Miten tililtä voi mennä vasta tänään maksu vaikka olen kaksi päivää sitten ostanut ruokaa.
Ei minulla ole mitään luottokorttia vaan tavallinen pankkikortti. Ja minulla pitäisi olla tilillä 143 euroa ja on vain 105 euroa. Laskin kaikki maksut mitä olen maksanut torstaista saakka niin pitäisi olla tilillä 143 euroa. Mun mielestä on veloitettu kaksi kertaa yhtä ostosta.
Kommentit (50)
"Mun mielestä on veloitettu kaksi kertaa yhtä ostosta. "
Kyllä sen silloin pitäisi näkyä siellä kaksi kertaa ostona. Ei se kaksinkertainen veloitus mene niin että näkyy vain kerran mutta saldo pienenee kaksi kertaa.
Mutta ihan yleisesti ottaen korttiostot voivat näkyä aika pitkälläkin viiveellä joten odottele rauhassa pari päivää niin kyllä se saldokin sieltä taas alkaa täsmäämään.
Käyhän noissa joskus virheitä, mutta outoa on, jos kolme virhettä samaan aikaan.
Itsellä oli esimerkiksi sellainen juttu jonkin aikaa sitten, että olin ostanut Cittarissa kassalta korttimaksulla, ja se sama summa oli ensin veloitettu ja sitten palautettu. Eli en maksanut mitään, ja lähettelin palautetta kaupalle netin kautta, kun pankin nettibotti käski olla sinne yhteydessä.
Cittarissa myös kuittailivat ensin katevarauksista yms. mutta selvisi se heillekin parissa viikossa, oli jonkin kassajärjestelmän virhe selityksen mukaan. Raha meni sitten vielä kerran tililtä, kuten alun perin arvelinkin käyvän ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla nettipankkitunnuksia? Niiden avulla voit mennä verkkopankkiin ja tarkastaa tilitapahtumasi. Jos tarvitse apua niiden kanssa kysy vanhemmiltasi.
Minä olen verkkopankista katsonut ja laskin ostokset torstaista perjantaihin ja ne mitä laskut maksoin ja tilille jäi 143 euroa. Ihan laskimella laskin kaikki ja saan tulokseksi 143 euroa vaikka miten päin vääntäisi ja laskisi mutta tilillä on vain 105 euroa.
Mitä olet sopinut tilinhoito ym. maksuista? Ei ne yleensä ole noin suuria ellei sulla ole useampaa maksullista tiliä. Mene sinne kauppaan selvittämään.
Mihin kauppaa?
Ap, Mitä tapahtumia tiliotteessa oli? Lue ne ja unohda hetkeksi laskeminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja näillä on äänioikeus.🤦
Itsehän tiesit jo syntyessäsi kaiken ja olet muutenkin kaikinpuolin täydellinen, mitä nyt purat vitutustasi vauvapalstalla 👌 Kantsis varmaan koittaa vähän kasvaa ihmisenä niin ehkä elämäsi muuttuisi paremmaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän tiesit jo syntyessäsi kaiken ja olet muutenkin kaikinpuolin täydellinen, mitä nyt purat vitutustasi vauvapalstalla 👌 Kantsis varmaan koittaa vähän kasvaa ihmisenä niin ehkä elämäsi muuttuisi paremmaksi
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.
"Ei minun tililtä voi ostaa yhtään mitään jos ei ole rahaa. Kyllä ne kassalla näkee onko tilillä rahaa kun näppäilee tunnusluvun ja ja maksu menee heti aina jos on rahaa."
Riippuu siitä millainen käytäntö kaupassa on. Osa ei tee aina katevarausta varsinkaan pienissä ostoissa ja maksu sitten menee tililtä vasta myöhemmin. Kyllä pankkikortilla on siis mahdollisuus myös ylittää tilinsä. Ei sitä usein tapahdu mutta mahdollista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi sinunkin mielipide aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen silloin pitäisi näkyä siellä kaksi kertaa ostona. Ei se kaksinkertainen veloitus mene niin että näkyy vain kerran mutta saldo pienenee kaksi kertaa.
Mutta ihan yleisesti ottaen korttiostot voivat näkyä aika pitkälläkin viiveellä joten odottele rauhassa pari päivää niin kyllä se saldokin sieltä taas alkaa täsmäämään.
Tuo on muuten totta. Vaikka normisti jonkun kaupan ostokset menisivät tililtä seuraavana päivänä tai vaikka samanakin päivänä, on joskus käynyt jostain syystä niin että veloitus menee viiveellä. Yleensä ne on jotain pikkupuoteja. kampaamija tms. En muista että isommilla firmoilla niin olisi käynyt, paitsi jos on joitain uhteysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.
Ai sä olet tää tyyppi. Aidosti tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä irvaile, ei kaikki ole niin v'ttumaisia kun sinä. Eri.
On se jotenkin surullista miten heikoin taidoin ihmiset lähtevät kotoaan maailmalle. Heidät on heitetty ilmaan kuin pallot ja kukaan ei ole sitä koppia ottanut.
Jos et millään pysty selvittämään ja kuitenkin muistat vuorenvarmasti tekemäsi ostokset niin voitko käydä pankissa selvittämäsä asiaa? Toki muihin pankkeihin ei taida noin vaan päästä (ei ole konttoreita) kuin S-pakkiin? Pankin Chatti ei varmaan voi asiaa selvittää. Että jos lähetät viestin pankkiisi? Toki siihen ei ihan päivässä saa vastausta. Tsemppiä!
"Ei minun tililtä voi ostaa yhtään mitään jos ei ole rahaa. Kyllä ne kassalla näkee onko tilillä rahaa kun näppäilee tunnusluvun ja ja maksu menee heti aina jos on rahaa."
Älä nyt hölmöjä höpise. Kassalla eivät näe onko sun tilillä rahaa.
Tein erään ostoksen vapunpäivänä ja se oli mennyt tililtä vasta tänään.
Vierailija kirjoitti:
Tein erään ostoksen vapunpäivänä ja se oli mennyt tililtä vasta tänään.
Jos tämä on aloittaja niin hyvä että selvisi. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten totta. Vaikka normisti jonkun kaupan ostokset menisivät tililtä seuraavana päivänä tai vaikka samanakin päivänä, on joskus käynyt jostain syystä niin että veloitus menee viiveellä. Yleensä ne on jotain pikkupuoteja. kampaamija tms. En muista että isommilla firmoilla niin olisi käynyt, paitsi jos on joitain uhteysongelmia.
Zettle-kassasovelluksella tehdyissä ostoksissa näyttää olevan aina pitkä viive.
Oliko laskuissa jokin 38€ vai olisiko mahdollista, että eri liikkeiden ostokset olisivat tuplaantuneet?
Siis sun tilitiedoissa on nuo 3 ostosta kaikki 2 kertaan veloitettuna? Soita pankkiin ja pyydä korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka laskin katevarauksen niin pitäisi olla 143 euroa tilillä. En minä niin huono laskemaan ole, kyllä selvästi näkyy mitä olen ostanut ja saan tulokseksi 143 euroa mutta saldo on vain 105 euroa Torstaina minulle tuli tilille 624 euroa eikä siellä ollut kuin euro sitä ennen, maksoin laskut ja ostin ruokaa ja tilille jäi 143 euroa perjantaina enkä ole sen jälkeen käynyt edes kaupassa enkä ole ostanut mitään.
Voisiko olla niin että keskiviikkona/tiistaina/maanantaina olisit ostanut jotain, eikä tilillä ole ollut katetta ennen kuin torstaina tuli sinulle rahaa. Silloin kun raha tuli on aiempi ostos veloitettu ja siksi saldo näkyy toisena kuin sun laskelmat. Paitsi että pitäisihän se ylityskin näkyä tilillä katevarauksena
Tämä on vähän hakuammuntaa kun en tiedä miten tiliylitykset näkyvät vai näky
Kaupan kassan voin sanoa ettei nähdä sinun eikä kenenkään muun tiliä kortistakin nähdään vain viimeiset numerot. Jos ei lähimaksu mene läpi, niin kokeillaan koodilla jos ei sittenkään mene niin me ei edelleenkään tiedetä onko siellä rahaa, koska meille ei kukaan kerro. Joskus on esimerkiksi jonkun pankin korttimaksuilla ongelmia, joten silloin ei voi maksaa eikä maksu mene läpi. Olen itsekin yrittänyt maksaa mutta ei ole mennyt läpi, kun on netti yhteydessä häikkää ja joskus on itse pankissa, ei auta kuin kokeilla sitten automaatista nostaa rahaa.
Onkohan toi Zettle kassasovellus/kassajärjestelmä nimenomaan pien yrityksissä. Ihan vain huvikseni kyselen.
Siksipä mulla on aina käteistä siltä varalta ettei kortit toimi syystä tai toisesta. Opin sen siitä kun kerran kävi niin ettei kaupan nostoautomaattikaan toiminut.
Mitä olet sopinut tilinhoito ym. maksuista? Ei ne yleensä ole noin suuria ellei sulla ole useampaa maksullista tiliä. Mene sinne kauppaan selvittämään.