Te, jotka asutte ns mökkikunnassa?
Onko teistä kiva, kun mökkiläiset alkavat jälleen parveilla kylillä ja kaupoissa? Vai tuntuuko, että rauha on mennyt?
Itse asun paikkakunnalla jonka asukasluku lisääntyy kesäseonkina tuhansilla ja toki olen tyytyväinen kyläkauppamme osalta, sillä kesän myynnillä kyllä mennään loppuvuosi ja näin me saamme pitää kaupan täällä. Mutta muuten kyllä tuntuu, että hetken rauhaa ei ole: joka paikassa on autoja ja veneet pärisee rannassa yötä päivää. Puhumattakaan ns utelias-uuno pällistelijöistä, jotka mm suorin polvin kävelee meidän pihaportista pihatieltä ja alas rantaan. Talo on siis ylempänä ja alas rantaan n 100 metriä, niin ilmeisesti kaupungin tonttikokoihin tottuneelle se ei voi olla siis meidän piha-aluetta
Tiedän täältä oikeasti yhden vakiasukkaan joka on hommannut ulompaa saaristosta mökin, jonne pitää välillä vetäytyä huilaamaan, kun omalla talolla ei ole rauhaa.
Kommentit (4)
En ole huomannut moisia ärsyttävyyksiä Toki asun vähän kauempana kyläkeskuksesta. Kuten ap ole kiitollinen siitä, että pikkukylänruokakauppa ja alko pysyvät kesäturistien voimin pystyssä.
Roskaamisessa paljon pahempia on monet kokovuotiset ja alkuperäisasukkaat. Rakennusjätetunkioiden työntäminen naapurin maalle ei ole tavatonta.
Pahempia kuin kaupunkilaismökkiläiset on ne entiset maalaiset, jotka muistaa, miten heidän lapsuudessaan +tästä meni+ yleinen polku ja änkeävät sillä perusteella hevosaitaukseen tai suoraan pihaan.
Piti laittaa aika jykevä puomi Oman Tien päähän joka näköjään juurikin näiden ihanien kesäasukkaiden mielestä kulkee niin houkuttelevasti rantaan. Talo on minun, ulkorakennukset minun, laituri ja ranta minun.
Juurikin viime kesänä ilmestyi suuri, mustilla kirjaimilla maalattu PRIVAT kyltti erään toisen tien päähän. Varmaan alkavat syksymmällä valamaan puomille pylväitä.
Pihoihin ja etenkin rantaan vaeltelevat täysin tuntemattomat ihmiset, jotka ei tervehdi, kysy mitään lupaa, ja istuskekevat laiturin penkillä niinkuin se olisi jokin yleisen puiston penkki!? Että mua riepoo. Joten en todellakaan ole mikään ystävällinen ,vähän erakoitunut akuperäisasukas, joka ilahtuu kun tuulahdus Isolta Kirkolta kantautuu meidänkin perälle.
Todella ärsyttävää. Varsinkin ne jotka tulee selvästi vuokramökille saattaa olla todella tyhmiä. Kuvitellaan että se koko maaseutu on heidän omaisuutta. Hevoset ja lehmät on laitumella ihan heidän viihtymistään varten, soutuveneellä tullaan toisten rantaan, roskia heitetään sinne tänne kun kyllä ne joku muu siivoaa.