Olisitko töissä lähihoitajana päiväkodissa 2500€/kk vai kaukoliikennebussin kuljettaja samalla palkalla, kumman valitsisit?
Päiväkodissa työaika noin 7,5 tunnin tunnin päiviä arkisin päiväaikaan. Kaukoliikenteen kuskina vaihtelevan pituisia vuoroja kaikkina viikonpäivinä 5-9 h kerrallaan.
Palkka olisi molemmissa 2500€ kuukaudessa.
Kumpa tekisit?
Kommentit (69)
En osaa sanoa. Kuolisin tylsyyteen jossain auton ratissa kaikki työpäivät, mutta toisaalta päiväkotityö on todella kuormittavaa työtä tuohon palkkaan nähden.
Päiväkotiin. Joko vauvalaan tai sitten sinne viskari-eskari-osastolle, jossa ei enää p a s k a haise niin paljon.
Bussikuski. Mun yli saa vaikka ajaa sillä bussilla ennemmin kuin menisin päiväkotiin töihin.
En haluaisi tehdä kumpaakaan, mutta jos ihan pakko olisi valita niin bussikuski. En jaksaisi päiväkodin hälinää, vaikka lapsista ihan pidänkin pienemmissä määrissä.
Menisin päiväkotiin vaikka en haluakaan tehdä töitä lasten parissa. Mulla on siis lähihoitajan koulutus ja teen töitä vanhusten hoivakodissa.
Olisiko kuskina myös lähtöjä esimerkiksi kello 4 aamulla tai 22 illalla?
Päiväkotiin.
Ehdottomasti lähtisin bussikuskin hommiin ja nimenomaan kaukoliikenteeseen. Siistiä ja helppoa hommaa. Työajalla ei nyt ole enää merkitystä, sehän tasataan vapailla siten että työaika on se noin 40 tuntia/ viikko. Yli menevät saa vapaina. Olen ajanut yhdistelmää nuorena ja nykyään ei edes saa tehdä pitkiä päiviä ja työvuorothan on ennalta tiedossa niinkuin muillakin.
Päiväkotiin. Lasten hälinä ei tunnu missään suurperheessä kasvaneena.
En usko, että pystyisin olemaan minkään ajoneuvon kuljettaja. Jo teininä lopetin pyörällä ajon ennen kuin kävi pahemmin, ja täällä päin vallitsevan ajotyylin takia välttelen jo autossa matkustamistakin, koska joka kerta näkee lyhyelläkin matkalla useamman vaaratilanteen. Nykyään selaan puhelinta aina kyydissä ollessani, koska en kykene katsomaan ikkunoista ulos.
Kumpikaan työ ei käy mulle selkävaivan takia. Jos ois pakko vaikka viikko tehdä niin menisin päiväkotiin isompien ryhmään, ettei tarvii nostella eikä pukea. Bussikuskin työ olisi yksi viimeisistä ammateista mihin mut kannattaisi laittaa, en sovi psyykkisesti puuduttaviin töihin. Paremmin sopisin vaikka lastenteatteria tekemään ja kirjaimia opettamaan. Palkka 2500 ei minusta ole edes huono.
Bussikuski. Valmistun kohta sosionomiksi, enkä missään nimessä edelleenkään menisi päiväkotiin, sinne meluun ja ottamaan itselleni kaikki kulkutaudit. Ajaminen on varmasti raskasta, mutta ainakin rauhallisempaa, eikä tarvitse kenenkään eritteisiin koskea.
Bussikuski.
Tykkään ajaa, inhoan lasten hälinää.
Bussikuski kuulostaa muuten kivalta, mutta en halua työtä, jossa ei pääse vessaan. Eli pakko valita päiväkoti.
Mitä se lähihoitaja päiväkodissa tekisi??
Bussikuski. Olen ollut töissä päiväkodissa enkä halua siihen hommaan enää ikinä. Jatkuvasti flunssakierrettä ja pelkoa täistä ja ties mistä syyhyistä, vanhempien kanssa joutuu vääntämään kun lapsilla ei ole rajoja ja ikinä ei ole riittävästi osaavia työkavereita, että olisi turvallista tehdä töitä sellaisten lapsimäärien kanssa, mitä päiväkodeissa nykyään on. Kummatkin hommat on kyllä ihan hirveitä, eikä palkka päätä huimaa, mutta jos noista pitää valita niin levitän perääni sitten kuskin penkissä.
Päiväkotiin. Vaikka en siitäkään pidä. Mutta toi bussi homma ei onnistu. En pysty ajamaan jos mulle tulee aurallinen migreeni kohtaus. Niitä kun mulle tulee suht usein kaikista lääkityksistä huolimatta.
Aika huono palkka tuo on jos tuosta pitää vielä verot maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski. Valmistun kohta sosionomiksi, enkä missään nimessä edelleenkään menisi päiväkotiin, sinne meluun ja ottamaan itselleni kaikki kulkutaudit. Ajaminen on varmasti raskasta, mutta ainakin rauhallisempaa, eikä tarvitse kenenkään eritteisiin koskea.
Itse sosionomi nuorisokodissa. Alle 12v penskojen kanssa en työskentele päivääkään.
Menisin päiväkotiin.
En haluaisi istua ratissa noin pitkiä aikoja ilman vessataukoja ja ajamaan kaikissa keleissä kaikissa vuodenajoissa