Mitä mieltä Kuopiosta?
Kuopio.Mieleen tulee vain kalakukko,Kalpa ja Puijo.Onko jotain muutakin?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen oli oikein kiva kaupunki, kävin siellä usein. Voisin mielelläni asua siellä.
Ovat siitä kivoja savolaisia, että eivät sano miä niin kuin Mikkeliläiset, vaan minä.
Aito savolainen välttelee kaikkia minä-muotoja. Pakon edessä on "ite"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kadut täynnä lapsia, jotka hyökkäävät kimppuusi. Kävin turistina Kuopiossa ja joku hullu lapsi alkoi puskemaan minua vatsaan omalla päällään.
Tositarina
Oon asunut Kuopiossa yli 20 vuotta eikä ole koskaan käynyt näin, ei myöskään kellekään tutulle. Tositarina.
Asun vakituisesti muualla, eikä muualla ole koskaan käynyt noin. Oli varmaan joku nepsy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen oli oikein kiva kaupunki, kävin siellä usein. Voisin mielelläni asua siellä.
Ovat siitä kivoja savolaisia, että eivät sano miä niin kuin Mikkeliläiset, vaan minä.
Mikkeliläiset kyllä oikeein ylvästelevät sill Miellään, ja hineellä.
Vierailija kirjoitti:
Niuva!
Niuvan uimaranta tulee lapsuudesta mieleen.
Linkkitorni, mieheni on ollut sitä rakentamassa. Liekö muita rakentajia enää elossakaan? Tuntee tornin ja rappujen määrät ym..
Vierailija kirjoitti:
Hain sinne yliopistoon kolme kertaa enkä päässyt. Ehkä hyvä niin koska 5 vuotta Kuopiossa voisi olla tuskastuttavaa.
Joo, ei täällä kaikki pärjää. Semmoset kellä on sopiva asenne niin huomaavat äkkiä että tiällä on oikeestaan aika mukavoo.
Vierailija kirjoitti:
Hain sinne yliopistoon kolme kertaa enkä päässyt. Ehkä hyvä niin koska 5 vuotta Kuopiossa voisi olla tuskastuttavaa.
Noo, Kuopion yliopistossa on lääketieteellinen tiedekunta. Siellä opiskellaan lääkäriksi kuusi vuotta. Ja harjoittelu tapahtuu
Kuopion Yliopistollisessa sairaalassa.
Kummallista että tuon alan opiskelijat kestää, asuu ja viihtyy, koko tuon opiskeluaikansa. Ja jäävät sinne töihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aitoja savolaisia on Pohjois-Savon maaseuduilla. Vain heillä on enää hallussaan Savon seudun alkuperäinen murre.
Ja tottahan joka ikisessä kaupungissa Suomessa, puhutaan jonkin verran seudun murretta.
Kävipä sitten Rovaniemellä tai Turussa tai Seinäjoella, asiakaspalvelussa väkisinkin kalskahtaa usein paikkakunnan murresanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Kuopissa ja Pohjois-Savossa on minä sanan käyttö vahvaa.
Toisin kuin Joensuussa ja Pohjois- Karjalassa, jos käytetään runsaasti mie sanaa.
Pohjois- Karjala on Pohjois- Savon naapurimaakunta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on jotain nistejä/hulluja keskustassa illallakin, huutelevat että haluatko turpaan kun kävelee ohi. Vähän turvaton keskusta, muuten ok.
Arkena ei välttämättä. Viikonloppuna ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkeliläiset kyllä oikeein ylvästelevät sill Miellään, ja hineellä.
Mikkeli on Etelä-Savoa.Kuopio sijaitsee Pohjois- Savossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Umpikieroja savolaisia, jotka joutuu piponkin laittaman päähänsä kiertämällä.
Vuan kylläpä pyssyy piässäkkii sitten paremmin.
Voipahan tuo pysyäkki, tai voipi olla pysymättäkin....
Nii ee näästä aena tiijä. Vuan onpa pielly ilimoja viime aekoena tiälläkii.
Vuan tiältä oun yrittänny hätistee poes tuota tulista ilimoo. On pysynnä pitämätäkkii.
Minusta Kuopio on mukava paikka! Miehen veli asuu siellä. Tulee mieleen hieno sairaala ja tori. Myös Kuopio Rock. Ja Kallavesi on todella upea, samoin Juurusvesi. Eli hienoa luontoa siellä jne!
-jyväskyläläinen
ps. Kalpa jäi mainitsematta -jyväskyläinen
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kadut täynnä lapsia, jotka hyökkäävät kimppuusi. Kävin turistina Kuopiossa ja joku hullu lapsi alkoi puskemaan minua vatsaan omalla päällään.
Tositarina
Nii on. Sen taatta myö ajetaan aara aatoella kesällähhii jotta piäsöö parvista läpi. Iha mustanaa on penikoeta muute.
Hanna Partasen lihapiirakkaa ja kalakukko. Muiden tekemiin ei kannata koskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Umpikieroja savolaisia, jotka joutuu piponkin laittaman päähänsä kiertämällä.
Vuan kylläpä pyssyy piässäkkii sitten paremmin.
Voipahan tuo pysyäkki, tai voipi olla pysymättäkin....
Nii ee näästä aena tiijä. Vuan onpa pielly ilimoja viime aekoena tiälläkii.
Vuan tiältä oun yrittänny hätistee poes tuota tulista ilimoo. On pysynnä pitämätäkkii.
Sielläpä taetaa olla ihan tolokun immeinen. On meitä aenahhii kaks tiällä.
KUPS! suomen paras jalkapalloseura kun otetaan huomioon miehet, naiset ja juniorit.
Kuopio on suomen paras paikkakunta jos tykkää harrastaa urheilua ja liikuntaa. Kaikkein monipuolisimmat harrastusmahdollisuudet niin kesä- kuin talvilajeihinkin. Lääniä riittää , isoista kaupungeista ainoastaan Oulu vetää vertoja pinta-alaltaan.
Oon asunut Kuopiossa yli 20 vuotta eikä ole koskaan käynyt näin, ei myöskään kellekään tutulle. Tositarina.