Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä työkyvytön voisi löytää parisuhteen?

Vierailija
07.05.2024 |

Mistä te muut olette löytäneet sen oikean?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lika barn leka best. Metsi itsellesi ryhmätoimintaa, jossa on samanlaisia kuin sinä. Sieltä.

Vierailija
22/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Joku tuttu tai tutun tuttu.

2. Työkkärin kurssit, jossa samassa tilanteessa olevia ihmisiä.

En lähtisi sekoilemaan mihinkään treffipalveluihin, niissä on vaikeaa jo ihan "normaalillakin" Saattaa myös vain pahentaa mielialaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään ihan ensiksi siitä, että miksi olet työkyvytön?

Valitettavan usein tämän takaa paljastuu kaikenlaisia selityksiä, että lääkärit ei ymmärrä, tai muuta vastaavaa.

Vierailija
24/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivotan aloittajalle vilpittömästi voimia ja halua mennä eteenpäin sekä työelämään ja parisuhteessa.

Samaa toivon! Mukavaa kevättä ja kesää!

Vierailija
25/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Ei ystäviä paikkakunnalta ja vertaisryhmistä ei kyllä löydy enkä lähtisi sieltä iskemään ketään. Iltamissa en käy. En ole löytänyt ketään samassa tilanteessa olevaa miestä. Olen siis nainen. Diagnoosia en tässä rupea sanomaan. Olen myös miettinnyt exän kanssa yhteen paluuta vaikka voin huonosti siinä. 

Ap

Vierailija
26/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla hyvä olla useampi vuosi ihan vain itsekseen, laittaa samalla muuta elämää kuntoon ilman ulkopuolista painetta.

Vierailija
27/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin ryhmät, erilaiset deittiapit. Itse koen että ihmisiä on eri taustoilla hyvin (siis myös saattaa tulla itsekin työkyvyttömiä vastaan) esim. FB Dating.ssä. 

Itse olen työkyvytön, mutta syynä fyysiset sairaudet ja nepsy. 

Vierailija
28/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että mies olisi miellyttävä, ei tupakoi tai käytä alkoa/ päihteitä

Ap

Vierailija
29/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Ei ystäviä paikkakunnalta ja vertaisryhmistä ei kyllä löydy enkä lähtisi sieltä iskemään ketään. Iltamissa en käy. En ole löytänyt ketään samassa tilanteessa olevaa miestä. Olen siis nainen. Diagnoosia en tässä rupea sanomaan. Olen myös miettinnyt exän kanssa yhteen paluuta vaikka voin huonosti siinä. 

Ap

Ei missään tapauksessa takaisin huonoon suhteeseen vain suhteessa olon vuoksi.

En osaa muutoin auttaa. Itse löysin puolison harrastusryhmästä. Ehkä sinulla olisi jotakin, mikä kiinnostaisi?

Vierailija
30/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin, että ottaako kukaan liikuntarajoitteisuuden vuoksi työkyvytöntä riesoikseen.. Nainen minäkin. En kykene siihen yhteen juttuun, mikä on monille miehille naisessa tärkeää, eli kodinhoito.

Vierailija
31/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useamman, jotka ovat parisuhteessa. Osa löytänyt puolison jo ennen työkyvyttömyyttä, osa sen jälkeen. Osalla myös puolisolla on omat ongelmansa, mutta on myös niitä, joilla ei ole ongelman ongelmaa. Mitään yksittäistä tapaa saada puoliso en ole havainnut.

Siihen olen kiinnittänyt huomiota, että asuvat usein vähintään paperilla erillään taloudellisista syistä. 

Vierailija
32/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin että mies olisi miellyttävä, ei tupakoi tai käytä alkoa/ päihteitä

Ap

Nämä ovat aika perusvaatimuksia. En itse alkaisi edes tutustua, jos muusta viitteitä.

Aina kun joku kirjoittaa jotain tällaista, tulee olo, että he ottaisivat puolison kuin puolison, jos tämä on vain minimikriteerein ok.

Puolison löytyminen lähtee siitä, että arvostat itse itseäsi. Muutoin päädyt taas yhteen ihmisen kanssa, joka ei oikeasti arvosta sinua, vaan on vain suhteessa kanssasi, kun ei parempaakaan ole. Niin kuin sinäkin hänen kanssaan.

Vierailija
33/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi diagnoosia sanoa? Mielenterveysongelmat on aika laaja käsite. Ei täällä kukaan tunnista jos laittaa pelkän diagnoosin. 

Ilmeisesti asia vaikuttaa päivittäiseen elämään kun ei töihin kykene. Sellaisen ihmisen kanssa voi olla hankala elää. Riippuu ehkä ihmisestä millaista menoa ja meininkiä haluaa elämään.

Vierailija
34/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi diagnoosia sanoa? Mielenterveysongelmat on aika laaja käsite. Ei täällä kukaan tunnista jos laittaa pelkän diagnoosin. 

Ilmeisesti asia vaikuttaa päivittäiseen elämään kun ei töihin kykene. Sellaisen ihmisen kanssa voi olla hankala elää. Riippuu ehkä ihmisestä millaista menoa ja meininkiä haluaa elämään.

En siedä stressiä, olen vähän erakoitunut, introvertti, ujo  joskus menee yöunet ja joskus lyhyitä masennuskausia. Nyt ollut alle viikon mittaisia. 

Ap

Vierailija
35/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen kotini hoidan ja itseni myös. En tupakoi tai päihteitä käytä. En myöskään ole kovin uskonnollinen

Ap

Vierailija
36/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin, että ottaako kukaan liikuntarajoitteisuuden vuoksi työkyvytöntä riesoikseen.. Nainen minäkin. En kykene siihen yhteen juttuun, mikä on monille miehille naisessa tärkeää, eli kodinhoito.

Jaa mä oon hoitanut huushollia ja kokkaillu joskus kun oon ollutkin jonkun kanssa.Oon nääs MIES, enkä etsi kotiorjaa enkä äitiä kokkaankin yksin.

Vierailija
37/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain vertaisryhmästä? 

Miksi tätä alapeukutetaan? On aika selvää että mt-eläkeläisen todennäköisyys saada parisuhde on ns. terveeseen työssäkäyvään verrattuna pieni. Mutta nämä kuntoutuskurssit ym. joissa on ihmisiä samassa tilanteessa, on ihan hyvä väylä sosiaalisten suhteiden solmimiseen. 

Vertaisryhmät ei ole tuohon ja varmaan monia ärsyttää jos siellä aletaan iskemään.

Voihan sitä ihastua puolin ja toisin ja siitä se lähtee, yhdessäolo.

Vierailija
38/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siedä stressiä, olen vähän erakoitunut, introvertti, ujo  joskus menee yöunet ja joskus lyhyitä masennuskausia. Nyt ollut alle viikon mittaisia. 

Ap

Ei noi kuulosta pahoilta ongelmilta. Tai siis varmasti ovat sulle iso haitta kun olet eläkkeellekin joutunut mutta siis mulle noi ei olisi este seurustelulle. Kuulostat herkältä ja se jotenkin vetoaa muhun. Joku maanis depressiivisyys tai skitsofrenia olisi jo esteitä.

Rohkeasti miestä etsimään. Mutta älä ota eksääsi takaisin missään nimessä. 

Vierailija
39/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei noi kuulosta pahoilta ongelmilta. Tai siis varmasti ovat sulle iso haitta kun olet eläkkeellekin joutunut mutta siis mulle noi ei olisi este seurustelulle. Kuulostat herkältä ja se jotenkin vetoaa muhun. Joku maanis depressiivisyys tai skitsofrenia olisi jo esteitä.

Rohkeasti m

NO siis mun diagnoosi on rankka kylläkin. Mutta nyt ollut eron jälkeen parempi fiilis ja masennuskaudet ei niin pitkiä. Elämä muuttunut täysin viimeisen 5v aikana. Pois huonosta työpaikasta ja eläkkeelle ja nyt viimeisempänä ero toimimattomasta liitosta jossa oltiin yhdessä todella pitkään. Mutta syön säännöllisesti lääkkeeni ja pidän huolta itsestäni.

Ap

Vierailija
40/42 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sitä mieltä, että työkyvyttömyys on ihmisyyden este tai ystävän, kaverin tai puolison etsimisen este ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän