Onko teillä elämässä "hankala" tai "mahdoton" tyyppi?
Vaikka suvussa?
Että kaikki on vain aina VAIKEAA.
Oletteko minkä verran tekemisissä?
Esimerkkejä?
Kommentit (27)
Aina monia kuten lasteni isä, tyttäreni ja sukulaisiani. Kavereitakin on ollut hieman sellaisia mutta lähimmät ovat kyllä vaikeimpia. Aina saisi vain joustaa heidän kanssansa.
Vierailija kirjoitti:
Aina monia kuten lasteni isä, tyttäreni ja sukulaisiani. Kavereitakin on ollut hieman sellaisia mutta lähimmät ovat kyllä vaikeimpia. Aina saisi vain joustaa heidän kanssansa.
Aivan, unohdin lisätä että en ole kenenkään kanssa missään yhteydessä. Helpottaa kummasti.
Tuleepahan muuten taitavaksi suhmuroijaksi kun luovii näiden kanssa elämän pelikentällä. Itsevarmuus kasvaa kun luottaa itseensä ja on päätöksentekijäkin silloin kun kukaan ei taas pysty mihinkään. Jokaiselle on välillä todellakin osoitettava paikkansa.
Ihmettelen joskus, miten monta kymmentä vuotta vanha ihminen voi olla sellainen. Ap
Tapasin hänet eilen terveysasemalla. En tunne häntä ollenkaan. Vttumainen tyyppi, asiakaspalvelu/ ystävällisyys ei ollut hänelle ominaista.
Kun ihminen käy terveysasemalla, on hänen siellä kohtaamansa ihmiset myös osa tervehtymistä. Siksi asiakaspalvelussa ystävällisyys on tärkeää.
Yksi päätti vihata ja olla uhri. Hän luulee olevansa riidoissa muiden kanssa. Eräänlainen voimafantasia.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse.
Olen ratkaissut asian erakoitumalla.
Hienoa. Teit palveluksen kaikille.
Miniä, hirveä höseltäjä, taatusti on joku ADHD tapaus. Poikani käy sääliksi, mutta itsepä on puolisonsa valinnut.
Veli. On todettu narsismi ja pyörittää varsinkin vanhempia tahtonsa mukaan, vaikka ovat molemmat vanhoja ja sairaita. Vaatii suuriakin palveluksia jatkuvasti, käyttää hyväksi toisten kiltteyttä ja manipuloi monella tavalla. Vetoaa aina omaan sairauksiinsa.
Minuakin on yrittänyt manipuloida mukaan, mutta yritän pitää omia rajojani enkä halua olla tekemisissä paljoa. Veli on vaikea ihminen kaikin puolin.
Vanhempani loppu iän hoivapaikassa on muutamia hoitajia ja osastonhoitaja hankalia meille omaisille. Kerran erehdyin takamuksien nuolemisen sijaan esittämään selkeän mielipiteeni yhden hoitajan töykeydestä. Jouduin osastonhoitajan nuhtelun kohteeksi. Ihan soitti perään ja kertoi väritellyn kuvauksen seitsemästä sanasta, jotka hoitajalle sanoin(laskin jälkikäteen ). Ilmapiiri on ollut heidän taholtaan aina hankala, vaikea ja sitten se räjähti silmilleni yhdestä ainoasta kerrasta.
Ratkaisin asian kieltämällä, kirjallisesti, henkilökuntaa ja osastonhoitajaa enää lähestymästä minua minkään asian vuoksi. Muut sisarukseni saavat hoitaa puhumisen puolen.
Turha selittää hoitajapulasta. Näen sen, kyllä, ja tähän asti koettanut olla heidän puolellaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla monta hankalaa tyyppiä elämässä. Mikähän heitä yhdistää
Varmaan minä monen mielestä. Olen aika suora, en epäkohtelias, ja esimerkiksi asioista sovittaessa keskityn asiaan enkä siihen miltä kaikista tuntuu.
Meillä kotona sellanen, näen sen kun takton peilistä
-Kylmät kädet Ry
Lasten isä eli ex. Ei sitä jaksanut. Töissä on myös yksi sankari. Pakolliset asiat hoidetaan, muuten kontakti minimiin.
Ovat vain negatiivisia. Hieman narsistisia. Kaikissa muissa vikaa paitsi heissä. Vaikka koko lähipiiri on huomannut ongelmat.