Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi korjata lääkärin väärän diagnoosin/ tekstin?

Vierailija
05.05.2024 |

Kävin yliopistollisessa sairaalassa päivystyksessä ja kun luin tekstin jälkikäteen huomasin, että lääkäri oli kirjoittanut sinne ihan virheellisesti ja tavalla, joka voi johtaa pahasti harhaan tulevilla lääkärikäynneillä.

Esimerkiksi vastaava olisi, että hän olisi kirjoittanut,  että liikkumisvaikeuksia ei ollut potilqalla  yhtään, mutta hänen itse muka kokemakseen väittämää kipua oli paljon. Kun todellisuus olisi, että moneen kertaan olisin tehnyt lääkärille selväksi, että mitään kipua ei ollut lainkaan, mutta oli erittäin pahoja liikkumisvaikeuksia.

Tuo oli siis keksitty esimerkiki, en halua kirjoittaa tähän oikeaa sairautta. Se vaiva oli vielä vakava niin, että voin jatkossakin joutua menemään päivystykseen. Nyt ne eivät välttämättä edes ota minua sisään sinne jatkossa vaan käännyttävät jo ovelta, kun se teksti on niin harhaanjohtava. Kaiken lisäksi se diagnoosin kirjoittanut lääkäri ei ole ko. alan asiantuntija lainkaan, vaan ikäänkuin hammaslääkäri tekisi syöpädiagnoosin yhdeltä istumalta ja ihan eri faktoilla, mitä potilas on kertonut.

Miten sen tekstin voi saada korjattua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jos kyseessä on motoneuronisauraus tai ryhmään liittyvä sairaus, kehotan , jopa muutenkin, menemään neurologille ja pyytämään ooden diagnoosin. Kyllä voit kertoa, että on kipua, kipuun kiinnitetään huomio, mutta jäykkyyteen ja lihassairauteen ei riittämiin.

Toinen tie on suoraan alueen potilasasiamiehelle. Minua auttoi asiamies, kun äidilleni oli tehty lause siitä hoitamatta jättämisestä. Iloinen ihminen ja lääkärit kun sellaista saavat lukea, niin ei ole mitään tehtävissä. Siihen vaadin korjausta ja sen voi siinä tapauksessa tehdä vain jokin korkea-arvoinen sairaalan ja lääkärin esimies. En osaa paremmin selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jos kyseessä on motoneuronisauraus tai ryhmään liittyvä sairaus, kehotan , jopa muutenkin, menemään neurologille ja pyytämään ooden diagnoosin. Kyllä voit kertoa, että on kipua, kipuun kiinnitetään huomio, mutta jäykkyyteen ja lihassairauteen ei riittämiin.

Toinen tie on suoraan alueen potilasasiamiehelle. Minua auttoi asiamies, kun äidilleni oli tehty lause siitä hoitamatta jättämisestä. Iloinen ihminen ja lääkärit kun sellaista saavat lukea, niin ei ole mitään tehtävissä. Siihen vaadin korjausta ja sen voi siinä tapauksessa tehdä vain jokin korkea-arvoinen sairaalan ja lääkärin esimies. En osaa paremmin selittää.

Vierailija
4/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärät kirjaukset ovat oikeasti aivan h-llinen riesa, siihen ei kai ole vielä oikein havahduttu. Niitä ei voi kukaan korjata ja kaiken lisäksi lääkärit kieltäytyvät jyrkästi uskomasta että mitään virheitä missään on. 

Itse suunnittelen lopullista maastamuuttoa tämän takia. Minulla on paljon aivan älyttömiä vääriä merkintöjä, ja se on tullut kalliiksi. Ei auta yhtään että diagnoosini tai osa niistä myöhemmin korjattiin, koska Kantaan niitä ei tietenkään saatu korjattua oikeisiin kohtiin, ja lääkärit joille kerron virheistä eivät usko puoliakaan, vaikka olisi todisteet. Syynä tietenkin se ettei heillä muka ole aikaa vilkaista tositteita.  

Mieluiten vetäisin vessanpöntöstä alas koko Kanta-systeemin.

Vierailija
5/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelmat :D 

Vierailija
6/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä korjauttanut kantatekstejä kahdesti vain soittamalla osastonhoitajalle tai sihteerille mikä lie ammattinimike onkaan.

Vierailija
7/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että kaikki arkistot deletoidaan ja paperit silppuriin. Karjutaan sen jälkeen onnistumisen merkiksi ja käsi pöytään. Ja joku järkevä lekuri siihen, joka ei horinoitaan tallenna, vaan lyhyesti.

Vierailija
8/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Kannassa klikkaat sitä edit-painiketta ja korjaat siihen sellaisen diagnoosin, joka sinusta tuntuu sopivan tilanteeseen paremmin. Sitten vain Save.

Samalla voi myös ne mahdolliset reseptit korjata.

Vierailija
9/9 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun saikkutodistuksessa oli diagnoosikoodina pelkkä päänsärky. Joo, olihan se yksi oireista joita valitin päivystykseen tullessa kun oli aivokalvontulehdus..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi