset on todella laiskoja.
Mulla on kauppaan matkaa 30 km.
Vierailija kirjoitti:
Helposti, teen usein yli kahdenkymmenen kilometrin lenkkejä kävelemällä, ikää on 67
Ja kannat kauppaostokset mukanasi?
Jaksan mutta ei ole pienintäkään mielenkiintoa raahata perheelle ruokakasseja tuollasta matkaa. Iän tuomia "etuja". Nuorempana kun ei ollut vaihtoehtoja eli ei autoa ruoat oli pakko raahata jalkaisin tai julkisilla. Jokainen päivä käytännössä piteni ruokakauppakeikan verran. Raskasta ja täysin turhaa ajanhukkaa. Tulee kalliimmaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Nykyihmiset on todella laiskoja.
Mulla on kauppaan matkaa 30 km.
Tuo vaatisi aikaa ja sisua. Hyväksytään perusteeksi miksi et kävele.😁
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos ei tarvitse raahata painavia ostoksia.
Sama homma. Jaksan kävellä vaikka tunteja, mutta huonolla selällä en voi kantaa kuin kevyitä juttuja.
kauppaan on 6km,joka toinen päivä haen ostoksia.joskus on pyörä käytössä, useimmiten kävelen.
En ostaisi litroittain nestettä. Mutta kai nyt kaikki jaksavat kävellä 25 min.
Matka ei ole ongelma, käynhän mä muutenkin juoksemassa 4x viikossa. Mut kun talossa asuu kolme lasta ja kolme aikuista niin ostoksia on niin paljon ettei niitä saa jalkaisin tuotua kotiin.
Ja ennenkuin joku tarttuu kolmeen aikuiseen niin miehen isä asuu meillä.
En tiellä pysty, mutta polulla kyllä. En ole tiekävelyyn vielä kenkiä löytänyt, jotkut juoksukengät nyt mutta ei nekään hyvät
Vierailija kirjoitti:
En tiellä pysty, mutta polulla kyllä. En ole tiekävelyyn vielä kenkiä löytänyt, jotkut juoksukengät nyt mutta ei nekään hyvät
Oletko kokeillut paljasjalkakenkiä? Mulla oli sama ongelma aikaisemmin. Tiellä kävellessä sattui jalkoihin ihan hirveästi mutta paljasjalkakenkiin vaihdettuani tuo ongelma hävisi.
En ja mä haluaisin nähdä miten kannetaan 200 euron ostokset kotiin. Maitoa jo vajaa 5 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti, teen usein yli kahdenkymmenen kilometrin lenkkejä kävelemällä, ikää on 67
Ja kannat kauppaostokset mukanasi?
Hyvin usein, voin käydä kaupassa vaikka päivittäin.
Terveelle ihmiselle 2.5 tuntia suuntaansa ei pitäisi olla ongelma.
Jaksan, mutta en halua. Kuljen tuollaiset matkat aina pyörällä, myös talvella. Kävelyllä käyn sitten koirien kanssa.
Parikymppisenä kävelin 7 km eli yht 14. Siihen aikaan ei lidlejä ja halvin kauppa matkan päässä. Palatessa repussa raskaimmat ja yksi täysi kauppakassi. Siellä ne mummot päivittelivät miten se jaksaa. Kyllä sitä nuorena. Näin vanhempana kroppa kestää kävellä vaikka 15 km. Mutta pienemmällä painolastilla takaisin. 3 km menee 10 kg ostosten kanssa helposti. Jos kuorman jakaa kahteen pussiin tai reppuun ja pussiin.
Käyn usein töissä kävellen, siis enimmäkseen olen etänä mutta jos en ole. Runsaat viisi kilsaa suuntaansa, menee noin tuntiin. selässä läppärit ja vehkeet.
Julkisilla menisi vähän vähemmän. Joskus pyöräilen, menee alta puolituntia. Fillarilla pääsee nopeammin kuin julkisilla. Autolla menisi tunti helposti, kun ruuhka.
Aika huolestuttavaa jos joku perusterve ei jaksa. Eri asia, jos ei ole aikaa. Kävelen tai pyöräilen kaikki alle viiden kilsan matkat.